TL-tråden - v2 !

Fick följande svar förra året, vet inte om han står för det i år, men dra ett mail om du inte tycker det är för dyrt. Han erbjöd också att om jag gav honom min vikt så skulle dämparen vara fabriksinställd efter det. Han finns här på SH också...;

"Tjena.
Dämparen kan du beställa direkt av mig om du vill.
Den som är orginal är ingen höjdare då den är svampig.
Den kostar 4650Sek plus frakt.
Frakten kan man lösa om du är på bana i sverige då jag har 19 förare som är sponsrade och man kan skicka den med en av dom.
Säg bara till om du ska ha så beställer jag den. Betalning vid leverans.
Det tar ca 2 veckor att få hem den. "

Matthew Bonnor
SSRacing Team manager
matthew@ssracing.se

Låter ju inte helt dåligt!? Jag beställde en Bitubo till min TLS från Dan på TLZ och efter frakt & tull så gick hela kalaset på 4.300kr Nu står $$ ännu lägre iof men under 4.000kr tror jag inte att det slutar på ändå.
 
Vill du ha en billig försäkring är nog inte TLR rätt hoj. Fast, det beror ju på vad du menar med billig? Min XR är billig i mina ögon... (just nu 17 kr / månaden... :lol )

Jag betalade 8k halv/hel innan den nya 32%iga tillägget, och jag tror det blev runt 9k efter, men jag kommer inte ihåg exakt...

:hej

TLR verkar vara förhållandevis billig tycker jag, då man jämför med liknande hojar. Visst, den väger lite mer än medel R-hojen från samma år men endå. Får betala någon tusenlapp mer per år för halv/hel jämfört med YZF750n jag hade senast.
 
Låter ju inte helt dåligt!? Jag beställde en Bitubo till min TLS från Dan på TLZ och efter frakt & tull så gick hela kalaset på 4.300kr Nu står $$ ännu lägre iof men under 4.000kr tror jag inte att det slutar på ändå.
Dollarn borde egentligen inte göra nåt åt Bitubopriset eftersom de är köpta från Italien ifrån början och en låg dollar gör då att de kostar fler...
Däremot kanske man kan tjäna en hacka om man köper då dollarn är nedgående...
 
Dollarn borde egentligen inte göra nåt åt Bitubopriset eftersom de är köpta från Italien ifrån början och en låg dollar gör då att de kostar fler...
Däremot kanske man kan tjäna en hacka om man köper då dollarn är nedgående...

True, true ang pris från Italien. Men frakten var på $60 från Dan i USA... Låg/hög dollar kanske inte gör nån skillnad i detta fall. Nåja, det fungerade utmärkt att beställa via Danny på TLZ i alla fall o priset var helt ok. För att återgå till ämnet. :)
 
True, true ang pris från Italien. Men frakten var på $60 från Dan i USA... Låg/hög dollar kanske inte gör nån skillnad i detta fall. Nåja, det fungerade utmärkt att beställa via Danny på TLZ i alla fall o priset var helt ok. För att återgå till ämnet. :)
Agree. Jag köpte min för nästan fem papp för två år sen.

Är det TLR-bitubon som är så mycket billigare? Hörde snack om Bitubo för under tre papp förra året? :va
 
Agree. Jag köpte min för nästan fem papp för två år sen.

Är det TLR-bitubon som är så mycket billigare? Hörde snack om Bitubo för under tre papp förra året? :va

Den jag köpte var till min TLS. De kostade $380 har jag för mig i gruppköpet. Jag missade dock det och fick köpa en som hade blivit över. Då för $420 istället. Men så tillkommer frakt o sen tull på allt = 4.300:-
 
Den jag köpte var till min TLS. De kostade $380 har jag för mig i gruppköpet. Jag missade dock det och fick köpa en som hade blivit över. Då för $420 istället. Men så tillkommer frakt o sen tull på allt = 4.300:-
Ahh. Men moms å tull är bara för de som är lurade. :7peta :hihi

Jag köpte min via ett brittiskt GB om jag inte minns fel, så tullen var aldrig inblandad. Åkte dock på brittisk moms, men den är ju lite billigare. :tummenupp

Hur man än vänder å snor på det så är det ändå en grymt prisvärd mod till en TLS. :Bugar
 
TLR verkar vara förhållandevis billig tycker jag, då man jämför med liknande hojar. Visst, den väger lite mer än medel R-hojen från samma år men endå. Får betala någon tusenlapp mer per år för halv/hel jämfört med YZF750n jag hade senast.

Det är ju sant.

MEN, nämnt inte ordet "billig" när orden "försäkring" och "Sporthoj" finns i samma stycke... :hihi
Mindre dyr, är ett bättre alternativ :tungan

Men, jag har kommit fram till slutsatsen att husägare och sporthojs åkare är ekonomiskt handikappade.
Jag läste i en tråd att någon tyckte att 12k för ett helsystem var svinbilligt...
Och i ett mail från mäklaren så nämnde de att man kan få en husbesiktning för en liten extra summa (märk väl, LITEN). Hmm, för mig är en liten summa 1000-1500 eller så. Inte 8000kr och uppåt... :rolleyes:
 
En "kompis" behöver kanske lite hjälp...

"En kille jag känner" :rolleyes: , åkte lite för fort med bil förbi en sån där kamerastolpe och hamnade på bild. Bilen hörde till hans företag och vips bara 2 dagar senare så kom det brev till företaget med begäran om att lämna ut namn på föraren...

E de nån som vet oddsen för att klara sig ur den knipan. Går det att köra "vi har ingen aning vem som körde", och så lägger de ned allt (ja va bra!! :banana ) eller inte ? :gråta . Lite off topics på tråden, men nån kanske vet...
 
Vet inte, men det finns väl inget ägaransvar i sverige idag va?

Så det är väl bara o neka?

Hur stort är företaget?
 
"En kille jag känner" :rolleyes: , åkte lite för fort med bil förbi en sån där kamerastolpe och hamnade på bild. Bilen hörde till hans företag och vips bara 2 dagar senare så kom det brev till företaget med begäran om att lämna ut namn på föraren...

E de nån som vet oddsen för att klara sig ur den knipan. Går det att köra "vi har ingen aning vem som körde", och så lägger de ned allt (ja va bra!! :banana ) eller inte ? :gråta . Lite off topics på tråden, men nån kanske vet...
Tja... Finns väl varken ägaransvar eller nåt laga krav att tvingas ange någon?
 
Vet inte, men det finns väl inget ägaransvar i sverige idag va?

Så det är väl bara o neka?

Hur stort är företaget?

Nån form av "snygg" story :rolleyes: är det väl läge för, men företaget e litet så skulle de få för sig att leta igenom körkortsbilderna på anställda så blir inte jobbet så tungt för dem...

Tja... Finns väl varken ägaransvar eller nåt laga krav att tvingas ange någon?

Nej jag hoppas på det, o att de lägger ned om de inte får hjälp. Men säger man tvärt nej till att samarbeta kanske de surnar till o gräver själva...:va
 
Last edited:
Jag känner en kille som dolde ansiktet när polisen ville ha med honom på kort... Han fick åka på station och prata med en trevlig konstapel om hur viktigt det var att man inte dolde ansiktet för att få fast det riktiga buset (Rattonyktra, olovlig körning mm.)

Eftersom det inte var han som körde så blev det aldrig några böter, endast ett kort samtal med Konstapeln:)

Tror det går fint att neka, räkna bara med att få prata med kling och klang i värsta fall. Tror jag hört talas om någon som blev kallad på "riktigt" förhör oxå...
 
Jag känner en kille som .........Han fick åka på station och prata med en trevlig konstapel
Tror det går fint att neka, räkna bara med att få prata med kling och klang i värsta fall. Tror jag hört talas om någon som blev kallad på "riktigt" förhör oxå...

Det låter ju inte så farligt, men det var kanske i Boden? Här i Stockholm är jag inte helt säker på att de ha tid för små trevliga samtal...:rolleyes:

Förhör !:skrämd
 
Hallå "tl bröder"..:rolleyes:

Det är så att jag måste köpa nytt bakdäck till min tl1000r.

Har ni några tips?

jag har kört på 190 bak tidigare. Någon som testat 180?
Skillnad?

Skulle vara tacksam för tips!
 
Hallå "tl bröder"..:rolleyes:

Det är så att jag måste köpa nytt bakdäck till min tl1000r.

Har ni några tips?

jag har kört på 190 bak tidigare. Någon som testat 180?
Skillnad?

Skulle vara tacksam för tips!

Om du är en vän av ordentligt nedlägg så kommer du märka att den blir lite mer kvickstyrd och "faller" lite lättare vid nedlägg. Vanesak.
Om du vill ha nya däck så har jag ett par som gått 75 mil till halva priset. Kolla in annonser på min profil i så fall...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top