TL-tråden - v2 !

Man kan även sänka gaffelkronan på framgaffreln.
sadeln får inte luta för mycket, då klämmer man pungen ....
 
Nån som har en tls motor över? Min rasade i morse på väg till jobbet
 
Hej alla,
Vet inte om jag nu skriver på rätt ställe. Har precis köt in en TL1000R som jag går i tankarna kring att modda till lite för att få mer effekt än original. Det enda jag har idag är LeoVince slipon. Vill inte lägga för mycket pengar. Om jag bara öppnar luftburken och KN filter kommer jag känna skillnad? Bör PC-3 installeras? Som sagt, hur mycket skillnad kommer jag känna mot original?
Tack på förhand!
MVH Aleks
 
Hej alla,
Vet inte om jag nu skriver på rätt ställe. Har precis köt in en TL1000R som jag går i tankarna kring att modda till lite för att få mer effekt än original. Det enda jag har idag är LeoVince slipon. Vill inte lägga för mycket pengar. Om jag bara öppnar luftburken och KN filter kommer jag känna skillnad? Bör PC-3 installeras? Som sagt, hur mycket skillnad kommer jag känna mot original?
Tack på förhand!
MVH Aleks

Det enkla svaret är: nej, det är inte värt det.

Svaret du vill ha: kör på, det kommer bli grymt!


Jag brukar alltid lyssna på det svaret som jag vill höra:).

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 
Det enkla svaret är: nej, det är inte värt det.

Svaret du vill ha: kör på, det kommer bli grymt!


Jag brukar alltid lyssna på det svaret som jag vill höra:).

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Tråkigt! Tack dock för ditt ärliga svar Tim!

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 
Hej alla,
Vet inte om jag nu skriver på rätt ställe. Har precis köt in en TL1000R som jag går i tankarna kring att modda till lite för att få mer effekt än original. Det enda jag har idag är LeoVince slipon. Vill inte lägga för mycket pengar. Om jag bara öppnar luftburken och KN filter kommer jag känna skillnad? Bör PC-3 installeras? Som sagt, hur mycket skillnad kommer jag känna mot original?
Tack på förhand!
MVH Aleks

Jag har k/n filter samt öppnat upp luftburken så mycket det går, och ett öppet system.
. Då gick den rätt tunt, men har sen bytt spridarna mot ett par nyare från en CBR som finfördelar bränslet bättre, och nu ligger lambdavärdet inom toleransen, så jag har kopplat bort pc3:an då den inte behövs.

Spridarna kostade några hundra på ebay.

Sen har jag gjort tändspolemodden också, dvs mata tändspolarna direkt ifrån batteriet via ett relä så att de ger lite bättre gnista.

Effekthöjning? Ingen aning då jag inte mätt upp den, men det känns bra åtminstone...
 
Tack för ditt svar! Då jag inte har all denna kompetens själv får jag se vad jag hittar på under vintern. ????
 
Jag har k/n filter samt öppnat upp luftburken så mycket det går, och ett öppet system.
. Då gick den rätt tunt, men har sen bytt spridarna mot ett par nyare från en CBR som finfördelar bränslet bättre, och nu ligger lambdavärdet inom toleransen, så jag har kopplat bort pc3:an då den inte behövs.

Spridarna kostade några hundra på ebay.

Sen har jag gjort tändspolemodden också, dvs mata tändspolarna direkt ifrån batteriet via ett relä så att de ger lite bättre gnista.

Effekthöjning? Ingen aning då jag inte mätt upp den, men det känns bra åtminstone...

@AT-72

Jag har k/n filter, helsystem, supermoddad luftburk, yadayada bla bla, etc.
Jag satte i en PCIII + bänkkörning av ett proffs i princip för att den gick för jäkla snålt med alla moddar inslängda och i längden är ju inte det bra för motorn.
Effekthöjning pga PCIII: Tja, jo. lite, blev det. Känner jag skillnad på gata? Nej, de få extra hästarna PCIIIan gav spelar ingen direkt roll.
Dock så lyckades vi få den att gå lite jämnade över hela registret. Jag vill minnas, men minnet är ju som bekant bra men kort... :hihi att den är mindre on/off-ig efter PCIII.

BTW. Man kan justera original ECU'n också om jag inte missminner mig. typ +/- 1 för "low", "mid", "high". Eller så var det någon annan variant jag slängde på? :confused:
Haft hojen så länge och ändrat så mkt att jag kommer ju inte ihåg vad som är original på den längre... :näsblod
 
Tiller besiktigad utan anmärkning, -nu kan man köra 2 år till :banana

Avundssjuk...
Drattade i backen i våras med min, och när jag väll fått tummen loss, plockat upp alla tappade sugar köpt nya delar, och lagat och monterat allt (ett par garage sessioner) så är säsongen slut och körförbud pga utebliven besiktning... :huvet :gråta

Kanske... kanske dags att måla om igen och ha reinkarnation nr 5 på hojen?? :yoparty:yoparty:yoparty
Fajter kanske?? (bättre för knä och rygg på gubben som äger hojen...)
 
By the way... det är för få bilder i tråden... :hihi

Har ni några aktuella bilder på donnorna?? Dvs inte nödvändigtvis från deras prime, utan hur ser hojen ut senast ni körde?

Innan opset...
strandvägen.jpg

Ops... :huvet
ops.jpg
Plastat och filat, men inte lackerat (funderar på att hellackera hojen i någon ny färg)

Min andra kärlek... :kär
Love.jpg

:hej
 
aj då, trist som attans. :(
Vi skulle haft kvar norrlänningen i tråden, han kunde ju svara på allt elektriskt på tillers.
 
Såhär ser min TLR ut som jag ska köra Classic superbike med nästa år , ska lackas nu i vinter
Körde endel bandagar och några träningar 2017 med varierande framgång
TL1000R025a.jpg
 
var köpte du race kåporna?
 
En bild från Torö, -när hojen funkade :tummenuppIMG_1015.JPG

köra Classic superbike vore något
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top