TL-tråden - v2 !

När man anmäld till en licenskurs...
Det ända som oroar mig är ljudnivån , -Hur mycket låter ett Yoshimura rs3 helsystem ?
Det finns inget fäste för DB-killer men man kanske får fixa något..

Haakan; Nu kanske det blir två Tillers i Classic Super-bike :yoparty

Nu börjar det likna något .... Välkommen till Classic-träsket
Ljudet mäts ju vid förbifart och på licenskursen bör man väl inte hålla stumt ändå
På Classic tävlingarna så gäller 95db men är tveksam till att det tillämpas
 
Hittade info när jag googlade andra gången. Har helt missat den klassen, helt klart mer intressant för mig än vad rookieklasserna är.
Kanske ska konvertera TL:n till räserhoj när mitt andra bygge är klart.
 
IMG_1411 b.jpg
Nu har kåporna kommit till Tillern, eller skall man bygga en öken-racer i stället ?
 
Nu har jag t.om skaffat ett nummer till hojen, snart finns det ingen återvändo ...
Det är 94:an ni skall se upp för ;-)
 
Någon som vet om sv1000 slip-on passar på TLR ?
Någon som har slip-on till TLR till salu ?
 
Någon som vet om sv1000 slip-on passar på TLR ?
Någon som har slip-on till TLR till salu ?

Originalljuddämparna är bolt-on, inte slip-on, men bultmönstret ska vara samma på SV och TLR (TLS också tror jag).
Jag har för mig att upphängningsfästena på originalburkarna sitter olika, och de är ju fastsvetsade, så det fungerar troligtvis inte.
Men om du har en eftermarknadsburk med flyttbart fäste (se bild) borde det ju gå.
http://www.yoshimura-rd.com/images/1131465_a_s.jpg
 
Om allt är i fint skick (nyservad, nya slitdelar) så hamnar väl de flesta hojar efter ett antal år på ett pris på c:a 25000:- och håller sig sen där. Är något slitet får man dra av från det priset.
Jag ska sälja min SV och har kollat med en mekaniker och en försäljare och de bekräftade den bilden.
 
Tänkte plocka bort plasten som laddregulatorn och CPU´n sitter på (under sadeln), Men vill ändå att den sitter lite skyddat för väder och vind. Har Ni några tips?

Skall man bara skär till en " big-pack burk" eller spolarvätskedunk eller finns det några andra lösningar? man kanske vill ha lite kylning på laddregulatorn ...
:va
 
Nu är det nära ...
bara snön kunde försvinna lite fortare :banana
2018.jpg
 
Hej! Finns det någon som har en motor som är till salu?
Min motor havererade förra sommaren och jag skulle vilja få igång tlen igen. Mvh Jonas
 
Hej alla.
Försökt söka på Google men jag kanske inte lyckad så bra med det.

Min fråga lyder, eftersom jag inte verkar få tag på ett hydraulisk kopplingskit till min TLS ifrån en TLR, undrar jag om SV1000s koppling passar?
Kanske inte första gången fråga ställs här men lyckas mig inte söka fram.

Sen har jag beställt ABM comfort styrhöjar (superbike) kit, ska bli mycket intressant hur det blir.
 
Hur pass bolt on är det?
behövs det blandas delar mellan sv o tl1000 eller är det bara att ta huvudcylinder, slavcylinder från en sv?
eller behövs det tryckstång osv ifrån en sv?

läst att byte ifrån el TLR krävs mindre dremel ingrepp eller en TLR kopplingskåpa, slipper man sånt med SV grejerna?

Finns en 05a som jag ev kan köpa kopplingsgrejer ifrån
 
Last edited:
Jag skulle tro att det är samma delar på en sv som på en tlr men jag har inga belägg för att min tro stämmer.
 
Jag skulle tro att det är samma delar på en sv som på en tlr men jag har inga belägg för att min tro stämmer.

Då får vi se vad han ska ha för grejerna, så får väl jag bli förste man till att rapportera, ska då försöka köpa till tryckstången också.
Hade en Sv1000N och det enda med kopplingen av väl att den kunde hugga lite när man skulle ge sig iväg.
Men att toura runt med TLSn 2.5h + så börjar det kännas i handen :)
Rejsar inget på det viset så att förlora lite känsla mot att den blir lättare gör mig inget.

På tal om touring, ABM kitet ser ut här ifall nån letar.
https://ab-m.de/en/motorcycle-acces...perbike-handlebar-conversion/20/kit-superbike

bilder: Man behöver ju inte ha så fula speglar som på bilden :va
https://goo.gl/images/1yGUv9
https://goo.gl/images/pGFEHS

Edit:
Ringde till skroten.
De hade bara huvudcyl och slavcyl, ej handtag eller tryckstång eller slang.
Är det någon här som vet var man får tag på dessa prylar som behövs, eller kanske sitter å trycker på det i garaget och jätte gärna vill sälja?
 
Last edited:
Blev körställningen mycket bättre?
Tycker vinkeln på din framkåpa är annorlunda, har du gjort nåt för att räta upp den?
Ser iaf bra ut..
Synd den är skuren dock

Enligt kitet jag beställde hamnar den utanför vänster sida av tanken, med nya fästen.
Inte det snyggaste precis.

- - - Updated - - -

Var gjorde du av styrdämparen?
 
Last edited:
Jag har bara kapat rutan så den blev sådär rutan är en dubbelbubbel. Körställningen blev grym! Wheelar sjukt lätt och är väldigt mycket bekvämare att köra. Jag tog bort styrdämparen.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top