TL-tråden - v2 !

Det blev slutligen en skåra med Dremmeln så pluggen gick att knacka runt med en mejsel. Pluggen blev inte sämre än att det gick att använda igen.
Insexbiten trillade ut efter ett par, tre hårda knack mot bordet...
Tack för alla tips.

PP

Kan dom inte meka i ducce-tråden? :arsele
 
Kan dom inte meka i ducce-tråden? :arsele


:D Ähum "host"

Det blev slutligen en skåra med Dremmeln så pluggen gick att knacka runt med en mejsel. Pluggen blev inte sämre än att det gick att använda igen.
Insexbiten trillade ut efter ett par, tre hårda knack mot bordet...
Tack för alla tips.

PP

Så bra, jag kom att tänka på en sån där extra stark magnet kanske hade varit något.men nu är det fösent :)
 
Last edited:
Hmm, var tvungen att kolla igenom dina bilder på din profil... du har grym puts och en j-vligt snygg hoj. Respekt. (men blå fotpinnar, när allt annat e så perfekt :confused:........:hihi)

Dessutom är bilderna mycket bra! :tummenupp

Ja, nu mera har jag svarta rearsets. Orginal finns i sjön :P
 
Hey boys! någon som har tailraisers till salu??sålde mina för ett tag sen utan att riktigt tänka mig för:huvet nu när jag märkt att jag verkligen behöver dem.. anyone?? kan ev finnas tlr delar i inbyte
 
Hey boys! någon som har tailraisers till salu??sålde mina för ett tag sen utan att riktigt tänka mig för:huvet nu när jag märkt att jag verkligen behöver dem.. anyone?? kan ev finnas tlr delar i inbyte

Måste bara fråga. varför andvänder man sådan? är det bara för att det skall bli "snyggare" i röven med att få upp den?
 
Måste bara fråga. varför andvänder man sådan? är det bara för att det skall bli "snyggare" i röven med att få upp den?

tjena! Jo altså man höjer upp bakramen i dem UNDRE fästena så man får upp arslet,tycker personligen originalröven är snyggare utan raisers men jag har bytt till gsxr1000 (04) bakdel på mitt bygge o den ska puta upp en aning till, finns att köpa via tlzone.net :)
 
tjena! Jo altså man höjer upp bakramen i dem UNDRE fästena så man får upp arslet,tycker personligen originalröven är snyggare utan raisers men jag har bytt till gsxr1000 (04) bakdel på mitt bygge o den ska puta upp en aning till, finns att köpa via tlzone.net :)

Okej. så det är bara kosmetiskt =) tack
 
Satan!!! Plastgrisen surade och ville inte starta sist jag skulle köra!!!! Funderar på nya stift. Har någon lite bra rekomendationer eller skall man bara stapla in på affär´n och säga : stift till en TLR1000 -98.

Vad skall jag tänka på inför denna "service"? För utom: Nya stift, lossa tändhattar och kolla att det är koppar och inte "grön gegga", ta bort oxid i kopplingsdon och på jordpunkter. Kan TPS justeringen ha något med svårstartad att göra? Cykeln går lite orent, misständer något och har kallare avgaser från höger rör (har inte kollat om det är främre eller bakre krukan än!).

Tips & trix!?
 
Satan!!! Plastgrisen surade och ville inte starta sist jag skulle köra!!!! Funderar på nya stift. Har någon lite bra rekomendationer eller skall man bara stapla in på affär´n och säga : stift till en TLR1000 -98.

Vad skall jag tänka på inför denna "service"? För utom: Nya stift, lossa tändhattar och kolla att det är koppar och inte "grön gegga", ta bort oxid i kopplingsdon och på jordpunkter. Kan TPS justeringen ha något med svårstartad att göra? Cykeln går lite orent, misständer något och har kallare avgaser från höger rör (har inte kollat om det är främre eller bakre krukan än!).

Tips & trix!?

Har förmig att någon fågel sa att tps kan ha att göra att den är svårstartad,
Men min har åxå kallare avgaser från ena avgasröret. lika så min kompis TLR.
Trodde det skulle vara så :S
 
Satan!!! Plastgrisen surade och ville inte starta sist jag skulle köra!!!! Funderar på nya stift. Har någon lite bra rekomendationer eller skall man bara stapla in på affär´n och säga : stift till en TLR1000 -98.

Vad skall jag tänka på inför denna "service"? För utom: Nya stift, lossa tändhattar och kolla att det är koppar och inte "grön gegga", ta bort oxid i kopplingsdon och på jordpunkter. Kan TPS justeringen ha något med svårstartad att göra? Cykeln går lite orent, misständer något och har kallare avgaser från höger rör (har inte kollat om det är främre eller bakre krukan än!).

Tips & trix!?
Bosch UR3cc
 
Satan!!! Plastgrisen surade och ville inte starta sist jag skulle köra!!!! Funderar på nya stift. Har någon lite bra rekomendationer eller skall man bara stapla in på affär´n och säga : stift till en TLR1000 -98.

Vad skall jag tänka på inför denna "service"? För utom: Nya stift, lossa tändhattar och kolla att det är koppar och inte "grön gegga", ta bort oxid i kopplingsdon och på jordpunkter. Kan TPS justeringen ha något med svårstartad att göra? Cykeln går lite orent, misständer något och har kallare avgaser från höger rör (har inte kollat om det är främre eller bakre krukan än!).

Tips & trix!?
Hehe, klart Ricken skulle hinna in med sina Bosch. Har aldrig testat, men de är ett billigare alternativ än de NGK Iridium jag kör på. De fungerar klockrent för övrigt.

Se också till att du har ett fulladdat batteri. De här grisarna går inte gott på ett batteri som inte är på topp.

Ena avgasröret är kallare, men jag kommer aldrig ihåg vilket. Knallar är garanterat pga läckage i antingen packningen mellan avgassystemet och röret från bakre cylindern, eller om du har orginalsystem på så har du säkert läckage i packningen mellan grenrörsdelarna i skarven som ligger typ under motorn.
 
Hehe, klart Ricken skulle hinna in med sina Bosch. Har aldrig testat, men de är ett billigare alternativ än de NGK Iridium jag kör på. De fungerar klockrent för övrigt.

Se också till att du har ett fulladdat batteri. De här grisarna går inte gott på ett batteri som inte är på topp.

Ena avgasröret är kallare, men jag kommer aldrig ihåg vilket. Knallar är garanterat pga läckage i antingen packningen mellan avgassystemet och röret från bakre cylindern, eller om du har orginalsystem på så har du säkert läckage i packningen mellan grenrörsdelarna i skarven som ligger typ under motorn.

vet att det gått diskutioner om hur farligt det är med avgasknallar.
Men är det farligt för motorn eller inte?
min TLR knallar när man går ner från 7000rpm till 4000, då kommer en knall. låter ganska trevligt faktist.
 
Hehe, klart Ricken skulle hinna in med sina Bosch. Har aldrig testat, men de är ett billigare alternativ än de NGK Iridium jag kör på. De fungerar klockrent för övrigt.

Se också till att du har ett fulladdat batteri. De här grisarna går inte gott på ett batteri som inte är på topp.

Ena avgasröret är kallare, men jag kommer aldrig ihåg vilket. Knallar är garanterat pga läckage i antingen packningen mellan avgassystemet och röret från bakre cylindern, eller om du har orginalsystem på så har du säkert läckage i packningen mellan grenrörsdelarna i skarven som ligger typ under motorn.

Hade kopplat upp mig mot bilen som tuffade på tomgång, så spänning borde ha funnits. Sitter helsystem från URM, så en PC skall monteras oxå. Antar att det bara är ett stift per kruka, så då kan man ha råd med ett par riktigt dyra stift som man vet fungerar. Såg en annons på en G pack, vad är det? Något som man kan använda på en tiller?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top