TL-tråden - v2 !

Last edited:
Reser den sig på gas så är den inte strypt, sen kopplar man 2 och 3an.
Den är inte slö, lär dig köra den så ska du se att det blir annat ljud i piporna.


Jag plussar 1 på det. :)

den reser sig på gas på ettan. men jag är ju nybörjare så ja kanske lär mig
 
den reser sig på gas på ettan. men jag är ju nybörjare så ja kanske lär mig
Nybörjare brukar tycka att det ska gå fortare rakt fram, men lär dig svänga så ska du se att det räcker till.
 
Knappt jag vågar sticka in huvudet här efter att ha svikit denna kultförklarade hojmodell, men nu måste jag släppa prestigen o fråga er som verkligen kan och vågar mecka :Bugar;

Drog av en hårdkromad insexa i oljepluggen och den sitter kvar, så det finns inget att ta tag i. :va Insexan e en 5 mm och den lilla j-vla biten vägrar att skaka ur även om varvar, bankar o allt annat man kan tänka sig.

Bulten är en M12 med en 2 mm rund (!!!!?) krage som pressar en kopparpackning mot motorn.

Har provat att borra ur den lilla biten men det blir inte ens ett märke...
Ska jag slipa till bulten lite mer kantig o ta rörtång ?(så lite att ta i bara..)


PP

Såga ett spår tvärs över det som är kvar av bultskallen och knacka försiktigt med mejsel och hammare runt bulten.
Alternativt så tar du en riktigt bred mejsel och drar runt den som en vanlig spårbult.
 
Ha, ha - nej det var ingen vanlig insexnyckel eller IKEA :D Det var en hårdkromad HYLSA med insexa på, och det var den topppen som gick av. Tror det är Kamaza Tools och mig veterligen är det bra saker. Men av gick den...

Pluggen var dragen med momentnyckel till 2 kg, och jag skruvade åt rätt håll, dessutom med ett sånt där litet spärrskaft som e typ 15 cm... :rolleyes:

Hur fen lyckas man dra av en 5 mm insex :va antingen har han dragit utav kung o fosterland åt fel håll eller så har han Ikea insexnycklar till en Ducati :D

Också ett bra förslag. Dremmeln åker nog fram i morgon...

Såga ett spår tvärs över det som är kvar av bultskallen och knacka försiktigt med mejsel och hammare runt bulten.
Alternativt så tar du en riktigt bred mejsel och drar runt den som en vanlig spårbult.
 
Last edited:
Satan vad jag saknar "bitchslap TLS" smailisen här i TLS-tråden som dom har på Tlz :yoparty




Ha, ha - nej det var ingen vanlig insexnyckel eller IKEA :D Det var en hårdkromad HYLSA med insexa på, och det var den topppen som gick av. Tror det är Kamaza Tools och mig veterligen är det bra saker. Men av gick den...

Pluggen var dragen med momentnyckel till 2 kg, och jag skruvade åt rätt håll, dessutom med ett sånt där litet spärrskaft som e typ 15 cm... :rolleyes


HeHe jag tror det räcker med att du knackar på insexdelen i bulten med ett tunnt dorn "medsols" så ramlar den nog bort.
 
Last edited:
HeHe jag tror det räcker med att du knackar på insexdelen i bulten med ett tunnt dorn "medsols" så ramlar den nog bort.

Bra idé, samma idé som jag fick. Det var så jag fick in den de sista 2 mm...:huvet

Har till och med försökt varva ut den.... allt annat lossnar ju på en Ducati när man kör...:rolleyes:
 
Bra idé, samma idé som jag fick. Det var så jag fick in den de sista 2 mm...:huvet

Har till och med försökt varva ut den.... allt annat lossnar ju på en Ducati när man kör...:rolleyes:

Köp en riktig borr med titanbelagd spets.Borra ett litet 3mm hål med högt tryck och låg fart på maskin,spotta ofta på spetsen som smörjmedel och kylning när det börjar ryka om borret lägg en saftig lobba igen. (finns inget bättre och billigare än saliv) fråga kärringarna :D

När du fått ett hål ta en vanlig hederlig standard "svinpitt" som är skit att ta ut bultar med men i detta fall är den bra,gänga fast svinpitten med måtta och dra ut resterna.Hjälper inte detta se tidigare svar. men med denna metod kanske du klarar oljepluggen och kan ut och åka fortare om du nu inte redan har en ny föståss.
 
Last edited:
Hmm, det där tror jag e den bästa iden hitills. Och jag tror inte svinpitten behövs. Får jag bara in en liten borr några mm så kan jag börja vicka på biten som sitter där. Finns ju inget som håller den så det borde vara lätt.
Trodde inte det gick att borra i hårdkromat poröst materiel bara.
Jag kollar bättre borrstål helt enkelt... :tummenupp

Köp en riktig borr med titanbelagd spets.Borra ett litet 3mm hål med högt tryck och låg fart på maskin,spotta ofta på spetsen som smörjmedel och kylning när det börjar ryka om borret lägg en saftig lobba igen. (finns inget bättre och billigare än saliv) fråga kärringarna :D

När du fått ett hål ta en vanlig hederlig standard "svinpitt" som är skit att ta ut bultar med men i detta fall är den bra,gänga fast svinpitten med måtta och dra ut resterna.Hjälper inte detta se tidigare svar. men med denna metod kanske du klarar oljepluggen och kan ut och åka fortare om du nu inte redan har en ny föståss.
 
den reser sig på gas på ettan. men jag är ju nybörjare så ja kanske lär mig

Tänk på att Twinnar är bedrägliga.
Det kan kännas lungt och så tittar man på hastighetsmätaren och ser att man kör i 180...

Den -kan- vara strypt, men jag tvivlar starkt på det. Har inte träffat på någon ännu som har kvar strypningen.

och hej :hej och välkommen i TL gänget. :)
 
Tänk på att Twinnar är bedrägliga.
Det kan kännas lungt och så tittar man på hastighetsmätaren och ser att man kör i 180...

Den -kan- vara strypt, men jag tvivlar starkt på det. Har inte träffat på någon ännu som har kvar strypningen.

och hej :hej och välkommen i TL gänget. :)

tack så mycke. jäkla rolig hoj
 
Insexan ute äntligen!

Det blev slutligen en skåra med Dremmeln så pluggen gick att knacka runt med en mejsel. Pluggen blev inte sämre än att det gick att använda igen.
Insexbiten trillade ut efter ett par, tre hårda knack mot bordet...
Tack för alla tips.

PP
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top