TL-tråden - v2 !

Som Jocke säger. Det kan man göra själv, Väldigt enkelt.

Robban och jag gjorde det vid vägkanten bara för att visa att det gick. :)
(OK, vi har gjort det förr, så första gången ska man nog inte göra det så här... :hihi )

Syns dåligt, men här gör vi en TPS justering, on the road så att säga...

Hur man gör ska finnas på Steves sida (länken i Jockes post)

OBS. Du behöver en "säkerhets torx" (dvs en torx med hål i mitten)

:hej

Gjorde inte mig klokare med en bild :P men det värkar vara rätt lätt.
Vet inte riktigt vad det är man gör häller när man justerar TPSen.

Men hur kan man kolla om den är dåligt ställd?
skall man inte ha vaccumklockor till det?

BTW... Någon som vet färgkoderna på Vit/blå TLRen. på det blå/svarta/vita?
Skall lackera om min cutz och behöver veta vilken färgkod det är.
 
Last edited:
Gjorde inte mig klokare med en bild :P men det värkar vara rätt lätt.
Vet inte riktigt vad det är man gör häller när man justerar TPSen.

Men hur kan man kolla om den är dåligt ställd?
skall man inte ha vaccumklockor till det?

BTW... Någon som vet färgkoderna på Vit/blå TLRen. på det blå/svarta/vita?
Skall lackera om min cutz och behöver veta vilken färgkod det är.

Ang. TPS

Sätt den i dealer mode, ställ tomgången så den ligger stadigt på 1200rpm, då ska displayen visa den mittersta av de tre strecken till vänster. Om så inte är fallet, justera genom att lossa lite och "tippa" på tps'en (väääldigt försiktigt) tills den gör så. Ställ sen upp tomgången till 1400rpm, då ska den visa på den översta av de tre strecken. Justera tills den lägger sig rätt både vid 1200rpm och vid 1400rpm. Dra fast tps'en. klart.

om jag minns rätt.... :D
 
Ang. TPS

Sätt den i dealer mode, ställ tomgången så den ligger stadigt på 1200rpm, då ska displayen visa den mittersta av de tre strecken till vänster. Om så inte är fallet, justera genom att lossa lite och "tippa" på tps'en (väääldigt försiktigt) tills den gör så. Ställ sen upp tomgången till 1400rpm, då ska den visa på den översta av de tre strecken. Justera tills den lägger sig rätt både vid 1200rpm och vid 1400rpm. Dra fast tps'en. klart.

om jag minns rätt.... :D

Okej. det förstod jag inte mycket av.
Dealer mode? och vilka strek på displayen? sen vet jag inte var eller vad man skall "tippa"
 
Okej. det förstod jag inte mycket av.
Dealer mode? och vilka strek på displayen? sen vet jag inte var eller vad man skall "tippa"
In på tlzone.net, kolla file vault och ladda hem videon som beskriver hur du justerar din TPS. Den beskriver även hur du justerar insugsspjällen, men du kan hoppa över den biten.
 
Lyfta tanken kan vara ett riktigt aber.en massa skruvar som ska bort :huvet
 
Det känns lite som att ifall du har problem med att lyfta tanken så ska du inte ge dig på att justera TPS.
 


-Scotts steering damper 2000kr Nytt pris
-Justeringsprylar för fjädringsförspänning svarta 200kr
-TLR bromspump med TLR sexkolvsok stålomspunna slangar(2 slangar) 1000kr
-Framgafflar, bytte packboxar mitten på sommaren i fjol, satte in Öhlinsfjädrar och en tjockare olja. 2000kr
-TLR motor, ca:4000mil. Hjular på 3:an ;) 10000kr
 
Vettigt pris på TLS -99?

Har varit o kollat på en TL1000S -99 idag och undrar vad ett vettigt pris kan vara, provkörningen ok utom att kopplingwiren trögade och att den ibland avgas (eller insugs) knallade på avslag men det är kanske normalt!?

Övrigt:
Import -02, 2400 mil på mätaren

Plus:
- Snygg o fin, tidigare ägare verkade sansade
- Bakdäck 80% kvar

Minus:
- Ingen servicebok
- 2400 mil service ej gjord (stora med ventiler etc)
- Framdäck 15% kvar
- Drivpaket max 30% kvar
- Trögande kopplingswire
- Rensade orginalljudddämpare, inget att besiktiga med

Ja vad tror ni att det kan vara vettigt att ge för en sådan?
 
Är dt bara jag eller är det fler som känner att man lägger ut mer pengar på modds än vad hojen är värd?? :)
 
Nu är det ju liv i tråden, nån som har nån ide ang min prisfråga?
 
Förr eller senare når man en punkt då det blir en pinsam sanning :rodnar


Jomen man kan ju inte sluta. Hittar ju mer o mer grejer ju... :huvet :yoparty

Har varit o kollat på en TL1000S -99 idag och undrar vad ett vettigt pris kan vara, provkörningen ok utom att kopplingwiren trögade och att den ibland avgas (eller insugs) knallade på avslag men det är kanske normalt!?

Övrigt:
Import -02, 2400 mil på mätaren

Plus:
- Snygg o fin, tidigare ägare verkade sansade
- Bakdäck 80% kvar

Minus:
- Ingen servicebok
- 2400 mil service ej gjord (stora med ventiler etc)
- Framdäck 15% kvar
- Drivpaket max 30% kvar
- Trögande kopplingswire
- Rensade orginalljudddämpare, inget att besiktiga med

Ja vad tror ni att det kan vara vettigt att ge för en sådan?


Ingen aning men jag skulle nog backa och fortsätta leta.. Avgasknallar är inte normalt tyder på en läcka någonstans..
 
Last edited:
Jomen man kan ju inte sluta. Hittar ju mer o mer grejer ju... :huvet :yoparty




Ingen aning men jag skulle nog backa och fortsätta leta.. Avgasknallar är inte normalt tyder på en läcka någonstans..
Avgasknallar fixas med en ny packning o ev lite tätningsmassa i skarven under hojen.
Inget o backa för.

Däremot skulle jag vilja se hojen o ett begärt pris innan jag uttalar mig. Alldeles för svårt o bara haspla ur sig ett pris så där.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top