TL-tråden - v2 !

Ja det ska bli intressant å se hur mycket effekt Kendall Berg kan kräma ur 1140-kitet!:Bugar
Funderar på å beställa ett kit till hösten,det allra intressantaste blir hur förklarar
jag kostnaden för sambon?!!!:hihi
 
Ja det ska bli intressant å se hur mycket effekt Kendall Berg kan kräma ur 1140-kitet!:Bugar
Funderar på å beställa ett kit till hösten,det allra intressantaste blir hur förklarar
jag kostnaden för sambon?!!!:hihi

hahaha... jag kanske ska passa på innan tjejen blir sambo... lol :tuttar :brinnerup
 
Tänkte att det kunde sitta fint med lite TLR Porr. :)
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ic0mwT4Rl0M&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ic0mwT4Rl0M&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
Kom igen nu gurus! ingen som vet?? var iallafall och beställde en "clutch assembly och fjäder ,så ska bara kolla med vajjern nu.. enlighten me! :)
"Tja! hade tänkt att göra kopplingsmodden på min tiller, altså då sätta på vajjerkopplingen från TLS. Min fråga är då om någon vet om original kopplingsvajjer räcker om man har annan krona med fatbar?? någon som testat? Samt om man ska ta artikelnr från "jamies tillersida" till smågrejjerna där slavcylindern egentligen sitter? .tack på förhand"
__________________
 
Kom igen nu gurus! ingen som vet?? var iallafall och beställde en "clutch assembly och fjäder ,så ska bara kolla med vajjern nu.. enlighten me! :)
"Tja! hade tänkt att göra kopplingsmodden på min tiller, altså då sätta på vajjerkopplingen från TLS. Min fråga är då om någon vet om original kopplingsvajjer räcker om man har annan krona med fatbar?? någon som testat? Samt om man ska ta artikelnr från "jamies tillersida" till smågrejjerna där slavcylindern egentligen sitter? .tack på förhand"
__________________
Vad gäller vajern har jag ingen aning...

Men delar du behöver... Glöm inte att köpa en ny vänster tryckstång, dvs den som sitter innanför kopplingsarmen på motorns vänstra sida. Du ska ha en från en TLS 98 eller senare, då TLR har en annan pga hydraulisk koppling.
 
:tummenupp

Trodde nästan att du lämnat oss. :)

Det var inte långt ifrån. Förra säsongen var inge kul och så jag la ut hojen på annons i höstas men som tur var var det ingen som visade intresse.

Nu känns TL:n rolig igen och jag ser fram emot kommande säsongen :yoparty
 
Det var inte långt ifrån. Förra säsongen var inge kul och så jag la ut hojen på annons i höstas men som tur var var det ingen som visade intresse.

Nu känns TL:n rolig igen och jag ser fram emot kommande säsongen :yoparty
Man ska ha tur ibland. :)

Vet hur du känner. Min förra säsong var inte heller bra. Moddade med CCC och snygg tryckplatta, sexfjädrad koppling och lite sånt.

Hann 2,5 mil innan jag åkte av vägen och bröt plast, knäckte kylaren lite och repade mitt nya CCC. :huvet
Sen började hojen vibrera nåt vansinnigt vid ca 5000rpm också. Näe, just då var den inte min favorit även om sälja kändes avlägset.

Ska ta lite rep på den nu och laga plast och lacka om den. Fixa kylaren och felsöka vibrationerna. Nu ska den tillbaks till sitt gamla fina jag. :)
 
Hur många HK fick du förra gången och vad hadde du för mods då?

edit: har kollat siffrorna nu
Det va ca 122hp och 101,5 Nm med helrör, techlusion tfi och öppen luftburk.
Den är snål (läs rättvis) den bänken, inga glädjesiffror där inte... :tummenupp

som referens var det en R med bolt'on och PCII, och en S med helrör och PCII med. De låg på 118hp nånting båda två. jmf med S'en så var inte effekt den stora skillnaden utan tiden i spin-up. R motorn nådde rödlinjen ca 2 sek snabbare än S motorn... det är sånt som skulle visa sig ganska markant i ett drag-race. :brinnerup
 
Last edited:
Fan vad jag har dregglat över 1140 kittet :kär Spännande med dynoresultat! Han räknar med 160+ med standardkittet... undrar vad superbike kittet ger då? 170+ ? :yoparty

Jag är också sugen på ett 1140 kitt!! Vilket ös det skulle bli!!! Förhoppningsvis!!
 
edit: har kollat siffrorna nu
Det va ca 122hp och 101,5 Nm med helrör, techlusion tfi och öppen luftburk.
Den är snål (läs rättvis) den bänken, inga glädjesiffror där inte... :tummenupp

som referens var det en R med bolt'on och PCII, och en S med helrör och PCII med. De låg på 118hp nånting båda två. jmf med S'en så var inte effekt den stora skillnaden utan tiden i spin-up. R motorn nådde rödlinjen ca 2 sek snabbare än S motorn... det är sånt som skulle visa sig ganska markant i ett drag-race. :brinnerup

Då får jag väll hoppas komma upp i ungifär samma siffror med min.
Alltid kul att gämföra liknade hojjar i samma bänk.
 
edit: har kollat siffrorna nu
Det va ca 122hp och 101,5 Nm med helrör, techlusion tfi och öppen luftburk.
Den är snål (läs rättvis) den bänken, inga glädjesiffror där inte... :tummenupp

som referens var det en R med bolt'on och PCII, och en S med helrör och PCII med. De låg på 118hp nånting båda två. jmf med S'en så var inte effekt den stora skillnaden utan tiden i spin-up. R motorn nådde rödlinjen ca 2 sek snabbare än S motorn... det är sånt som skulle visa sig ganska markant i ett drag-race. :brinnerup


Det är därför jag är så hemskt nöjd med att ha en R-motor i min S:tummenupp :banana
 
kopplingshandtagsfäste

Ingen som råkar ha fäste till kopplingshantag till TLS liggandes!?? håller på med kopplingsmodden på min R,, finns ju på ebay men som vanligt så går ju frakten på mer än själva varan.
 
Ingen som råkar ha fäste till kopplingshantag till TLS liggandes!?? håller på med kopplingsmodden på min R,, finns ju på ebay men som vanligt så går ju frakten på mer än själva varan.
Men det är ju ändå billigt...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top