TL-tråden - v2 !

Hola amigos,

Va ska jag ha för motorolja i hojen? Äntligen nytt däck monterat och gruset bortsopat fån gatorna, nu börjar det bli kul!
Biltema eller OK. :)

Var det du som stod utanför O´learys förra veckan på onsdagen?

Japp, det var jag det. Stog där en kvart och fick bassning av p-lisan på en gång. Min regplåt skall kläs i kardborre tror jag...

De där ögonen som sitter på fram ska väck... :blush

Jaha, nofear ögonen?
Jag såg den bara bakifrån då.

Men jag har sett det nån annanstans.

De två tidigare ägarna är locals vet jag. Rullar över 80 grader så jag antar att termostaten funkar hyfsat ändå?

Måste säga att du har bra koll. :)

De två tidigare ägarna är locals vet jag. Rullar över 80 grader så jag antar att termostaten funkar hyfsat ändå?

Måste säga att du har bra koll. :)
Enorm koll.
Jag har inget liv. :)

Passagerardyna

Tjena grabbar.

Någon som vet om tls passagerardyna är likadan eller passar på en tlr?
Jag har en lätt skadad som jag skall sälja till en kille med tlr, men tänkte kolla med er först.

Tjena grabbar.

Jag har en lätt skadad som jag skall sälja till en kille med tlr, men tänkte kolla med er först.
Passar inte.

Gel, då det ligger på sidan i R:en. Står det som vanligt i S:en bör det ju funka med ett vanligt. Vissa menar väl dock att ett gel-batteri presterar bättre vid låga temperaturer.

Artikelnummer på fultemabatteriet ni kör med? Måtten alltså...
Putte?

Last edited:
Valborgsporr.

Bjuder på en [suddig] valborgsbild.
20080430015.jpg

Artnr: 80-816
Mått: 151 x 87 x 107 mm

Är som tidigare nämnt endast ett 8Ah.

@ J-Bone

:gnissla

Tog längre tid än beräknat (som vanligt) i garget.
Men, de måtten stämmre bra med vad jag mätte upp på batteriet. Något artikelnummer hittade jag inte på mitt batteri. Men, det går inte ta fel batteri om man har måtten.
Måtten är viktiga, för jag hade inte fått in ett batteri som är 1mm bredare...

Men, använd J_Parks artikennr. :tummenupp

:hej

Tjena grabbar.

Den passar säkert inte, och då köper jag den av dig eftersom jag precis fått hem blingblingklädsel till mina säten och saknar ett extra passagerarsäte... :)

:mattias TLS dynan passar inte på en TLR :mattias

TLS har ju en stjärt som en europeisk donna, medans TLR'n helt klart har amerikansk påbrå... :gnissla
(hmm, alla TLZonare vet vilken diskussion/tråd jag syftar på...)

:hihi

Nu behöver jag hjälp av meckarproffsen :)

Det är så att min koppling slirar ibland :confused: Om jag ligger på exempelvis 3an och slirar till på kopplingen så hugger den fint, men om jag ska acca hårt på dom högre växlarna så slirar den. Sen kan det helt plötsligt försvinna och kopplingen funkar perfekt igen. Ibland händer det även att den slirar till och sedan "greppar". Jätte spännande när det händer mitt i en kurva:gnissla Har även kvar problemet jag tog upp här förut, att ibland när jag ska iväg från stillastående så blir det som att jag skulle "dumpa" kopplingen. Med resultatet att hojen hoppar iväg en bit, och motorn tvärdör..och där står jag mellan bilarna som ett fån:D

Kan dålig olja orsaka sådana här problem? Vet själv att jag kört VÄLDIGT långt på samma olja. Eller är det lika bra att riva kopplingen?

Kanske blev lite rörigt skrivet men hoppas att ni förstår.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman