TL-tråden - v2 !

Någon som är sugen på att fixa mina läckande packboxar i båda framgafflarna? Givetvis med ekonomisk kompensation.
Gärna i Stockholm.

De har läckt i ca 2 veckor nu och jag har ingen tid på AVAMC förren om 3 veckor. Kanske inte helt lysande att köra på den så länge..
 
Vad i helvete!?!

Igår gick maskinen som vanligt. I morse när jag skulle iväg till besiktningen så startar den inte...

När man vrider på nyckeln så startar bränslepumpen som vanligt. När man trycker på startknappen så drar motorn runt som vanligt. Men inget mer händer...

Lyfte tanken igår för att fixa bromsljuskontakten till bakbromsen men gjorde som inget annat... What the fakk häppend?!?

Hann precis avboka besiktningstiden, problemet blir väl att hinna dit ikväll...

Kan tändstiften ha gett upp bara sådär? Hur kollar jag om jag har gnista på enklast möjliga sätt? På moppen satte man ju bara tändstiftet mot cylindern men funkar det med magnesium?

Jag blir officiellt GALEN!
 
Alltså nu känner jag mig små dum men hur menar du?:va
Det enda jag gjort är att fösöka rubba spaken, helt omöjlgt.:gnissla
Du har inte varit där o skruvat?
Ha den funkat alls sen du köpte den?
 
Du har inte varit där o skruvat?
Ha den funkat alls sen du köpte den?

Nej har inte varit där och skruvat själv.
Antagligen så satt den väll som sten redan när jag köpte den, kollade ärligt talat aldrig.
Det monterdes på värmehantag nyligen, får väll prata med verkstaden som utförde jobbet. Grymmt irriterande är det iaf.
 
Nej har inte varit där och skruvat själv.
Antagligen så satt den väll som sten redan när jag köpte den, kollade ärligt talat aldrig.
Det monterdes på värmehantag nyligen, får väll prata med verkstaden som utförde jobbet. Grymmt irriterande är det iaf.
Det är bara två skruv o plocka upp den. Kan vara nåt enkelt som är i kläm bara.
 
Någon som är sugen på att fixa mina läckande packboxar i båda framgafflarna? Givetvis med ekonomisk kompensation.
Gärna i Stockholm.

De har läckt i ca 2 veckor nu och jag har ingen tid på AVAMC förren om 3 veckor. Kanske inte helt lysande att köra på den så länge..

TIPS från AVAnörd:
Skruva loss gaffelbenen och åk till AVA och ställ in dem där, så de kan ta dem när de får tid. Det brukar gå mycket fortare än o vänta på att det blir dags för din "bokade" tid... :tummenupp
 
Böt tändstift och den hoppade igång direkt...

Någon som kör med Biltema batteri?

Jag kör med Bilfelma batteri.

Det är lite blandade reaktioner på dem. Deras kvalitetskontroll verka brista lite. Jag har inte haft problem med mitt, medans en del Mille ägare har fått byta ett par batterier.

BTW - Biltema TLR batteri är bara på 8Ah medans orginal och Yuasa batterier håller 10Ah.


Ang stiften.
Det du beskrev på TLZ så är det ett klassiskt sätta att paja stiften på en TL.
Dvs, många korta start/stop där motorn inte går helt varmt innan man stänger av. :tummenupp
 
Last edited:
Stämmer bra, TLS batteriet är något högre och + 2Ah (de jag sett) jämfört med TLR batteri.
 
TIPS från AVAnörd:
Skruva loss gaffelbenen och åk till AVA och ställ in dem där, så de kan ta dem när de får tid. Det brukar gå mycket fortare än o vänta på att det blir dags för din "bokade" tid... :tummenupp

Tack för tipset, problemet är att jag inte har någonstans att mecka/ställa upp den. Annars hade jag gjort det du föreslog.
 
Jag kör med Bilfelma batteri.

Det är lite blandade reaktioner på dem. Deras kvalitetskontroll verka brista lite. Jag har inte haft problem med mitt, medans en del Mille ägare har fått byta ett par batterier.

BTW - Biltema TLR batteri är bara på 8Ah medans orginal och Yuasa batterier håller 10Ah.


Ang stiften.
Det du beskrev på TLZ så är det ett klassiskt sätta att paja stiften på en TL.
Dvs, många korta start/stop där motorn inte går helt varmt innan man stänger av. :tummenupp
Om man inte kör med Bosch UR3CC... :hihi
 
Kör ni med Gel batteri eller med vanligt?

Gel, då det ligger på sidan i R:en. Står det som vanligt i S:en bör det ju funka med ett vanligt. Vissa menar väl dock att ett gel-batteri presterar bättre vid låga temperaturer.
 
Last edited:
Hola amigos,

Va ska jag ha för motorolja i hojen? Äntligen nytt däck monterat och gruset bortsopat fån gatorna, nu börjar det bli kul!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top