Tjuvarna lämnade tbx min hoj för 5000 kr

Status
Ej öppen för fler svar.
Ang. sanningshalten. Tjuvar är korkade, men frågan är hur korkade?
Det låter nästan osannolikt även om tjuvar är fruktansvärt dumma.

Alltså, självklara lösningen om sådant händer mig:

Ta en av killarna, ringa snuten och säga att några killar har stulit saker av mig och pressar mig på pengar för att få tillbaka min egendom.

Oavsett så är det häleri/utpressning de sysslar med. Och det är straffbart med fängelse. Tror de allvarligt att de kan syssla med sådant och komma undan behöver de antingen stryk eller en vecka i skogen med en en gapig kapten.

ninja555 skrev:
Jaaaaa,,, så här går d med d hela,,, Jag har varit hos polisen å berättat allt hur jag fick tbx mc.n,, Visst jag skulle ha ringt polisen men jag har inte gjort något brott som tog tbx d som va mitt, utan att göra intrång lr inbrott någonstans, cykeln va inte ens försäkrad iom att på 1 år kostar försäkringen lika mycket som hojen kostar å d r inte värt,, så antingen blir man rånad av försäkringsbolagen lr av riktiga tjuvar,,, ,,,
Där emot bor jag inte kvar på området eftersom jag vill varken bli skadad lr skada någon annan, men några pengar tänker jag inte betala,, Vi får la hoppas att de ger upp å glömmer alltihopa,,,

fan, alltså. såna dära borde man ju slå tillbaks 10 ggr hårdare än vad dom hotar en med, tex om dom hotar en med misshandel så bryter man ryggraden på dom och bränner ner deras hem och familj, eller?
:)

kleinealf skrev:
fan, alltså. såna dära borde man ju slå tillbaks 10 ggr hårdare än vad dom hotar en med, tex om dom hotar en med misshandel så bryter man ryggraden på dom och bränner ner deras hem och familj, eller?
:)

lite å ta i kanske.....

men min hoj rör man inte utan att få känna av det. :fatta!
hoppas aldrig någon tar min hoj så slipper jag skaka galler!
sedan är det upp till var och en hur man själv skulle göra.
beundransvärt sätt du skötte det på ninja555 fattar inte hur du löste det :confused: jag hade vart högröd haft röda lysande ögon och små horn hade växt ut från pannan :mad:

statistiken säger väll också att beräknat på antal invandrare respektive "svenskar" så begår väll invandrare fler brott procentuellt... eller?
jag tycker varken om svenska eller utlänska förbrytare(ingen skillnad buse som buse patrask allihop)

(straff myndig är man vid 15år ålder till en viss del i alla fall... 14 och 15år gammla.. slå den ena och anmäl den andra :) )
i mitt fall åkte jag dit för mordbrand(olycka med smällare och kvartersgård) när jag var 14 år och 351dagar...ingen kom till skada
fick en prick som aldrig har påverkat min jobb (hade full tillgång till alla avdelningar på ericsson mw i mölndal högsta säkerhets klassen)

Bjud in dom på lite drinkar, spetsade sådana. Sen våldtar du dom, sen våldtar din hund dom. Sen smetar du grisblod i deras öppningar.

Klart du ska snacka gammaldags allvar med grabbarna. :nicka :tummenupp

Om nu denna historia är sann så är dessa små gossar förmodligen endast budbärare. Som påpekats tidigare så skickas dessa killar då de ej är straffmyndiga och de riktiga "bovarna" klarar sig.

Synd att det inte är hojsäsong, skulle varit kul att be dem hämta pengarna och att ~50 bikers här från SH hade väntat på dem, de hade nog skitit i det om de sett vilket stöd du har.

Backblade skrev:
Bjud in dom på lite drinkar, spetsade sådana. Sen våldtar du dom, sen våldtar din hund dom. Sen smetar du grisblod i deras öppningar.

Hyggligt av dig att dela med dig av dina raggningstips.
:D

Tycker polisen bör komma dit och ta barnen. Det är få 15 åringar som inte säger sanningen på ett polisförhör... vilket kommer leda till att säkert några brorsor eller liknande blir gripna ofta äldre eftersom ofta dom som ligger bakom som utnyttjar barn för att dom inte kan straffas lika hårt.
Men aja, hur gick det !? Har dom kommit ?

De flesta/många bikers är väldigt tillbaka dragna i verkligheten, annan sak på forums där man är KUNG.

Majoriteten av de i den här och dylika trådar medverkande skribenter kan klassas som mänskligt avskräde. Väx upp för fan.

Till trådstartaren: ring polisen. Det är det enda rätta.

McB skrev:
Majoriteten av de i den här och dylika trådar medverkande skribenter kan klassas som mänskligt avskräde. Väx upp för fan.

Nej,

Säg att du skall ha 5000:- för att inte ringa polisen :)

McB skrev:

Äh, banka skiten ur dem och dränk kropparna i svavelsyra. Det är väl inget fel med det?

En polare blev rånad i Sthlm (inga jävla kommentarer om Sthlm nu) så vi tog reda på vilka det var (Sthlm är inte så himla stort). Sedan gick vi ihop ett gäng och knackade på. Vi fick tillbaka nästan allt resten ersatte dom med pengar utan att bruka våld. Vi var bara vänliga, många och bestämda. :pannkyss

Polisen är bara ett skämt i det här landet. Det finns det alldeles för många exempel på. Jag säger inte att alla enskilda poliser är ägg men det finns för många jävla idioter på stationerna som inte vill jobba när man anmäler ett brott. Enda skälet idag för att polisanmäla är för att försäkringsbolagen vill ha pappret. :huvet

Jag är mer dör trubigt våld. En sväng i en betongtobola...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey