Tjuv omkom med stulen mc på Hisningen!

Status
Ej öppen för fler svar.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Till och med JAG tycker dödstraff är lite väl hårt straff för killen.
bättre hade varit en längre tids sjukhusvistelse så han fått tid att tänka på sin framtid.

Även tjuven har föräldrar, som kanske inte vetat om vad sonen sysslat med.
mina tankar går till hans föräldrar/barn/syskon/sambo

V.I.F
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Ja, Gud straffar synd. O då ska man ju tillägga att skattesmitning eller smitning från tv-avgift också är stöld. Detta borde få alla att darra. Men, den som omvänder sig och tror på Jesus blir räddad.

Skottpengar på kristna tjuvar då! :kulspruta
 

Ramkvist

"Det kostar att betala" Ramkvist d.ä
Gick med
11 Nov 2005
Ort
Sörforsa Hälsingland
Hoj
´92 med fläkt
Att få saker stulen, sabbad etc känns fördjävligt. Att mista en son, far eller broder, tycker jag är åt helvete.

Ett alldeles för högt pris.

Tankarna går till hans närmaste

RIP
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
skulle han gett fan i grejor som han inte hade med att göra skulle han levat.
hade han valt en annan väg i livet hade han kanske haft hoj i flera år och kanske förutsett situationen eller hunnit veja.hade han inte varit så dum i huvet så kanske han stulit skydden samtidigt och då levat.hade han pluggat istället för att sno cyklar och lipa över att hans föräldrar skilt sig och i och med det rättfärdigat stöld så hade det kanske inte hänt.
killen har haft ett gäng chanser och sopat de alla.hade ni som tycker synd om han tyckt samma om han snott sopbilen,kört ner 10 bekanta i krogkön och dessutom hade inte dina sopor blivit tömda hemma på 4 veckor efter kräftskivan i 30 graders värme,tror inte det....
folk sitter ofta och lipar om högre straff och när gud själv ingriper så är det fel.
stt dödsstraff inte hjälper har vi ju sett men att ta bort det i irak funkade inte så mycket bättre det heller tycker jag med fasit i hand.de gör ju inte om det.......
 

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
skulle han gett fan i grejor som han inte hade med att göra skulle han levat.
hade han valt en annan väg i livet hade han kanske haft hoj i flera år och kanske förutsett situationen eller hunnit veja.hade han inte varit så dum i huvet så kanske han stulit skydden samtidigt och då levat.hade han pluggat istället för att sno cyklar och lipa över att hans föräldrar skilt sig och i och med det rättfärdigat stöld så hade det kanske inte hänt.
killen har haft ett gäng chanser och sopat de alla.hade ni som tycker synd om han tyckt samma om han snott sopbilen,kört ner 10 bekanta i krogkön och dessutom hade inte dina sopor blivit tömda hemma på 4 veckor efter kräftskivan i 30 graders värme,tror inte det....
folk sitter ofta och lipar om högre straff och när gud själv ingriper så är det fel.
stt dödsstraff inte hjälper har vi ju sett men att ta bort det i irak funkade inte så mycket bättre det heller tycker jag med fasit i hand.de gör ju inte om det.......

Eller så kunde det kanske vara killen som startar nästa värdskrig, och sätter MC-åkare i koncentrationsläger och inför danska som nytt världsspråk....Klart killen ska dö då.
Vilka jävla spekulationer du kommer med.
Nu har vi ju tack och lov inte samma situation på Hissingen som i Irak, men liknelsen var ju ganska bra :va
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
skulle han gett fan i grejor som han inte hade med att göra skulle han levat.
hade han valt en annan väg i livet hade han kanske haft hoj i flera år och kanske förutsett situationen eller hunnit veja.hade han inte varit så dum i huvet så kanske han stulit skydden samtidigt och då levat.hade han pluggat istället.......

Hade du pluggat hade du vetat att man börjar en mening m stor bokstav och har mellanrum efter punkt. :rolleyes:

Jag tycker inte ett dugg synd om killen men det är beklagligt att hans närmaste tvingas leva med sorgen av hans bortgång på grund av hans dumheter...
 
Last edited:

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Lucky9, jag menar aldrig att någon ska dö. Bara sorteras bort från samhället så vi andra slipper problemen som individen innebär.

Verkligen tur att det inte är så. För då hade halva styrkan på denna sait "sorterats" bort.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Självsanering kallas det nog :rolleyes:
Synd att han dog, men det är enbart hans eget fel.
Kan inte tycka synd om honom.


Har inte fakta kring de faktiska händelserna! Vänligen upplys mig!

Var det en singelolycka där vägverkets ansvar för vägen var felfri?

Dvs. fanns ingen annan iblandad som KAN ha haft ansvar för händelsens uppkomst?

// Niklas
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Felet är att samhället inte tycker en stöld av ett fordon är så alvarligt, samtidigt som allmänheten tycker tvärt om då fordonen kostar oss mycket pengar. Nu är man en större brottsling om man kör för fort en om man stjäl ett fordon från någon annan. Därav blir det så att människor inte har något medlidande med personer som utnyttjar detta genom att sno andras mc, bilar då de vet att straffen är löjligt låga. :mad:

Under western tiden var det dödsstraff på att stjäla någon annans häst ( fordon.) :gnissla
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
De flesta säger faktiskt "Jag bryr mig inte om en mc-tjuv kör ihjäl sig".
Hur kastar man en sten där?
Hur betyder det "dödsstraff för stöld"
Brist på empati?
Ska jag kunna sätta mig in i hur tjuven tänkte? Min empatitolkning säger: "Jag snor vad jag vill och kör som jag vill utan respekt för mina medmänniskor. Jag tar inte ansvar men jag räknar kallt med en massa sympati på sporthoj.com"

Jag kastar ingen sten.
Jag anser inte att det skall vara dödstraff på stöld. (Var får ni den tolkningen från :va )
jag känner ingen sympati för den rivna katten.

ok, en liten sten: Man visar extremt låg respekt för andra människor om man 1/ stjäl en hoj och 2/ ger sig ut i trafiken med den.

disclaimer: Någon tog upp möjligheten att killen köpt hojen av tjuven i god tro. OM jag säger OM detta är sant är det tragiskt. fast då hade han knappast försökt fly.

I det sammhälle som vi känner som "normalt" (nu vad det igentligen är) anses det respektlöst att för det första ge skuld åt någon som inte kan försvara sig dessutom utan att ha tillräckligt med "kött på benen" för ett sådant uttalande (en tidningfsartikel räcker inte OM så vore fallet innebär ju det att tidningar ALDRIG har fel och det vet vi ju händer, inte så sällan heller)!

Jag svarar rent generellt och utifrån den "ton" som flera angav i början av denna tråden och således inte specifikt just ditt inlägg så tolka mitt svar utifrån det!

En människa är död, en människa som vi (jag och många med mig här på forumet) inte vet ett skvatt! Hade han fru/flickvän eller ännu värre barn!???

Vilka omständigheter som ligger bakom hans agerande vet vi inte och får förmodligen aldrig reda på heller. Men ha i åtanke att det KAN finnas situationer som ger en logisk förklaring till hans agerande likväl som det KAN finnas situationer som i våra ögon kan te sig fullständigt ologiskt.

Vi föds inte onda! Vi BLIR till dem vi är utifrån vår omgivning! Det gäller ALLA!!!

En människa är död! Respektera det på samma sätt som om du/vi inte vet NÅGOT om omständigheterna! Det hade lika gärna kunnat stå "Motorcyklist dödad på Hisingen!" Vilka signaler hade det gett jämfört med "Mc-tjuv dödad på Hisingen!"???

// Niklas
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag säger bara fy fan vad bra att fanskapet dog. One down ten to go.

Visst hans familj är det väl synd om men de har säkert en skuld till varför det blev som det blev.

Och hans kompisar som säkert också är kriminella avskum skiter jag blankt i.

DAGEN ÄR RÄDDAD
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
3032351 Jag säger bara fy fan vad bra att fanskapet dog. One down ten to go.

Visst hans familj är det väl synd om men de har säkert en skuld till varför det blev som det blev.

Och hans kompisar som säkert också är kriminella avskum skiter jag blankt i.

DAGEN ÄR RÄDDAD
Är du ironisk nu igen?
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Skulle tro att han ångrar det han gjorde ganska bad.
Rip din tjyv :)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Utan att gå in i nån debatt om hurvida killen i fråga hade en kass uppväxt. Och utan att beblanda sagor om gud och hans vänner så undrar jag hur folk som tycker att det är bra att killen dog tänker? :va

Har vi tappat all medmänsklighet här eller?

Stöld = dödsstraff?

Även om jag hade blivit förbannad om det varit min hoj hade jag aldrig gått så pass långt att jag önskade livet ur killen.

Här är det vi som är minoriteten läskigt nog. 8 av 10 i stöldtrådar skrivera att de önskar att killen ska dö eller att de tycker det var rätt åt honom om det händer. Då har man öververderat rätten att ha sina grejer i fred eller underskattat värdet på ett liv.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
3032338 Berätta gärna först vilka "vi" är som "slipper problemet" då jag just nu är en aningen konfunderad?? :va

/Fürstenhoff.
Vi = de som läser nyheterna och blir arg för varje gång det känns som orättvisa att de som bryter lagen kommer undan.
 
Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
...den okände kom tilbaks med kniv........

Fundera lite, skriv vad ni vill sedan, jag e ingen moralkärring.

Förstår vad du menar. Alla kan vi bättra oss, men vad hade du tänkt om killen med kniven snubblat o stuckit den i sig själv och dött, på väg till din fd elev, för att "göra upp". Hade det varit synd om honom då?

Vi gör alla våra val och måste ta med riskerna i bedömningen.
Sätter man sig på en mc som gör 0-100 på 3 sek, då vet man att man kan dö på kuppen. Idag är det som du beskriver, samma risk att avstyra ett bråk. :mad:

Vem skall vi tycka synd om och varför? :va
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Vi = de som läser nyheterna och blir arg för varje gång det känns som orättvisa att de som bryter lagen kommer undan.


En rätt läskig diskussion att föra. Skulle tro att de boende efter bogesund och slingerbulten också känner sig arga och tycker det är orättvist när sporthojarna dundrar förbi deras kåk i 100+ över lagstadgad hastighet.
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Hade du pluggat hade du vetat att man börjar en mening m stor bokstav och har mellanrum efter punkt. :rolleyes:

Jag tycker inte ett dugg synd om killen men det är beklagligt att hans närmaste tvingas leva med sorgen av hans bortgång på grund av hans dumheter...

gör man?????,jag hann inte heller plugga för jag fick sitta i garaget varje natt och vakta motorcykeln för att förhindra att nån stackars samhällsutstött stal den ,(mellanrum) annars kunde han skadat sig på den och det hade ju känns fel:tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
3032402 Och när du bröt mot lagen Swedie - hur tycker du att vi andra ska/skulle reagera gentemot detta då du redan då drev Sveriges största mc websida, var aktiv inom Svensk RR, då du nu anser att "dom" är en form av ett avskum som vi andra vill slippa i denna värld??

Jag är idel öra Swedie!!

/Fürstenhoff.
Är du moder teresa idag eller? Jag diskuterar inte det vidare här. Jag ångrar att jag köpt stulet en gång och har inte gjort om det sedan dess då det kändes piss. That's it.

Jag har ändrat mitt inlägg du reagerade på först, då det missförstods. Jag tycker ingen är värd att dö/dödas som tjuven gjorde.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top