Tjuv omkom med stulen mc på Hisningen!

Status
Ej öppen för fler svar.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Vet vi att det var tjuven som körde ihjäl sig, och inte stackaren som precis hade köpt hojen i "god tro" för sina surt förvärvade slantar ?
Nope, men fakta är orelevanta här om det handlar om en hojstöld...

Dessutom är hojstöld det absolut värsta som finns,så dödstraff är enligt många dessutom alldeles för snällt. Givetvis till skillnad från att fara fram i över 200km/h och bete sig idiotiskt på sin egen hoj, oavsett om platsen är lämpad för det eller inte, för då uppnår man någon form av status. Att man sedan då riskerar andra människor liv spelar ingen roll, iaf inte så länge hojen inte är stulen :rolleyes:

Hyfsat omoget och okänsligt att brista ut i skadeglädje och glädjeyttringar över att en kille omkommit på hoj...

Ni ger ett sanslöst omoget intryck vill jag påstå.
Håller med, men så här är mentaliteten här ibland, och vad är väl ett liv mot en stulen hoj :va

Tycker det är tragiskt oavsett hur det var med hojen...

V.I.F
 
Last edited:

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Finns folk som hävdar att karma existerar... kanske är det så, men isåfall är den jävligt orättvis!

I.o.m att jag inte känner killen lr känner för killen så är jag likgiltig. Men ni som beter er som fjortonåriga hormonstinna idioter, vad fan tänker ni med?

Ruskigt dålig stil att bete sig sådär!
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Märkligt det här, nu tjoar en del hurra. En tjuv e död!

Jobbar som lärare på gymnasienivå, har en hel del "strulkukar" till elever. Men det konstiga är, om man låter dom få chansen att komma till tals, få synas, höras, vara någon. Då visar det sig att alla, och jag menar alla, har samma värderingar om vad som e rätt och fel, stöld e fel, slagsmål e fel, förnedra andra e fel osv osv.

Jag tycker vi andra bara kan göra en sak, någon har dött på hoj, tråkigt är det, oavsett om det var stöld eller någon som nyss köpt ny.

Hade en elev som var en riktig strulputt tyckte alla, jag och honom kom bra överens med varandra, jag talade om hur jag och samhället i övrigt ville ha det, och han gjorde så. Han fattade verkligen vad jag menade, slutade hos oss för tre år sedan, har haft fast jobb sedan dess. Hur han hade det under sin uppväxt e inte interessant tycker jag, vi i samhället ska visa honom hur det fungerar, om inte föräldrar klarar av det...

Han gick emellan i midsommarhelgen när en kompis till honom och en okänd började bråka om en skitsak.
Han är idag död, den okände kom tilbaks med kniv........

22 år, det e för tidigt.


Fundera lite, skriv vad ni vill sedan, jag e ingen moralkärring.

Ledsen.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag förstår att en del reagerar inhumant inför nyheten om gärningsmannens bortgång. Många känner sig säkert maktlösa inför alla de tillgrepp som sker i dagens samhälle, och minsta lilla chans till upprättelse tas till vara.

Precis som många begår brott för att de känner sig maktlösa och osynliggjorda, yttrar andra skadeglädje av samma skäl. Så låt oss inte döma dem som dömer, jag tror att de mår bättre av att få ventilera sig lite, så mår de bättre i morgon. Sharialagarnas vara eller icke vara avgörs nog inte av ett gäng frustrerade hojåkare på ett Internetforum.

Var det någon som fattade?
 

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
Tjuv eller inte det skiter statestiken i, ytterligare en död i trafiken och det är alldeles för många redan.

Att önska livet ur någon är för mig ett för hårt straff, men straff ska tjuven ha och ont ska det göra. Sen kvittar det om det är en "ungdom" eller "vuxen".
 

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
En tjuvjävel mindre, bra tycker jag som fått en hoj stulen en gång för länge sen. (då hade jag ingen stöldförsäkring)
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Att man reagerar och blir förgrymmad över vad folk tar sig till är en sak. Men ilska och bitterhet bygger inget samhälle jag vill leva i. Tråkigt för alla inblandade det som nu hänt. Gasa på "rätt ställen" och med måtta därute.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
:sissy :sissy :trött :trött :trött Man bör inte döma förens man har fakta, men man kan tycka att det är fördjävlig vad man nu än tycker om olyckan.

Synd på ett ungt liv är det ju alltid.
 

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Ort
3:e våningen
Hoj
Briggs & Stratton
Jag har försökt tycka synd om honom i en halvtimme nu, men det funkar f-n inte...

Tycker mera synd om:

* Bilföraren
* Ambulansmännen
* Killen som ägde den stulna hojen
* Alla som betalar stöldförsäkringförsäkring
* Killens familj

"E huvet dumt får kroppen lida..."
 

Jonken_

ogillar VV mig?
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Röd stuga med vita knutar
Hoj
Z750, svart och stålomspunnen
Min korta reflektion i ärendet avlägges härmed: om man värderar lidande, mot liv då är min slutsats att utilitarismen slagit rot. Nyttoetik är inget jag gillar, men i den stat som denna har vi vår fulla rätt att tycka att alla mäniskor inte är lika mycket värda, så varsegod!

I slutändan var detta en person av kött och blod som lämnade jorde här idag, förtidigt och av dåliga anledningar. men även tjuvar har familjer, vänner och favoritmaträtter.

Människovärdet är universelt, unikt och okränkbart för mig. om det satt ihop med vad vi gör, då skulle en läkare ha mer människovärde än en lagerknegare, en polis mer än en sotare och en from 16årig flicka mer än en hemlös missbrukande 52åring.. det är ingen värld jag vill leva i, bakom masker, rubriker och arketyper finns det alltid en människa, en person.

ledsam och tragisk historia i sin helhet detta, "vif" samt tankar till annhöriga och meddrabbade.



Jag har försökt tycka synd om honom i en halvtimme nu, men det funkar f-n inte...

Tycker mera synd om:

* Bilföraren
* Ambulansmännen
* Killen som ägde den stulna hojen
* Alla som betalar stöldförsäkringförsäkring
* Killens familj

"E huvet dumt får kroppen lida..."
 

FreddieFreak

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
*Avställd*Suzuki GSX-R 1100W -98,a
:va :va :va
I bland undrar man vilka "kolleger" man har...?:gnissla
Önskar inte ens livet ur min värsta fiende.

Men det mest tragiska här är att den omkomne inte hann lära sig konsikvänsen av sin handling.
Alla har vi ett val, val som man får stå för, han gjorde sitt.

Sen så tror jag att hans "tid" var kommen, oavsätt yttre omständigheter. Om det var på en stulen MC el i trappen hemma, så var det daggs...

VIF
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

Jobbar som lärare på gymnasienivå, .....

jag och honom kom bra överens med varandra, ....
e inte interessant tycker jag, ...
den okände kom tilbaks med kniv........

Yeah, right. :gnissla



Människovärdet är universelt, unikt och okränkbart för mig.

I min värld är en människa som genom livet jobbar och sliter, bygger sin egen och samhällets framtid mer värd än en människa som stjäl, förstör, och utan anledning ligger till last för dem som jobbar ....
Det är så, oavsett vad åsiktsmaffian påstår!
 
Last edited:

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Vila i frid...
Tankarna går till familj och vänner.


Tycker inte att man ska vara så snabb med att tolka in att det var en tjuv som åkte hojen. Kanske hade förre ägare sålt hojen utan kvitto och sedan anmält den stulen osv... Inget vi vet någonting om.

En tjuv är förövrigt lika mycket människa som du och jag.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag har försökt tycka synd om honom i en halvtimme nu, men det funkar f-n inte...

Tycker mera synd om:

* Bilföraren
* Ambulansmännen
* Killen som ägde den stulna hojen
* Alla som betalar stöldförsäkringförsäkring
* Killens familj

"E huvet dumt får kroppen lida..."

Kunde inte sagt det bättre själv :klappar
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top