Tjuv omkom med stulen mc på Hisningen!

Status
Ej öppen för fler svar.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Utan att gå in i nån debatt om hurvida killen i fråga hade en kass uppväxt. Och utan att beblanda sagor om gud och hans vänner så undrar jag hur folk som tycker att det är bra att killen dog tänker? :va

Har vi tappat all medmänsklighet här eller?

Stöld = dödsstraff?

Även om jag hade blivit förbannad om det varit min hoj hade jag aldrig gått så pass långt att jag önskade livet ur killen.


:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Förutom den rent humanitära diskussionen, vilken jag tycker visar i många inlägg här på enorm brist på empati så skall vi motorcyklister ha klart för oss att VARJE dödsfall med mc inblandad är ett för mycket. Detta oavkortat bakgrund!

Olyckan på Hisingen igår spär bara på den dåliga statistiken vi, som kollektiv, har under det gångna året och gårdagens tragiska olycka hjälpe ross inte ett skvatt på vägen mot att från beslutsfattana ses som annat än obekväma och för sammhället kostsamma!

Till anhöriga till den förolyckade säger jag:
- Beklagar sorgen!

// Niklas
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Nu spekulerar jag vilt men något säger mig att föraren har ett straffregister lika långt som amazonasfloden. Stjäler man en hoj och är i den åldern så är det förmodligen inte det första objektet man stulit. Är det så så har staten haft gott om tid att lära personen konsekvenserna av sina handlingar. Nu betalade föraren det ultimata priset för sina handlingar. Oavsett vad, jag önskar inte livet ur honom men jag kan inte direkt säga att jag tycker synd om honom. Hans familj däremot förtjänar all sympati och medkänsla som finns.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tragiskt att sådant inträffar! Men ännu mera tragiskt att se det totala respektlösa frosseriet över någons död över en stöld? Ni som frossar över detta är totalt empatilösa,(slå upp och plugga in ordet om ni inte kan) SKÄMMES PÅ ER!! VAKNA för fan!!!:mad:
Har NI aldrig snattat på affären, pallat äpplen, tjuvat något under erat liv eller gjort det minsta ohederligt som är att jämföra med stöld? Det hade kanske med varit Ok i era ögon om någon skjutit en unge med hagelbössa om den pallade äpplen på grannens trädgård:va

"Den som är utan skuld kastar första stenen"

Men ni som skrivit och prakat ner, har "säkert" ett samvete under er levnads tid vitt som snö:rolleyes: OM inte så kanske ni kan lära er ordspråket: att tala är silver tiga är guld
 
Last edited:

bobbylito

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Partille
Hoj
900 Hornet
En vis man sa för länge sedan: -Låt han utan synd kasta fösta stenen!

Stöld är förkastligt, och man kan ALDRIG skylla på dålig uppfostran, blå brandbil, makadam i sandlådan mm. Som någon tidigare påpekade, så visste personen med största sannolikhet att det är fel att stjäla, men han gjorde det ändå.

Men att önska livet ur någon? Är det inte lite väl tufft? Nog att vi daltar rejält med brottslingar i detta mesiga land, men nog borde 20 års straffarbete räcka?
Och som sagt, köra på bakhjulet i 200 km/h mitt i stan, och riskera oskyldigas liv, är inte det också förkastligt?

Tragiskt att sådant inträffar! Men ännu mera tragiskt att se det totala respektlösa frosseriet över någons död över en stöld? Ni som frossar över detta är totalt empatilösa,(slå upp och plugga in ordet om ni inte kan) SKÄMMES PÅ ER!! VAKNA för fan!!!:mad:
Har NI aldrig snattat på affären, pallat äpplen, tjuvat något under erat liv? Det hade varit Ok med kanske i era ögon om någon skjutit en unge med hagelbössa om den pallade äpplen på grannens trädgård:va

"Den som är utan skuld kastar första stenen"

Men ni som skrivit och prakat ner, har "säkert" ett samvete under er levnads tid vitt som snö:rolleyes: OMinte så kanske ni kan lära er ordspråket: att tala är silver tiga är guld

Hoppsan, jag var ytdligen inte snabb nog, men skönt att fler tänker som jag :tummenupp
 
Last edited:

neveronline

Jag är vad jag heter
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Självsanering kallas det nog :rolleyes:
Synd att han dog, men det är enbart hans eget fel.
Kan inte tycka synd om honom.
 
Last edited:

njelger

Guest
De flesta säger faktiskt "Jag bryr mig inte om en mc-tjuv kör ihjäl sig".
Hur kastar man en sten där?
Hur betyder det "dödsstraff för stöld"
Brist på empati?
Ska jag kunna sätta mig in i hur tjuven tänkte? Min empatitolkning säger: "Jag snor vad jag vill och kör som jag vill utan respekt för mina medmänniskor. Jag tar inte ansvar men jag räknar kallt med en massa sympati på sporthoj.com"

Jag kastar ingen sten.
Jag anser inte att det skall vara dödstraff på stöld. (Var får ni den tolkningen från :va )
jag känner ingen sympati för den rivna katten.

ok, en liten sten: Man visar extremt låg respekt för andra människor om man 1/ stjäl en hoj och 2/ ger sig ut i trafiken med den.

disclaimer: Någon tog upp möjligheten att killen köpt hojen av tjuven i god tro. OM jag säger OM detta är sant är det tragiskt. fast då hade han knappast försökt fly.
 
Last edited:

dirttracker

dirttracker
Gick med
16 Apr 2007
Ort
jönköping
Hoj
YZR500 Cr 500-84 Cr 500-94
de de är synd om är: bilisten som backade ut pga ev skuldkänslor, hojägaren , medborgarna pga av den omdelelbara kostnadsökningen, de som ev fick vänta på sin ambulans med en pågående hjärtinfarkt etc. o som led ev. skada av det!. o ännengång medborgarna som fick ta kostnadsökningen , för övrigt är de synd om anhöriga till killen, sen är det mkt synd om hojägaren då han måste stå för en massa kostnader i samband med stöld, sen är det en liten kostnadsbesparing på att rättegångskostnaderna uteblir! :),vilket per automatik blir fallet om killen överlevt!.. men mest gladast är nog de medtrafikanter/ fotgängare / cyklister som slapp bli oskyldigt inblandade i trafikolycka med ev dödsolycka/livshotande skador som följd!
sen är de ju synd på dödsstatestiken för MC, som kan resultera i begränsningar för hela mc-kollektivet!..då miljömuppar o div paragrafteknokrater för vatten på sin kvarn :(
sen är jävligt många medborgare glada för alla framtida kosntader i samband med denna persons framtida leverne är avslutat!
-ha en bra dag i solen o håll tummen för ni inte råkar träffa en lika tokig jävel i trafiken :)

ps: jag har aldrig vållat någon annan nogon kroppskada i trafiken, vilket var vad denna tråd mestadels handlade om, inte palla äpplen eller dyligt!-det är på andra forum man kan avhandla de fågorna!..
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Utan att gå in i nån debatt om hurvida killen i fråga hade en kass uppväxt. Och utan att beblanda sagor om gud och hans vänner så undrar jag hur folk som tycker att det är bra att killen dog tänker? :va

Har vi tappat all medmänsklighet här eller?

Stöld = dödsstraff?

Även om jag hade blivit förbannad om det varit min hoj hade jag aldrig gått så pass långt att jag önskade livet ur killen.

håller med....
men tänk om tjuven dödat andra oskyldiga...? hur ställer man sig till frågan då...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Sverige är bra på att tycka synd om de som förstör för samhället i helhet.

EDIT: Så ingen missförstår, jag menade inte att jag är glad att han dog. Inte alls. Han borde istället åkt fast och synda bakom galler och böter. Det är tragiskt att han behövde gå bort.
 
Last edited:

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Sverige är bra på att tycka synd om de som förstör för samhället i helhet.

Jag tycker synd om de som fick sin bil kvaddad och sin mc förstörd.

Jag tycker inte synd om tjuven men jag tänker inte sitta här och håna en död människa eller skrika "Rätt åt dig!".

Ni som talar illa om en bortgången människa, kan ni inte åka hem till vederbörandes föräldrar och tala om vad ni tycker ansikte mot ansikte? Eller varför inte gå på begravningen och kissa lite på kistan?

Snygga till er! Det är dumt att stjäla en mc men det är fan lika jäkla hjärndött att sitta och håna bortgångna människor på ett internetforum.

/Lucky9

P.s. Ja, jag skulle säga detta till er, ansikte mot ansikte, om ni undrade. D.s.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det hade kanske med varit Ok i era ögon om någon skjutit en unge med hagelbössa om den pallade äpplen på grannens trädgård:va

"Den som är utan skuld kastar första stenen"

Kan inte se att citatet har någon relevans här. Ingen har uttryckt någon vilja att aktivt ha ihjäl hojtjuven som straff för hans brott. Hans död är sannolikt ett resultat av en serie riktigt dåliga beslut fattade av honom själv och ingen annan. Jag tycker inte att det är "rätt åt honom", men har samtidigt lite svårt att känna någon större empati i det här specifika fallet.
 

Seerdon

Dårarnas antal är oändligt
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Med viss sjöglimt
Hoj
929 clean edition
Sverige som nation klarar dåligt av att lagföra tjuvar, våldsmän och annat drägg. Om någon mot förmodan "åker fast" och ännu mer osannolikt blir dömd, finns det inte straffsatser som är värda namnet. Så är det väl inte så konstigt om man inte sörjer en tjuv som av egen dumhet tar livet av sig? Alldeles oavsett vad man för övigt har för empatisk förmåga eller allmänmoral!
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
han stal den för att han hade en dålig uppväxt, alla med dålig uppväxt är tjuvar och banditer!

killen som ägde hojjen hade ändå ingen stöldförsäkring och då förtjänar man att få hojjen stulen!

det va pga att han stulit hojjen som han dog inte för han körde vårdslöst och utan skydd, hade han ägt den lagligt hade han levt idag!

det är lika synd om killen som dog som det är att hitler förlorade WW2!

sist men inte minst: VÅRA FÖRSÄÄÄKRINGSPREMIER!!! :gråta

you guys :yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Lucky9, jag menar aldrig att någon ska dö. Bara sorteras bort från samhället så vi andra slipper problemen som individen innebär.
 

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
En vis man sa för länge sedan: -Låt han utan synd kasta fösta stenen!

Stöld är förkastligt, och man kan ALDRIG skylla på dålig uppfostran, blå brandbil, makadam i sandlådan mm. Som någon tidigare påpekade, så visste personen med största sannolikhet att det är fel att stjäla, men han gjorde det ändå.

Men att önska livet ur någon? Är det inte lite väl tufft? Nog att vi daltar rejält med brottslingar i detta mesiga land, men nog borde 20 års straffarbete räcka?
Och som sagt, köra på bakhjulet i 200 km/h mitt i stan, och riskera oskyldigas liv, är inte det också förkastligt?



Hoppsan, jag var ytdligen inte snabb nog, men skönt att fler tänker som jag :tummenupp


Satt o tänkte i samma banor en stöld är staffbart och köra i 200km/h inne i stan för o styla är om inte ännu värre! Kanske inte i lagboken men man utsätter oskyldiga för fara. Ok nu körde ju den här killen säkert ganska fort med. Men i praktiken verkar folk se stöld av en MC som döds straff medans dom som kör i 200-300km/h o smäller som helt ok. Förstår inte det resomanget. VIF
 

FreddieFreak

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
*Avställd*Suzuki GSX-R 1100W -98,a
I helvete, det var en mördarmaskin som fick vad den förtjänade, många fortkörningar på sitt samvete :mad:

Naaj dååå...... Hon gjorde gjorde exackt vad sin master ville, o fick ta dåååktigt me stryk för de..
*Tycka Synd Om*
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top