Tjugo år på sporthoj.com

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Those are rookie numbers…

Vem var här innan kraschen?

FakCtist jag. Under annat nick/mejladress som försvann i en egen datorkrasch typ 2005. Körde inte hoj på det tiden men väl veteranbilar och läste in mig på motorolja. DrBike hade bra koll och jag blev kvar och lurkade ett tag både här och på SoE pga allmänintresse av MC. Nystart långt senare när jag själv började köra på riktigt.


(Edit:korrigerade, tack!)
 
Last edited:

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
FakCtist jag. Under annat nick/mejladress som försvann i en egen datorkrasch typ 2005. Körde inte hoj på det tiden men väl veteranbilar och läste in mig på motorolja. MrBike hade bra koll och jag blev kvar och lurkade ett tag både här och på SoE pga allmänintresse av MC. Nystart långt senare när jag själv började köra på riktigt.
Dr Bike hette han väl ändå...?
:va
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Är nog bäst att vara försiktig med att dela ut pronomen i dessa tider.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Dr Bike hette han väl ändå...?
:va
Ihopskrivet.
Lätt att tänka "Doktor Bike", men nicket hade enligt innehavaren annan bakgrund.


Korrigerar:

Kanske vet Kamikaze kid bakgrunden till nicket DrBike? Har för mig att det var kopplat till dragracing och P-As aktiviteter i det gebitet.

Även rättat hur jag felaktigt skrev Kamikaze kids nick.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag minns inte riktigt när jag reggade mig, men det var före krascherna med något år. Kan ha varit 2002 eller möjligen 2001, men forumet hade funnits ett litet tag redan och hade något hundratal användare. Så 22 år eventuellt...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har förvisso inte hängt här en hel livstid ännu, men väl en halv. Mer än halva min livstid vid det här laget iallafall, var 16 då jag gick med och är 33 nu... :skrämd sett många minnesvärda karaktärer komma och försvinna. Saknar forumet i dess glansdagar, när man kunde läsa dagliga uppdateringar om Johanssons jetmotorer och elffors grovsaltade sidfläsk och gubbsjuka... Det var tider det! :tummenupp
Vilka är alla de där karaktärerna, jag glömmer direkt vem som är vem förutom vissa karaktärer som etsat sig fast.
Problemet med mc-snack är att det blivit åt skogen för pk över åren.
Så fort någon vill fulregga en turbo-busa som A2, och skenförsäkra den på kära mormor, så är det någon som blir kränkt!
:3freak
Det var väl min allra första tråd för en tjugo år och en dag sedan, något om att jag var irriterad på att försäkringen var för dyr.

Jag har sannerligen startat en del skit men just den teorin, som jag minns den, är ungefär 75% rätt fortfarande.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Kamikaze Kid har jag kontakt med på fejjan. Han flyttade från Ua ut på vischan långt bort för ett tag sedan och kör väl i princip inte alls. Men han var nog den som kände Per-Arne (DrBike) bäst av oss.
Men han flyttade ju ut en bra bit utanför Uppsala redan för +15 år sedan, till någon gård som han skulle driva mc-verkstad på. Är det där, eller har han fortsatt ut i obygden?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vilka är alla de där karaktärerna, jag glömmer direkt vem som är vem förutom vissa karaktärer som etsat sig fast.
Johansson byggde en jetmotoriserad dragracehoj, gasturbinmotorn som drev ekipaget byggde han själv från scratch :Bugar

Elffors byggde en slags flattrack racer av en gammal Harley WL750 med kompressor och egenhändigt konstruerad mekanisk halvautomatväxel som var en fullkomlig orgie i kedjor och kugghjul :kär

Fanns rätt många kluriga tekniska gubbar i teknikdelen av forumet på den tiden, massor av spännande byggen att följa.

Sen har det ju passerat en del mer obskyra karaktärer som man minns men inte riktigt vet varför... UrbanTiger tillexempel. Han dök upp, höll låda, spammade järnet, syntes precis överallt och försvann sen utan att utveckla något över huvud taget :va
 
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Reggade mej 2004 men hade innan läst något/några år.

Fan vad tiden går...

Nu blev jag sugen på att höra historien om SH.
Gärna från hen/de som startade sidan.

Saknar också några profiler från tidigare år;
Ivan Drago
Brassarn
V-gurra
DrBike
Spökgösta
Roller
Valmers
Korvgubbe
Bonny
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Var lite härligt galet på sporthoj frammåt 2020 ,UrbanTiger som spammade fett med nonsens men kul ändå o Swedie blev galen o dom åkte ut.

Låt inte Sporthoj bli ett minne utan värva in folk ,ser ni nya hojåkare så snacka med dom om att fejsbook o så har ett alternativ där allt är samlat.

Tänk allt tekniksnack om hojar som är samlat här som t.e.x Dr Bikes olja - enormt arkiv
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Reggade mej 2004 men hade innan läst något/några år.

Fan vad tiden går...

Nu blev jag sugen på att höra historien om SH.
Gärna från hen/de som startade sidan.

Saknar också några profiler från tidigare år;
Ivan Drago
Brassarn
V-gurra
DrBike
Spökgösta
Roller
Valmers
Korvgubbe
Bonny
Korvgubbe tjatar jag på att komma tillbaka ibland i en annan kanal. Vi var ju antagonister men jag kan nu erkänna, efter över tio år så det är preskriberat, att vi hade god kontakt på pm och åkte MC ihop en gång. (Eftersom han hade någon Ducati och scenen för skådespelet var Roslagen så hade han självklart ingen* chans att hänga på min 98hk starka Gsxr600.

Bonny hade jag också kontakt med på pm, han hade varit en fröjd att få tillbaka till forumet nu, hade bjudit minst tre års konstant käbbel, MINST.


*= Skojar
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja jävlar snart 20 år här med, kan konstatera att man kan sakna det riktigt skeva diskussionerna som kunde vara förr :gnissla
Tycker ändå roligaste var att du och jag träffades på planet till Tel Aviv. Vad är oddsen för att två antiislamister på samma forum råkar sitta på flyget till det heliga landet?

Ja förutom jakten du bjöd mig på, minns fortfarande din jaktledares min när jag sade att jag åkt från Stockholm för att sitta på pass.

Minns också de tre älgarna jag inte sköt. ?
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top