Tjugo år på sporthoj.com

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vad Charlotte? ??‍♂️?
Du kollade aldrig klippet eller? Nog för att det är krystat men ändå...

Hittar inga spår av den nu men vet bestämt att det brukade finnas en SH-profil kallad Prulle vilket jag alltid uttalat som "Prulle" utan e mellan p och r, men avsikten kan mycket väl ha varit P-rulle och jag är helt enkelt trögfattad... Nåja, detta jämförs med Charlotte Prulle där Prulle = P-rulle (p'e:r'ɵlːɛ), vilket med lite god vilja låter typ lite som efternamnet Perrelli vilket en svensk sångerska med förnamnet Charlotte heter. Om Prulle = P-rulle = Charlotte Perrulle så är Prulle ingen han utan en hon... Tror (ej helt säker då det är fan så krystat vid det härt laget) att det var ungefär så Zoda menade...

Håller med Järvheden om att den var dålig, tvek på resten... :hihi
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Du kollade aldrig klippet eller? Nog för att det är krystat men ändå...

Hittar inga spår av den nu men vet bestämt att det brukade finnas en SH-profil kallad Prulle vilket jag alltid uttalat som "Prulle" utan e mellan p och r, men avsikten kan mycket väl ha varit P-rulle och jag är helt enkelt trögfattad... Nåja, detta jämförs med Charlotte Prulle där Prulle = P-rulle (p'e:r'ɵlːɛ), vilket med lite god vilja låter typ lite som efternamnet Perrelli vilket en svensk sångerska med förnamnet Charlotte heter. Om Prulle = P-rulle = Charlotte Perrulle så är Prulle ingen han utan en hon... Tror (ej helt säker då det är fan så krystat vid det härt laget) att det var ungefär så Zoda menade...

Håller med Järvheden om att den var dålig, tvek på resten... :hihi
Han bytte namn till Lou Siffer!
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Firar 15 år i maj och gläds åt att detta forum fortfarande lever. Jag hängde mycket på Hondaklubben.com som var ett fantastiskt forum där man kunde få svar på vad som helst och hjälp med det mesta, men det forumet har mer eller mindre självdött vartefter åren gått.
Här är det fortfarande lite action och jag läser dagligen!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Men han flyttade ju ut en bra bit utanför Uppsala redan för +15 år sedan, till någon gård som han skulle driva mc-verkstad på. Är det där, eller har han fortsatt ut i obygden?
Det var bara någon km öster om E4:an där han drev firma, men det var gamla stället med förra frun. Jag har för mig att det blev typ Södertörn permanent och en stuga norröver.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag är dock löjligt glad att Sporthoj.com lever. Förstås mindre skara folk här men dom bästa ;)

Ja, forumdöden har drabbat dom flesta forum jag hängde på för olika hobbys, men Sporthoj består i någon mån

(EDIT) 20 år här för er som inte kan räkna
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag bevisar min periodiska inaktivitet av att inte ens skriva i denna tråd förrän sida 5 :( sorry... livet osv ni vet.

Jag är dock löjligt glad att Sporthoj.com lever. Förstås mindre skara folk här men dom bästa ;)
Du får bjuda in gåstrider,UrbanTiger o lite annat galet igen för o hålla låda :hihi

Haha

Reder sig nog , bra forum överlever bara man får in arvtagare o nytt folk
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Firar 15 år i maj och gläds åt att detta forum fortfarande lever. Jag hängde mycket på Hondaklubben.com som var ett fantastiskt forum där man kunde få svar på vad som helst och hjälp med det mesta, men det forumet har mer eller mindre självdött vartefter åren gått.
Här är det fortfarande lite action och jag läser dagligen!
Det forumet är ett ypperligt exempel på att humorfria tråkmånsar som tar allting allvarligt kan döda ett forum. Det självdog inte utan några högljudda som måste läsa allt fick bort det de ogillade och då försvann den, i mitt tycke, den trevliga humoristiska delen. :(
Trevligt folk, jag var förbi en träff vid Flottsbro med min risiga Hxxxa. Inga dryga kommentarer om oljeläckage trots att det var mer än bara lite svettningar. Jag vet, alla har vi lik i garderoben, men nu är den såld. :tungan

Här läser jag inte dagligen längre och läser bara de trådar jag tror innehåller något intressant. För att detta forum ska fortleva måste det till mer :kramaän :smasha och att nya medlemmar trivs.
Men lite :7peta på ett vänligt retsamt vis måste vi ha. :hihi
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det forumet är ett ypperligt exempel på att humorfria tråkmånsar som tar allting allvarligt kan döda ett forum. Det självdog inte utan några högljudda som måste läsa allt fick bort det de ogillade och då försvann den, i mitt tycke, den trevliga humoristiska delen. :(
Trevligt folk, jag var förbi en träff vid Flottsbro med min risiga Hxxxa. Inga dryga kommentarer om oljeläckage trots att det var mer än bara lite svettningar. Jag vet, alla har vi lik i garderoben, men nu är den såld. :tungan

Här läser jag inte dagligen längre och läser bara de trådar jag tror innehåller något intressant. För att detta forum ska fortleva måste det till mer :kramaän :smasha och att nya medlemmar trivs.
Men lite :7peta på ett vänligt retsamt vis måste vi ha. :hihi

Du kanske måste skaffa en riktig sporthoj istället för dina engelska oljespridare för att trivas här?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kom på att det finns en annan ytterst saknad medlem, nämligen Lucius. Den mannen kunde fan skriva! :rofl :rofl :rofl

 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Du kanske måste skaffa en riktig sporthoj istället för dina engelska oljespridare för att trivas här?

Nu verkar du tillhöra de som trivs på detta forum så då har du naturligtvis, till skillnad från mig, en sådan riktig SportHoj. :tummenupp
Nu hittar jag ingen bild på ditt "fordon" men hittade en ledtråd i en annan tråd... :hihi

Mingla, äta snittar och dricka billig champagne ur plastglas?

Det är ju ett "event"

För övrigt kan de läskunniga konstatera att den oljespridande motorcykeln var tillverkad väldigt långt hemifrån. Den hade dessutom eldat elsystemet så den laddade bara på en fas innan jag bytte hela elhärvan. Nu har jag inte förstahandsinformation men med oljeläckage, dålig laddning, dåliga bromsar,(enkolvsok fram), hastigmätardrivning som skär och dessutom dålig väghållning fick jag tillslut nog... ;)

Nu är problemet löst. Lösningen var export ur landet! :tummenupp

Men den startade på första kicken och trots den dåliga väghållningen, eller min avsaknad av kunskap, lärde jag mig att köra med tvåhjulssläpp. :tummenupp

Men för att trivas här? Jag tror inte att ett byte av motorcykel skulle öka trivseln för mig här på forumet men det skulle definitivt sänka trivseln i sadeln! :hej
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top