Tjejer, vill ni prova på att köra supermotard?

Tar mig själv upp i egen bil om jag inte får plats, så ägarinnan är no problem, det är babyn som är problemet... :gnissla

Alicia skrev:
2300367 Någon som har koll på hur mycket soppa som kommer att gå åt under dagen?
Så man vet ungefär hur mycket man ska ta med sig.

På träningslägret gjorde jag nog av med 15-20 l på 2 dagar, så det går inte åt några mängder. Några liter i hojen & en 10 liters dunk & man bör står sig väl.

Cupcake skrev:
2304256 Tar mig själv upp i egen bil om jag inte får plats, så ägarinnan är no problem, det är babyn som är problemet... :gnissla
Ducatiklubben ska upp till gelleråsen den 15, kanske någon där som kan ta med den dit, så får någon snäll örebroare ta den från karlskoga till örebro (5 mil någe..)

Ok, nu är dom nya sulorna på, med nya innerslangar, balanserat å fint! En sak att bocka av, min start med egen hoj närmar sig! :)

Emmi skrev:
2302797 Mattson! Du behöver bara en/två flaska. Jag har fäst den (Laktacydflaska från Konsum, perfekt storlek) innanför kicken (fast i ramen) på min 660 och dragit ner slangar från förgasare, tank och kylare till den samt tagit en extra flaska och lagt i luftburken med slang från vevhusventilationen.

Du behöver en flaska/två flaskor och nya slangar från tanken och kylaren (de som sitter på är för korta).

Precis faktiskt vad jag trodde! Tack Emmi! Nu ska jag ut i garaget och bygga nåt. Får se om jag kan lista ut vad du menar med den extra flaskan i luftburken.... :confused:

Om inte annat har jag fått PM från en vänlig Örebroare med tips om låneprylar! :tummenupp

Så nu ska det väl vara själva $£@€€€@££&%¤ om jag inte kan köra min egen hoj i morgon!

Jag drog vevhusventilationen till en flaska i luftburken istället för att dra ner den i samma flaska som de andra.

Hoppas det löser sig, ska bli kul imorrn!

Tack Yasha för en helt underbar dag!!!

Endast asfalt på förmiddagen var självklart min favorit, hade gärna haft ett pass till och gasat ännu mer. Synd att det inte finns så att man endast kan köra asfalt med en supermotard, då hade jag definitivt skaffat mig en.

Sen kom det fruktade gruspasset :död
Ont i rumpan fick man också.

Första passet satt jag som en påse skit, stod med bena i 90 graders vinkel, spände mig och var helt slut efter ett halvt varv. Slutade med att jag vurpade innan man kör ut på asfalten i massa lösgrus. (Som tur var ingen skada på Evil_M:s hoj) Lyckades nog med att dra till musklerna i nacken när jag gick omkull, värker så där skönt just nu =(

Andra passet på grus började jag slappna av, räta mer på bena och bara följa med. Lyckades till och med hoppa!!! Hoppet var det roligaste på hela grusbiten, sen längtade man bara till asfalten.
Eftersom man kör roadracing i vanliga fall så vill man absolut inte ha något skit på däcken. Därför blev det chickenkörning när man kom ut på asfalten igen. Vågade gasa lite mer efterhand men skulle nog behöva mycket mera tid för att våga gasa med skit på däcken.

Tack Zandrah och Evil_M för allt hjälp, lånet av hojen och så.
Nu vill jag se bilder och filmer, im a poser ;)

Last edited:
Först och främst Yasha, men förstås Jocke, Nicklas, och ALLA andra inblandade denna dag, både 'fotfolk' och körkompisar:

TACK!! :Bugar

Tvärtemot Alicia, så tyckte jag att jag började fatta vitsen med supermotard när vi fick köra på grus :)

Fast visst var det kul att prova på att köra fort, bromsa och lägga ner hojen i trånga kurvor det med, men gruset är ju grejen som gör det hela till så mycket mer! Ett mysigt och inbjudande hopp gjorde inte saken sämre!

I början blev jag rädd och ryckte till varje gång jag skrapade fotpinnarna på asfalten, men på slutet vande jag mig faktiskt och tyckte det var rätt ballt!

Kul att prova Jockes hoj på slutet, det var som att byta från buss till sportbil... :D

Asrolig dag! :banana

Last edited:
Så jäkla kul!!! :yoparty Jag tyckte oxå gruset var kul, speciellt hoppet!

Sitter o surfar blocket nu efter en supermoto nu, ingen som vill köpa min ducce? :tummenupp

Vill även jag tacka Yasha, Jocke, Lasse och alla andra som gjort denna dag möjlig! :Bugar
Vill inte minst tacka alla trevliga tjejer, fy fan vad bra vi är :yoparty :tuttar
Själv har jag haft en otroligt rolig dag och har lärt mig mycket vad gäller körning, teknik, spårval osv. För att bara ha kört en timme supermoto tidigare så tycker jag att jag klarade mig väldigt bra ute på banan. Min åkning var kanske inte så snabb (har sett film nu o det gick inte fort - haha), men jag höll mig på hjulen under hela dagen :) Ju fler pass man åkt dessto säkrare kände man sig på hojen, så framsteg har man ju absolut gjort idag.

Ser fram emot nästa supermototjejdag!
MVH /Sandra på Husaberg #183

AMattsson skrev:
2308044

Tvärtemot Alicia, så tyckte jag att jag började fatta vitsen med supermotard när vi fick köra på grus :)

Då man är biten på roadracing så älskar man asfalt med rena däck :hihi
Skulle gärna kör supermotard som komplement till roadracingen, gärna flera hopp på grusdelen. Satan var det var roligt. Imponerad av alla er tjejer som vågar köra så fort på gruset och även sen på asfalten. Ni är grymma!

Last edited:
Ja, då var man hemma igen. Helt slut. Måste tvätta och serva hojar, men tog en mellanlandning på sängen som blev längre än tänkt. :tomten

Tjejdagen på supermotobanan blev bra till slut, trots instruktörsbortfall, sena anmälningar som jag blev tvungen att säga nej till pga hojbrist och sist men absolut inte minst, datorkrasch. :huvet

Det var 27 tjejer som kraschade runt på Örebro Supermoto Race Park mellan 9 och 17. Fast nu ska jag vara snäll, det var inga allvarligare krascher och de flesta gjordes nog ärligt talat på gruset den senare delen av dagen.

Nästan alla vågade sig på att köra även gruspartiet och jag tror faktiskt att alla dessa tjejer är nöjda att de gjorde det, för de hade roligare än de förväntat. När den första nervositeten släppt. Gissa dessutom hur lyckliga en del av dem var när de faktiskt lättade över hoppet. Det ÄR härligt att flyga. Till och med 15 cm ovanför marken. :)

Dagen avslutades med raceträning, som i pedagogikens namn ändrades till startträning för att inte skrämma i onödan. :hihi De som orkade vara med till slutet fick sig en pulshöjare med starter på griden och jaktvarv runt banan.

Tack allihopa för att ni gjorde gårdagen till en suverän dag, att ni stod ut med lite förskjutningar i tidsschemat och att ni vågade lita på att vi hade rätt när vi bad er prova.

Vi får se om det blir någon mer gång.

:krama
Veronica :trött (helt slut tjejdagsgeneral)

Edit: Bilderna kommer ligga på www.teknismc.se och på www.shedevils.se inom kort. Det är träningsdag på banan idag och hondjävlarna partade hårt igår, så bilderna kan nog dröja lite. *L*

Last edited:
Grymt kul dag, synd att man var tvungen att åka hem. Träningvärk som fan idag!

Jättetack till Vera, Jocke och Lasse, ni var guld värda! Väldigt bra organiserat och man fick precis så mycket hjälp man ville ha.

Att bara köra asfalt är skitkul, men att köra hela banan var grymt! Har nog aldrig kört så fort på grus med offroaddäck (de få gångerna jag har kört offroad) som jag gjorde med slicksen igår! Askul att inse att man faktiskt hoppade över hoppet redan på första varvet och sen iaf fick till hopp på 30-50 cm, det måste ju vara en bra början iaf? :banana

Kul att det blev så många tjejer och hoppas att alla hade lika kul som jag!

Såhär fin va babyn efter en dags körning, helt rentvättad innan körningen igår.

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    69.8 KB · Visningar: 87
Last edited:
Ville bara tacka alla som gjorde tjejdagen möjlig, bland det roligaste jag gjort någonsin och faen sicken träningsvärk i nacken jag har, trodde inte det var möjligt.
Ett ännu större tack till dig, Yasha, som hade modet att låna ut din hoj till mig och för ditt tålamod efter att för trettiåttonde gången släpat upp både mig och din hoj ur backen....
Men det kommer en dag, och den dagen ska jag köra om dig! :)

flisah skrev:
2309848 Ett ännu större tack till dig, Yasha, som hade modet att låna ut din hoj till mig och för ditt tålamod efter att för trettiåttonde gången släpat upp både mig och din hoj ur backen....
Men det kommer en dag, och den dagen ska jag köra om dig! :)
Hojen var Nickes, dock min "gamla" hoj. *L* Tålamod har jag när jag gör något jag tycker är kul och jag ser verkligen fram emot att bli om- och ifrånkörd av nya, kvinnliga förmågor!!! :yoparty

(annars kan jag alltid skylla på att jag är en gammal kärring :hihi )

För övrigt har vi ägnat 2½ timme åt att tvätta och serva hojarna efter gårdagen. Nu är det dags för service av oss människor och se'n hopp i säng. Jobbdag imorgon.

:krama

Emmi skrev:
2309799 Grymt kul dag, synd att man var tvungen att åka hem. Träningvärk som fan idag!
Så kul att du blivit så biten! Du gör framsteg hela tiden och det ska bli kul att fortsätta följa kurvan. Utvecklingskurvan förstås!

Alla tjejer var superduktiga för övrigt, oavsett nivå de började på. Det var så himla kul att vara med under dagen, se alla leenden. Framförallt efter att någon gjort något hon aldrig trodde hon någonsin skulle drömma om att våga. :)

Kanske orkar och kan vi genomföra en så'n här dag till. Vi får se... :gnissla

Last edited:
Alicia skrev:
2309213 När vaknar alla från igår som tog bilder??

Jocke fick alla mina 222st och lovade lägga upp dem, troligen på teknismc:s hemsida.

//Jonas

edit, en liten teaser:

Bifogat

• evileye.JPG
    evileye.JPG
    88.9 KB · Visningar: 78
Last edited:
pw skrev:
2310517 Jocke fick alla mina 222st och lovade lägga upp dem, troligen på teknismc:s hemsida.

//Jonas

edit, en liten teaser:
Det är på väg, det är på väg. I promise.
Ska se vad som går att göra under kvällen...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman