Tjejer, vill ni prova på att köra supermotard?

Yasha skrev:
2170173 NU tycker jag att ni som har fler frågor antingen tar det via PM till Supermoto eller mig, eller skickar iväg ett mail.

Onödiga kommentarer, spekulationer och gissningar undanbedes.

(ja, jag är på dåligt humör)

14 st betalda till tjejdagen i Örebro , helt suveränt , hoppas att fler tjejer fyller på och att fler "killar / gubbar " ställer upp med sina motorcyklar , samtidigt som några av oss kan hjälpa Yasha som instruktörer .

det kanske är så att tjejerna inom supermoton är vad som behövs för att media skall uppmärksamma vår sport mer än vad som sker idag .

en egen tjejklass på samma sätt som i motocrossen kanske redan till 2007 , samtidigt som de snabba tjejerna ställer upp i "grabbklasserna" och visar många grabbar hur det skall gå till att köra supermoto .

supermoto är en sport där teknik och koordination är de viktigaste förutsättningarna för att bli snabb , ett område där många av oss "killar / gubbar" ligger efter tjejerna , hoppas att 2007 blir ett år då tjejerna visar många av oss hur supermoto skall köras .

Betalningsinfo, vad behöver stå med?
Är det tekniksmc postgiro som gäller?
Tänkte slänga iväg pengar så fort som möjligt.

Fasen å, är de inte det ena så är det de andra. Har betalat men glömt att skicka in anmälan också. Hoppas det inte brinner i knutarna, för i vanlig ordning sitter det ju i tjära här :rolleyes:

Men ÅHHH, hur har jag kunnat missa detta?! JAG VILL-JAG VILL-JAG VILL!

Rätta mig om jag har fel men Yasha, det är väl vår alldeles egna Rörken-instruktör från i söndags va? Eller tjejkursen förra året? Är det så?
Men ärligt talat; längden hit och dit, jag har ju provsuttit din hoj, den är ju hur j-a hög som helst! Och det hände just ingenting när jag satt upp på den. I fjädringen menar jag.

Så jag vill verkligen, verkligen kolla om det GÅR att åka motard när man är kortbent och dryga 1½ m över havet. Ärligt; går det? Eller är jag förpassad till barn-crossar? Bu-huu-huu... :(

Hade tänkt prov-köra på Lelle-träffen förra året och fick av den servicemedvetna matcho-mannen från butiken(?) en blick uppifrån och ner och kommentaren "du är för liten för de här hojjarna" efter att jag fått veta att självrisken var 10.000:-. :mad:
Jag blev så j-a förbannad så jag hoppade jämfota. För så ÄR det väl inte? Va?! Snälla rå?

Alicia skrev:
2201428 Betalningsinfo, vad behöver stå med?
Är det tekniksmc postgiro som gäller?
Namn och "Tjejdag".
Ja.

Ullis skrev:
2201615 Fasen å, är de inte det ena så är det de andra. Har betalat men glömt att skicka in anmälan också. Hoppas det inte brinner i knutarna, för i vanlig ordning sitter det ju i tjära här :rolleyes:
Om jag får enkäten innan midsommar är det ju bra... :3freak

:tungan

150MC #1 skrev:
Men ÅHHH, hur har jag kunnat missa detta?! JAG VILL-JAG VILL-JAG VILL!
Det är klart att du ska! Om du vill! (och det verkar du ju vilja...*hehe*) Det funkar alldeles säkert, jag har lovat Lollo att vi ska ta emot henne i depån när hon landar, så vi får väl göra samma sak med dig! :tummenupp

Eller så gör vi som de brukar göra vid ponnyridning, gör en "tunnel/brygga" där ni kan köra in och ställa hojen och kliva av. :hihi

Allvarligt talat så tycker jag att det var idiotiskt av vem det än var som kläckte ur sig att det inte går. Man måste iaf få prova! Du är välkommen till Örebro i juli!

:krama

Yasha skrev:
2201823Det är klart att du ska! Om du vill! (och det verkar du ju vilja...*hehe*) Det funkar alldeles säkert, jag har lovat Lollo att vi ska ta emot henne i depån när hon landar, så vi får väl göra samma sak med dig! :tummenupp

Eller så gör vi som de brukar göra vid ponnyridning, gör en "tunnel/brygga" där ni kan köra in och ställa hojen och kliva av. :hihi

Allvarligt talat så tycker jag att det var idiotiskt av vem det än var som kläckte ur sig att det inte går. Man måste iaf få prova! Du är välkommen till Örebro i juli!

Två exempel på hur korta förare gör som jag varit med om. 1. Start: elstart såklart och sen i med ettan ståendes bredvid, släpp kopplingen lite lagom samtidigt som du sätter upp foten på pinnen och åker iväg. När hojen väl rullar är det lätt att slänga över benet. 2. Stopp. Åk dit du ska stanna och skrik på de som står där att ta emot dig. Eftersom de inte hinner/fattar vad som händer slänger du dig på marken bredvid (iofs var det på mjuk stubbåker) :lol

Nu börjar det bli hög tid för er som ska vara med på dagen att anmäla er, alltså betala in avgiften! Innan ni betalt är ni alltså inte officiellt anmälda och vi kan inte garantera att det finns hoj att låna för er som hade tänkt göra det.

Det står inget om sista anmälningsdag i kursinfon, men jag rekommenderar att ni som ska låna hoj betalar senast 30/6, så vi har en chans att planera.

Hoppas på att vädergudarna ger oss en solig och fin dag.

Veronica

Jag har betalade in förra veckan men det har inte kommit upp något än.

Alicia skrev:
2229493 Jag har betalade in förra veckan men det har inte kommit upp något än.
Det kan ta bort mot en vecka, i värsta fall, innan betalningen syns på PG-kontot. Vänta ett par dar till :)

Nu har till och med jag betalat. :)
Fast jag hade lyckats glömma det länge... :gnissla

Nu tror jag att båda fröknarna Alicia och Syss är med ?! :)

20 anmälda/betalda i dagsläget. Vet inte hur många tant raffa släpper in...

Supermoto skrev:
2237592 Nu tror jag att båda fröknarna Alicia och Syss är med ?! :)

20 anmälda/betalda i dagsläget. Vet inte hur många tant raffa släpper in...
Max 30 stycken utan egen hoj, max 45 totalt.

Det blir tre grupper med minst 2 instruktörer i varje grupp om allt klaffar.

Om alla som skickat in intresseanmälan via Teknis' hemsida betalar, blir vi 33 tjejer, varav 13 kommer med egen hoj än så länge.

Vi ska ta ett snack innan midsommar, så kommer mer info att skickas till er som betalat in avgiften. Vi kommer att ha en superbra dag!

:banana

Fortfarande så undrar jag om folk ska sova över eller om ni åker fram och tillbaka över dagen?

Emmi skrev:
2238248 Fortfarande så undrar jag om folk ska sova över eller om ni åker fram och tillbaka över dagen?
2 st har anmält intresse om hjälp att ordna sovplats, några till har talat om att de är intresserade av att vara med och festa på lördagkvällen. Vi blir kvar och tränar på söndagen med. Jag har inte sett någon info från dig, så... :tungan

Eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig dit än. Om jag nu inte åker med tant Yasha, åker jag med henne så behöver jag också sovplats.

Alicia skrev:
2238784 Eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig dit än. Om jag nu inte åker med tant Yasha, åker jag med henne så behöver jag också sovplats.
Hmm, ni har väl en Husaberg i familjen som inte används, du borde ta med den. Det är lite brist på hojar så jag antar att tant Yasha skulle uppskatta om en person mindre behövs förses med hoj. :)

Last edited:
Alicia skrev:
Eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig dit än. Om jag nu inte åker med tant Yasha, åker jag med henne så behöver jag också sovplats.
Du kan åka med oss, men vi har inte plats för ngn extra hoj, vi har redan tre på släpet. (och ja, jag vet att du redan talat om att Johnnys hoj är indisponibel...)

RookieSM skrev:
Hmm, ni har väl en Husaberg i familjen som inte används, du borde ta med den. Det är lite brist på hojar så jag antar att tant Yasha skulle uppskatta om en person mindre behövs förses med hoj. :)
Tant för dig va?!? :fatta! :tungan Men vissas Husabergare är inte lika hållbara som andras, eller så är det så att vissa kör som kärringar. :3freak

Aha, den är ur funktion, det visste jag inte men det kanske är något man borde förutsätta, hehe.
Angående tant, inte meningen att förolämpa dig, jag trodde det var allmänt vedertaget. :notme :hihi

Yasha skrev:
2239237 Du kan åka med oss, men vi har inte plats för ngn extra hoj, vi har redan tre på släpet. (och ja, jag vet att du redan talat om att Johnnys hoj är indisponibel...)

Sandra har lovat att jag kan dela hoj med henne, nu har visserligen betalat 500 kr så. Vet inte hur jag ska göra, om man ska ta bilen över dagen eller stanna kvar.

Jag ska sova kvar för jag ska köra en massa på söndan också!

(om ja int ligger på the sickhouse som jag gör ibland :3freak .. 27euro kostade en lyxnatt på Ålands fajnest + plingplongtaxi dit på 9.25)

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back