Tjejer, var uppmärksamma på krogen.

Markus skrev:
Om man är rädd för våld och kriminalitet så finns det all anledning, annars har du säkert rätt.

Som sagt, du är välkommen att på något sätt belägga dina påståenden, och inte som en gammal fånig farbror på forumet som började snacka om skinnjacksrån i folkparken på 60-talet helst. :rofl

Om man är rädd för våld och kriminalitet så är det förmodligen till större del obefogat.

Om tidningarna skulle Ha stora löpsedlar varje gång det skedde en trafikolycka, med fina bilder helst så skulle lika många bli rädda att åka bil.

En de forskare säger att våldet ökat, andra säger att våldet varit ganska konstant och även gått ner i vissa fall, sen 60-talet.

Vem ska man tro på?

Jag utgår bara ifrån vad jag har läst och studerat, vilket inte är lite, och bygger min åsikt på det.

Om jag skulle börja med att försöka belägga mina påståenden om att våldet är konstant genom statistik så är det inget problem, som sagt allt går att påvisa med statistik.

Problemet är att det inte ger hela bilden, dvs allt som är inräknat och allt som inte är inräknat.
Problemet är att man måste undersöka vad som räknas, tex. så anser en del forskare att ungdomsvåldet har ökat för att skolorna är mer intoleranta när det gäller våld i skolan, när jag var yngre så slogs man rätt ofta i skolan men inte vart vi polisanmälda, det blir man nu i många skolor.

Jag tror däremot att våldet blivit grövre i vissa fall, dvs överfall på stan dör dom fortsätter att sparka när man redan ligger.

Men att vara rädd för det är detsamma som att vara rädd för att bli påkörd av en bil när man åker in till stan, och vem är det?

Det enda man kan säga säkert med statistik är att antalet döda pga våld varit ganska konstant sen femtiotalet.

Och nej, jag har aldrig varit i en folkpark, alldeles för bonnigt för min smak och jag levde knappt på 60-talet :D

Men vi kan ju fortsätta skrika Hastighet dödar! Våldet chockökar! Motyrcyklister är mördare! Mer övervakning i samhället! Fildelare bör skjutas!

:Bugar

Werzion skrev:
:3freak skrämmande att domstolen gav en människa tre års fängelse när det endast står en berättelse mot ett nekande...
visst, han kan ha gjort det, men känns mer skrämmande att dom lika mycket väl kunde ha dragit ihop denna berättelse p.g.a att dom fått dåliga betyg eller helt enkelt bara inte gillar honom.
Jo, det är jävligt skrämmande. Det va ju dock vittnen i bubbelpoolen. Jag förstår inte bilden heller. Det va en inringad del på toaletten men det stod inget om det. Va de nåt bevis?

HanneZ skrev:
Det va en inringad del på toaletten men det stod inget om det. Va de nåt bevis?

Det stod "topsad"... lär väl vara en av polisens bilder och cirkeln visade väl var de säkrat spår...

gabor2 skrev:
Träning av kampsport ger mycket tycker jag, bättre självförtroende och självkännedom. Kampsport är för mig bra träning, inte bara för att lära sig slåss utan även för att kunna undvika slagsmål. :tummenupp

Låter jobbigt och svettigt. Lättare att köpa sig självförtroende i halvautomatisk modell. ex en 9 mm Glock.

Jag har varit kampsports tränare i 13-14 år och kan konstatera att klubbarna har ett stort ansvar för sina elever! Man kan bara gratulera att dina tränare haft god insikt i sitt ansvar och gett dig både förstånd och antagligen en bra fysik :tummenupp
Kul att ditt nick är bamse79 .Han tycker heller inte om att slåss :)[/QUOTE]

Tackar!

Jo mina tränare är kanonbra på alla sätt och vis tycker jag! Bra tränare är A och O för att fortsätta träna också...

:tummenupp

supernaut skrev:
Låter jobbigt och svettigt. Lättare att köpa sig självförtroende i halvautomatisk modell. ex en 9 mm Glock.

Flickpicka 9mm, nä det ska va DesertEagle.50, den inger även respekt, som är SÅÅÅÅ viktig. :3freak

slippy skrev:
Buhu, dåligt naiv man är som tror på massmail då, att rohypnol går under namnet "våldtäksdrog" har iallafall varit kännt för mig i sisådär 10år, fick mailet seriöst av en kompis, inte från nån enlarge-your-penis-avsändare vilket spädde på troligheten, tydligen får jag väl bitchslappa upp avsändaren som inte forskade i ärendet innan han skickade det vidare likaså mig själv som rakt av postar detta och skrämmer upp alla medlemmar här.

Själv tycker jag att det är bra att det kommer ut "påminnelser" om vad som kan hända och om vad som faktiskt händer många, i detta fallet tjejer, när de inte är uppmärksamma! Om det nu var ett sakfel i mailet så är det att beklaga, men faktum kvarstår att flickor drogas och våldtas! I det här fallet var det väl ämnet som skulle göra tjejer sterila som inte var sant? Inte att de drogas på krogen..? Lite som med alla filmer om MC olyckor, det kanske är sorgligt att det ska behövas att folk ser totalklotade hojar eller söndertrasade människor för att lugna ner sig i trafiken..men det är en påminnelse om vad som kan hända om man inte tänker sig för.. Vilket man uppenbarligen inte alltid gör! Inte när man väl har sin plastraket mellan benen och känner känslan av farten..inte heller alltid när man är är på festhumör och partar loss på krogen..

Att man inte kan låta sig begränsas av rädslor är väl klart. Men jag är försiktigare nu än när jag var yngre! Jag skjutsar hellre mina barn om det går än att låter dem vandra runt där det är otryggt. Jag tycker nog att det är en jäkla skillnad på hur det var då jag växte upp och hur det är nu när mina barn växer upp! När jag var "ung" och gick på discon, och senare på krogen, slogs inte tjejer med varandra, killar försvarade tjejer osv, nu är det inte så. Jag tycker våldet "ökat" precis som någon skrev, att förr slog man ner någon, nu slår man ihjäl någon. Folk ingriper inte heller, man vågar inte eller något. Folk är mer avtrubbade rent generellt. Så upplever jag det.

Så inte tog jag illa upp av din tråd iaf!

Last edited:
Appropå rohypnol... Om man löser upp rohypnol i vätska så färgar den vätskan blå. En säkerhetsgrej som de infört för tjejer.
Tyvär så vet inte så många om det. Infördes just pga alla dessa våldtäktsfall med roppar inblandat.

Bara att vänta på att det kommer en ny variant utan färg från öst... :näsblod

Last edited:
General E skrev:
Appropå rohypnol... Om man löser upp rohypnol i vätska så färgar den vätskan blå.
En säkerhetsgrej som de infört för tjejer. Tyvär så vet inte så många om
det. Infördes just pga alla dessa våldtäktsfall med roppar inblandat.

Bara att vänta på att det kommer en ny variant utan färg från öst... :näsblod

Detta ska enligt vad jag har fått lära mig bara gälla de tabletter som tillverkas
i Sverige. Alla insmugglade roppar äro vita.

DumbassDriver skrev:
Detta ska enligt vad jag har fått lära mig bara gälla de tabletter som tillverkas

Stämmer säkert, det är jag som börjar bli gammal.

Nienna skrev:
Själv tycker jag att det är bra att det kommer ut "påminnelser" om vad som kan hända och om vad som faktiskt händer många, i detta fallet tjejer, när de inte är uppmärksamma! Om det nu var ett sakfel i mailet så är det att beklaga, men faktum kvarstår att flickor drogas och våldtas!

Jag tror dock att siffran med personer som blir drogade på krogen är ganska mycket överskattad.
Har för mig att jag läste i Ny Teknik om att i England så kunde dom hitta spår av droger i ca 3% av fallen av tjejer som påstått att dom blivit drogade.

Har själv vart med om att en kompis tjej påstått (och gör det fortfarande) att hon blivit drogad när hon i själva verket var dräng full!

Dock så vill jag inte påstå att det inte händer.

MT skrev:
Jag tror dock att siffran med personer som blir drogade på krogen är ganska mycket överskattad.
Har för mig att jag läste i Ny Teknik om att i England så kunde dom hitta spår av droger i ca 3% av fallen av tjejer som påstått att dom blivit drogade.

Har själv vart med om att en kompis tjej påstått (och gör det fortfarande) att hon blivit drogad när hon i själva verket var dräng full!

Dock så vill jag inte påstå att det inte händer.

Ja, det var lite tokigt att uttrycka att det var "många" som blir det, var inte riktigt det jag ville få fram :)

Stackars trådskapare...

Försöker vara snäll å får en och sidor lång moral predikning...

:hihi

korvgubbe skrev:
Va? Finns det våldtäktsmän? Finns det kemikalier som slår ut en person och gör denne hjälplös? Kan man råka ut för galningar på krogen?!

.....jag måste ha levt i ett vakuum för det här är helt nya uppgifter för mig...

:rolleyes:

...oki, du kanske vill väl men vad tjänar det till att bara sprida en massa skrämselpropaganda? Inget är väl nytt under solen?
- Ta inte emot drinkar från okända.
- Åk inte svarttaxi hem.
- Ha helst minst en person som sällskap.
- Drick inte sur mjölk.

Vår vilja att gå omkring och vara livrädda är fantastisk. Föräldrar vågar inte låta barn gå själva till skolan på grund av "alla galningar som går lösa" trots att endast två barn mördats av "okända galningar" de SENASTE TIO ÅREN!

Vi låser in katterna trots att INGEN människa ännu smittats av fågelinfluensa från sina katter...

I USA har fler dödats av blixten än av terrordåd de senaste 50 åren men ändå lever folk i skräck..

Skulle någon sända den där typen av kedjebrev vidare till mig och till mina vänner hade jag blivit förbannad på avsändaren. Jag är inte rädd för att drogas och våldtas eller mördas av en galning som jag aldrig träffat. Däremot är jag mer rädd för att mitt och mina vänners liv ska begränsas av rädsla för allt möjligt bara för att saker och ting skall blåsas upp... Är det inte fågelinfluensa är det bonzaikittens eller galnakosjukan och virus i mobiltelefonen.

Menar du att flera tusen personer har dött av blixten i USA de senaste 50 åren! Låter otroligt!

/Olzki

DumbassDriver skrev:

Stämmer bra det.

Gabor skrev:
Flickpicka 9mm, nä det ska va DesertEagle.50, den inger även respekt, som är SÅÅÅÅ viktig. :3freak

Börjar bli jobbigt nu. Finns det någon formel där man kan räkna ut förhållandet mellan a=kaliber X b=antal = c respekct

Jag undrar lite över faktan i det där mailet. Om man nu har våldtagit nån, skulle prio ett verkligen vara att offret inte blev på smällen? Saker som att inte lämna DNA, inte bli igenkänd, tjaa... komma undan helt enkelt, borde ju uppfattas som mer viktiga för en dylik förövare. Annars är det väl lättare att våldta flickstackarn och sen tvinga i henne ett dagen efter-piller. :tomten Receptfritt och billigare än häststerilisering 4 sure! :tummenupp

Brevet är i själva verket ett intelligenstest. Skickar du det vidare så klarar du inte testet.

Andra sköna brev i samma kategori är "Bonzai Kitten", "Cancersjuka flickan" och "Rädda ICQ".

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg