Tjejer, var uppmärksamma på krogen.

DumbassDriver skrev:
Det har den varit känd som länge. Eller snarare har den används som det länge.
Den verkar ju fungera lite knepigt vad jag har fått lära mig.

Sen kan man ju tycka vad man vill om dessa mail...

Ja, den har ju tydligen det upptäckte jag. Men då har jag lärt mig något nytt idag också!

jannewall skrev:
Statistik kan man använda hur som helst.

Det är jag väl medveten om, men det du räknar upp tror jag inte representerar 83% ökning.
Bevisa gärna hur fel jag har.

Med ditt resonemang kan vi strunta i alla statistiska undersökningar vad gäller kriminalitet (och annat), skriver du under på det?

Gabor skrev:
Alla mina barn tränar kampsporter, bättre kunna försvara sig än inte. Jag skjutsar dom och hämtar när jag kan. Då minskar risken att ytterligare bli utsatt för ev. överfall. Nu kommer säkert någon besservisser att påstå: kanske dina ungar hoppar på andra "" tror inte det, kallas uppfostran och ge dom värderingar. Skulle det vara så att dom hamnar i slagsmål, bättre kunna spöa upp en okänd än själv få stryk....eller hur ??

Lära dom att kunna undvika slagsmål i stället kanske? Handlar om uppfostran och värderingar....

Jag springer hellre därifrån än stannar och slåss,fegt?Tycker inte jag. Skulle det vara så att jag absolut var tvingad att slåss, då slåss jag, inte annars. Tränar själv kampsport, har gjort det i 5 år(taiboxning,brottning,judo)

Last edited:
Bamse79 skrev:
Lära dom att kunna undvika slagsmål i stället kanske?

När 10/12-åringar åker runt och rånar andra barn så känns det inte som om vanlig mellanstadiediplomati hjälper.

Markus skrev:
När 10/12-åringar åker runt och rånar andra barn så känns det inte som om vanlig mellanstadiediplomati hjälper.

Näe, då handlar det om föräldrarnas sätt att uppfostra sina barn...Tyvärr finns det för många dåliga föräldrar...

Nog om detta, vill inte sabba tråden....

Tycker det är förjävligt att tjejer ska behöva gå omkring och vara rädda för vad som kan hända...Våldtagen och sen aldrig kunna få barn,hemskt!

Bamse79 skrev:
Tycker det är förjävligt att tjejer ska behöva gå omkring och vara rädda för vad som kan hända...

Verkligen! Och det gör det extra onödigt att späda på denna rädsla genom att skicka vidare kedjebrev som innehåller en massa rena lögner och påhitt..

"Much research was done on the matter; no evidence of the existence of such a drug was substantiated by veterinarians, pharmacists, and researchers at the following agencies and institutions:

* U.S. Food and Drug Administration, Center for Veterinary Medicine
* American Veterinary Medical Association
* Cornell University, Equine and Farm Animal Hospital
* University of Saskatchewan, Western College of Veterinary Medicine
* University of Pennsylvania Veterinary School, New Bolton Center"

korvgubbe skrev:
Verkligen! Och det gör det extra onödigt att späda på denna rädsla genom att skicka vidare kedjebrev som innehåller en massa rena lögner och påhitt..

Tror du han visste att det var osanningar i mailet?

Bamse79 skrev:
Lära dom att kunna undvika slagsmål i stället kanske? Handlar om uppfostran och värderingar....

Jag springer hellre därifrån än stannar och slåss,fegt?Tycker inte jag. Skulle det vara så att jag absolut var tvingad att slåss, då slåss jag, inte annars. Tränar själv kampsport, har gjort det i 5 år(taiboxning,brottning,judo)

Det är sälvklart redan för dom, dessa värderingar och kunskap har dom med sig från vår familj, samt den mentala och sociala träningen dom får på klubbarna.

Undvik att hamna i, läsa av, situationer där det ligger en hotbild. Svårt men det går. Håller bara med dig, men dagen samhälle är ett annat än när jag växte upp. En smäll och någon låg, då var det över. Nu ska man sparka å slå tills offret är död.

Vet inte var det kommer ifrån, :rolleyes: , men jag har min aningar. :3freak

Markus skrev:
Tror du han visste att det var osanningar i mailet?

Bor själv i Umeå , och här härjar ju Hagamannen som du kanske läst om i tidningar och sett på tv, om du ser nyheterna,efterlyst,insider m.m. m.m.?
Här kan jag ju säga att många tjejer törs knappt gå utanför dörren på kvällarna för att dom är för rädda. Och det tycker jag är hemskt, att en person kan sätta skräck hos så många tjejer i en hel stad.

Här var det också många tjejer som blev nerdrogade på krogen för några år sedan, och sedan våldtagna, drog?Rohypnol.

Markus skrev:
Det är jag väl medveten om, men det du räknar upp tror jag inte representerar 83% ökning.
Bevisa gärna hur fel jag har.

Med ditt resonemang kan vi strunta i alla statistiska undersökningar vad gäller kriminalitet (och annat), skriver du under på det?

Nej men man kan aldrig ta statistik för att vara absolut.

Jag citerar Pang det han skrev i en annan tråd:

"drar mig till minnes ett exempel då statistik manipulation från en kriminologikurs jag gick. Det gick ut på att Politikerna ville ha igenom en skärpning av narkotika lagstiftningen på 70 talet, för att få det skulle narkotikabrotten öka. Vilket det gjorde genom att polisen ålades att gripa fler narkomaner. Sakt och gjort polisen haffade alla kända narkomaner så fort de fick chansen under den tiden som mätningen varade. Resultatet blev en dramatisk ökning av narkotikabrott"

Vad jag menar är att jag tror inte det finns så mycket mer att vara rädd för nu än på 70-80 talet när jag var ung.

Gabor skrev:
Det är sälvklart redan för dom, dessa värderingar och kunskap har dom med sig från vår familj, samt den mentala och sociala träningen dom får på klubbarna.

Undvik att hamna i, läsa av, situationer där det ligger en hotbild. Svårt men det går. Håller bara med dig, men dagen samhälle är ett annat än när jag växte upp. En smäll och någon låg, då var det över. Nu ska man sparka å slå tills offret är död.

Vet inte var det kommer ifrån, :rolleyes: , men jag har min aningar. :3freak

Håller med dig med, gäller att kunna läsa av situationer helt klart. Och precis som du säger, varför ska man måste fortsätta slå,sparka, hoppa på någon som är medvetslös sedan länge tillbaka, det är för mig ofattbart också.

Träning av kampsport ger mycket tycker jag, bättre självförtroende och självkännedom. Kampsport är för mig bra träning, inte bara för att lära sig slåss utan även för att kunna undvika slagsmål. :tummenupp

jannewall skrev:
Vad jag menar är att jag tror inte det finns så mycket mer att vara rädd för nu än på 70-80 talet när jag var ung.

Om man är rädd för våld och kriminalitet så finns det all anledning, annars har du säkert rätt.

Som sagt, du är välkommen att på något sätt belägga dina påståenden, och inte som en gammal fånig farbror på forumet som började snacka om skinnjacksrån i folkparken på 60-talet helst. :rofl

Träning av kampsport ger mycket tycker jag, bättre självförtroende och självkännedom. Kampsport är för mig bra träning, inte bara för att lära sig slåss utan även för att kunna undvika slagsmål. :tummenupp[/QUOTE]

Jag har varit kampsports tränare i 13-14 år och kan konstatera att klubbarna har ett stort ansvar för sina elever! Man kan bara gratulera att dina tränare haft god insikt i sitt ansvar och gett dig både förstånd och antagligen en bra fysik :tummenupp
Kul att ditt nick är bamse79 .Han tycker heller inte om att slåss :)

korvgubbe skrev:

"Much research was done on the matter; no evidence of the existence of such a drug was substantiated by veterinarians, pharmacists, and researchers at the following agencies and institutions:

* U.S. Food and Drug Administration, Center for Veterinary Medicine
* American Veterinary Medical Association
* Cornell University, Equine and Farm Animal Hospital
* University of Saskatchewan, Western College of Veterinary Medicine
* University of Pennsylvania Veterinary School, New Bolton Center"

Buhu, dåligt naiv man är som tror på massmail då, att rohypnol går under namnet "våldtäksdrog" har iallafall varit kännt för mig i sisådär 10år, fick mailet seriöst av en kompis, inte från nån enlarge-your-penis-avsändare vilket spädde på troligheten, tydligen får jag väl bitchslappa upp avsändaren som inte forskade i ärendet innan han skickade det vidare likaså mig själv som rakt av postar detta och skrämmer upp alla medlemmar här.

Markus skrev:
Jag tycker det där låter lika troligt som flask-katterna ungefär.
Intressant att sådana här avslöjanden inte kommer i DN eller på 16:45 Ekot - utan så klart på mailen och på mc-forum. :fattartil

Konspirationens[tm] fula tryne. Normupplösning rakt av.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg