Tjejer upptagna varelser?

Skrev förut att jag lämnat över pucken o inte sitter o väntar etc. jag har ett liv jag med. Alla ska övertolka så mycket.
Har sagt till henne att hon får höra av sig när hon är ledig så låter jag henne vara tills dess. jag har egna grejer att göra.

I see. Det läste jag inte. Folk pladdrar som besatta brevid mig så det är ingen överraskning att jag missade det. Sen är det SH också. Här missas, feltolkas, övertolkas och urholkas det så det står härliga till.
Vet exakt hur ett inlägg såsom mitt träffar under till ytan komna omständigheter, jag har också startat trådar som genererat en del frustrerande svar. ;)
Förbanna mitt namn bäst du vill. :tummenupp

Men då kan det vara svårt att ställa några krav. Många verkar föredra öppna relationer.

ah jag ställer inga krav men om hon inte har tid är det ju ingen mening att hålla på menade jag men så tyckte visst inte hon...
är det ett krav att fråga om dejt någon gång framöver?

Ha :)
Bara småler när jag läser tråden...
Klart man måste göra saker hela tiden! Finns ju så otroligt mycket kul man kan göra! Och när man får idéer och förslag på saker man ska hitta på, fester man kan gå på, så vill man ju inte missa. För att få ihop det måste det planeras lite.

Känner absolut igen mig i känslan att man går miste om en halv dag om man ligger i soffan och degar till 16 en solig söndag! Man skulle ju kunnat va ute och kört hoj t.ex.- eller hur??

Sen är det absolut inte bortkastat att va hemma och ta det lugnt och mysa med killen man tycker om en hel fredag kväll trots att tjejkompisarna är ute och partajar! Det kommer fler fester... :)

Last edited:
Känner flera brewdar som alltid har en helvetiskt massa att göra varje dag. Man frågar om man kanske kan se på någon film eller så någon dag under veckan. Nä, då jävlar mig rabblas det upp saker som bara _måste_ göras och andra att träffas som man ändå träffar varannan dag i skolan. Kan man inte ta en 'ledig' dag för sig själv ens söker man bara bekräftelse, typ.

Mja, jag är ändå av åsikten att har man krav så skall man ställa dem. Varför spela något spel, sätta kroken och låtsas vara mer upptagen än man är.
Upptagen är man ändå om man tänker efter. Det kommer dagar då det skall åkas hoj, drickas öl, jobbas över, gå på ja int fan vet jag, invigningar och företagsarrangemang. När man är ledig skall man hinna njuta och inte hela tiden leva i framtiden med näsan i filofaxen. Hittills har alla gamla jag pratat med sagt att tiden gick så fort. Tycker själv att tiden går förbannat fort redan nu. Goddamnit, var det inte igår jag satte en dartpil i brorsan när vi kasta pil fast vi inte fick kasta själva? Ja ni fattar nog.

Lite planering skadar inte. Men planera sönder och samman blir ju bara att fjärrskåda, du hinner inte vara här och nu.

Hrm.. kom lite ur spår där. Jo. Krav. Du är den du är. Förställa sig kommer inte att hålla i längden, och har den ene ett högre tempo än den andre och en eller båda lider av det i smyg, så kommer det att bita nån i :arsele

Läste iaf TS inlägg och garvade för mig själv och bjöd in en av mina kvinnliga kollegor att läsa. Det är en true point om man skall generalisera. :tuttar har en drive att ha och underhålla alla sina vänner samtidigt som de skall lägga energi på sjuttifnutton intressen, spinna, fika, gå på bio, ha tjejmiddagar, gå på föreläsningar och sen hinna med ett eller annat spa för att tagga ner.

Fick jag sagt något där egentligen? :brinnerup
Vara sig själv, inte förställa sig och ställa de krav man anser uppfylla ens egna förväntningar främst på sig själv, sen den tilltänkte cheyen. Eller vice versa.

Skål.

Vill jag träffa en kille och är intresserad så fixar jag tiden, är jag inte intresserad har jag massa annat skit som är viktigare. :tummenupp

Är man tillsammans med någon så kan man prioritera, man kan ha fullt schema men ändå ha tid för varandra. Måste inte umgås 24/7.

Kul att ha saker att göra men tycker det är lika viktigt att kunna varva ner, sen är det olika från person till person hur man varvar ner.

Jag är böjd att hålla med dig smallsocks.
Det känns som att vissa tjejer är upptagna bara för sakens skull, när dom egentligen skulle kunna prioritera bort vissa saker och få mer egentid utan att för den delen missa något viktigt.

Jag tror att många tjejer, även killar, måste vara upptagna pga. rädslan för att känna sig ensamma.
Får dom en kväll i ensamhet så vandrar tankarna iväg och genast börjar de tänka att alla dom umgås med egentligen inte vill göra det osv.

Det är samma människor som aldrig kan vara singlar, utan när ett förhållande är slut hoppar dom på nästa kille direkt (helst lite innan det nuvarande förhållandet är slut med kanske) och kan andas ut en stund innan nästa är på tur.

Jag tror att det är viktigt att kunna vara ensam och trivas med det, inom rimliga ramar naturligtvis. Själv skulle jag bli vansinnig om jag umgicks med människor precis hela tiden utan att få göra det jag tycker är kul själv en stund.
Men o andra sidan skulle jag bli tokig om jag inte fick umgås med kompisar med jämna mellanrum också. :)

Mvh J

Jag är böjd att hålla med dig smallsocks.
Det känns som att vissa tjejer är upptagna bara för sakens skull, när dom egentligen skulle kunna prioritera bort vissa saker och få mer egentid utan att för den delen missa något viktigt.

Jag tror att många tjejer, även killar, måste vara upptagna pga. rädslan för att känna sig ensamma.
Får dom en kväll i ensamhet så vandrar tankarna iväg och genast börjar de tänka att alla dom umgås med egentligen inte vill göra det osv.

Det är samma människor som aldrig kan vara singlar, utan när ett förhållande är slut hoppar dom på nästa kille direkt (helst lite innan det nuvarande förhållandet är slut med kanske) och kan andas ut en stund innan nästa är på tur.

Jag tror att det är viktigt att kunna vara ensam och trivas med det, inom rimliga ramar naturligtvis. Själv skulle jag bli vansinnig om jag umgicks med människor precis hela tiden utan att få göra det jag tycker är kul själv en stund.
Men o andra sidan skulle jag bli tokig om jag inte fick umgås med kompisar med jämna mellanrum också. :)

Mvh J

Väl skrivit, du är lite inne på det jag syftar på men som inte riktigt kom fram.

Det är nog där skon klämmer för en del, lätt att bli utbränd när de ska vara aktiva hela tiden och sen bli stressad när det infinner sig en lucka i filofaxen.

Om jag är intresserad av henne så finns alltid plats för henne tidsmässigt. Mindre intresserad så kan en säsong av family guy med några bärs och polare vara en bättre investering för ens livskvalité.

Om man väljer det första, att träffa henne, så förstår polarna det utan något gnäll eller "tyst krig".

Väljer man det andra så är hon ändå inte rätt och man är lika glad för det :)

För att besvara topic så skulle jag inte välja att lägga tid på en dam som vill ge sken av att hon är ständigt upptagen för att verka viktig. Något vi alla vet är rent å skärt skitsnack och en omskrivning för att vara svårflörtad och därmed icke önskvärd i det långa loppet.
Det går ett litet tag, men när man passerat 25 års ålder så genomskådar man den där skiten rätt snabbt ;)

Leka nån sorts spel kan väl vara kul när man är i förstadiet till könshår, efter det så är det bara en bra metod att sålla bort stolpskotten.

Jag pallar inte med skiten å tar en bärs ist.

När man väl lärt sig att kvinnor är udda djur med helt slumpmässiga synapser så brukar vi kunna samexistera ganska bra men man ställer sig frågande varje dag!

Ett typexempel är när jag frågar frugan var hon lagt nått och hon säger "kolla i min väska" jo säkert att jag öppnar den!!!!
Pandoras box är säkrare att öppna än den.
Varför envisas man att spara ALLA kvitton man får även om det är på under 10:- och sen tömmer man inte plånboken för än alla knappar blixtlås totalhavererat???

Krismyndigheten har en rekomendation om vad man behöver ha hemma för att klara en kortare kris men jag är helt övertygad om att grevinnan kan överleva 6 månader med det hon har i handväskan:va

Lite ot men var bara tvungen.

Killen i filmen har kanske rätt :hihi

[YOUTUBE-ID]4wNGsQgEPiE[/YOUTUBE-ID]

Så jävla bra:rofl Kan faktiskt säga att jag håller med om nästan allt, för mig finns det bara ett problem: Tänder inte på killar. Och nej, man kan inte alls släcka också:gnissla

Men seriöst, kunde jag bara finna min homosexualitet och bli upphetsad av en manskropp så skulle jag bli gay DireKct. Så jävla mycket enklare det hade varit... Man skulle kunna ha sin bästa polare, förutsatt att han också är gay, som KK, fast lika okomplicerat som när man är vanliga heteropolare. Ses, hitta på nåt kul, meka eller vad man nu tycker är roligt (och inte nödvändigtvis umgås hela tiden... Två killar kan lika gärna göra två helt skilda saker på ungefär samma plats och ändå kalla det att umgås. Det kan inte tjejer, de kräver total uppmärksamhet. Sätter man sig vid datorn eller går ut i verkstaden medan bruden är hemma hos en så är man asocial), knulla lite och sen ut och ta en bärs.

Fyfan vad skönt ett sånt scenario skulle vara egentligen, jämfört med att träffa bruden: prata om en massa allvarliga saker, "göra nåt" (dvs låtsas gilla vad hon nu är intresserad av och bara hänga med, för av nån anledning kan man inte göra ingenting med en tjej... Det ska alltid vara så socialt, alltid innehålla något. Killar kan ju ses och bara vara...), kyssas, smekas och förspelas i all oändlighet innan hon klämmer ur sig att hon har huvudvärk och mens och att det inte blir något, och meka eller supa ska vi inte ens tala om...

Även om en brud vill "göra något" så får man inte dra med henne ut i verkstaden och försöka engagera henne i ens egna hobbyer, oh no. Sånt barnsligt manligt trams räknas inte. När man "gör något" då spelar man spel, går en promenad, går på bio, går på restaurang, handlar kläder (eller shoppar i största allmänhet, dock ej på biltema, jula eller mekonomen) och så vidare...

Nej, man skulle varit kåt på karlar. Jävla synd att man har sin läggning... Eller finns det något snabbt och enkelt sätt att lära sig tycka om det egna könets kropp?:va Lär mig isåfall tack, så kan jag gifta mig med Jürgen sen.

And thats why u love her.......:) gringubbe.......:D

När man väl lärt sig att kvinnor är udda djur med helt slumpmässiga synapser så brukar vi kunna samexistera ganska bra men man ställer sig frågande varje dag!

Ett typexempel är när jag frågar frugan var hon lagt nått och hon säger "kolla i min väska" jo säkert att jag öppnar den!!!!
Pandoras box är säkrare att öppna än den.
Varför envisas man att spara ALLA kvitton man får även om det är på under 10:- och sen tömmer man inte plånboken för än alla knappar blixtlås totalhavererat???

Krismyndigheten har en rekomendation om vad man behöver ha hemma för att klara en kortare kris men jag är helt övertygad om att grevinnan kan överleva 6 månader med det hon har i handväskan:va

Lite ot men var bara tvungen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...