Tjejer upptagna varelser?

smallsocks

Sporthojsnörd
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Jag och en kompis pratade om detta ganska nyligen och känner att det är värt/kul att ta upp.

Vad är det med tjejer som är upptagna 24/7. Hela tiden?

Det är spinning och gym och fika med kompisar, fika med gamla kompisar man inte träffat på tio år.
Sedan är det kvällskurs och middag hos mamma. Sedan ska man ju shoppa kläder här och sedan där.
Man måste hålla kontakten med 250 personer, helst samtidigt. Allt ska bokas in i filofaxen som har sett sina bättre dagar.

Har väl eller mindre alltid varit såhär, man har sett hur mamma och syrran bokar in saker fem år i förväg etc.

Jag och min kompis tog upp det för vi har dejtat tjejer som varit ”busy” och efter ett tag så ja då tröttnar man helt enkelt på liknelsen att försöka boka en badmintonbana som alltid är upptagen.
Har själv dejtat en tjej som sa till mig att hon gillar mig och vill träffa mig men hon har ju inte tid med alla åtaganden så det går ju inte.
Jaha det känns ju roligt att "spinning" är viktigare än att träffa en person man eventuellt kanske blir kär i?
Fast det rinner ju ut i sanden eftersom man tröttnar då man får vänta länge mellan gångerna man träffas.

Varför är det så viktigt för tjejer att hålla igång 24/7. Kan de aldrig slappna av?

Min kompis har varit i ett långvarit förhållande, vi kan kalla honom Anders.
Där är det ännu värre.
En utekväll blir blöt och rolig, man lägger sig sent, säg vid tre tiden.
Visst sover man en del dagen efter och vaknar upp, fixar en bakispizza och cola, det är målet för dagen.
För en brud? Nej nej.
Man ska upp så tidigt som vanligt för att ”ta vara på dagen” och helst ska man iväg och göra något väldigt jobbigt och krävande. Varför inte ta en runda på Ikea när man ändå är vaken tidigt (runt 8 vaknar de små liven, de tog ju ändå en liten sovmorgon pga de söp dagen innan)
Har hört rätt roliga historier om hur hetsiga och lömska de kan vara.

Denna var tydligen en klassisker "kan vi inte bara göra detta lite snabbt?"
Självklart gick det inte snabbt...
Alltid var det något inbokat med.

Själv är jag rätt bra på att slappna av och bara vara med mig själv och ta det lugnt.
Jag är inte lat. Jag gillar att göra grejer men att alltid vara ute på språng och ha fler bollar än en cirkuskonstnär. Vem pallar?
Vad är grejen? Jag bara undrar?

Ja jag är bitter, läs mellan raderna!

Last edited:
ja tycker ändå jag prioriterar..men jag har nog fullt upp hela tiden..när det finns tid över finns skolböckerna alltid till hands....jag pluggar heltid, har 2 extrajobb och en hund, försöker springa när tid finns...försöker även hinna med skyttet oxå.....fika och shoppa finns inte ens på min världskarta och pojkvän har jag vissa helger,:D asskönt!!!!:tummenupp

Jag hade också velat ha det go:et som många tjejer verkar ha. Iaf tills de bryter ihop av att allt är så jobbigt.

Tror svaret ligger i att de är mycket mer sociala än de flesta av oss killar. Problemet blir kanske ibland att de prioriterar fel när de blir stressade av att fika med både den ena och den andra medan viktigare åtaganden försakas lite.

Fast egentligen vet jag inte om de verkligen är så översociala eller om det är för att det förväntas av dem. Väninnan kan ju bli ledsen och starta nåt slags tyst krig om man inte hör av sig minst fem gånger varje vecka och fikar två gånger.

Personligen bryr jag mig inte alls om inte en polare hört av sig på en månad eller två, han har väl haft mycket att stå i. Vi är lika bra polare för det.

Det är bara en dålig ursäkt för att slippa träffa en. :mad:

I vissa fall säkert, men i just mitt personliga fall så är det inte det. Jag önskar nästan att det vore det för isf vore det mycket lättare att bara glömma och gå vidare.
Men det är en så pass bra tjej som jag tycker om att jag får nog bolla bollen lite till.

Fast egentligen vet jag inte om de verkligen är så översociala eller om det är för att det förväntas av dem. Väninnan kan ju bli ledsen och starta nåt slags tyst krig om man inte hör av sig minst fem gånger varje vecka och fikar två gånger.

Haha tyst krig, den va bra!

Last edited:
Du har nog råkat ut för en tjej som helt enkelt inte är intresserad av dig. Möts du av en massa ursäkter så är det abort mission på en gång. Det sparar du både tid och värdighet på.

ja tycker ändå jag prioriterar..men jag har nog fullt upp hela tiden..när det finns tid över finns skolböckerna alltid till hands....jag pluggar heltid, har 2 extrajobb och en hund, försöker springa när tid finns...försöker även hinna med skyttet oxå.....fika och shoppa finns inte ens på min världskarta och pojkvän har jag vissa helger,:D asskönt!!!!:tummenupp

Fullt upp hela tiden. Slappnar du aldrig av och lever livet lite? Eller innebär livet bara att göra åtaganden? Dvs i form av "måste göra, göra göra"

Du har nog råkat ut för en tjej som helt enkelt inte är intresserad av dig. Möts du av en massa ursäkter så är det abort mission på en gång. Det sparar du både tid och värdighet på.

Återigen så önskar jag att så vore fallet. Snackade med tjejen om detta och hon sa att hon tycker om mig och vill träffa mig men bara att det är mycket just nu. Jag svarade jaha men då vet jag hur det ligger till, du får väl höra av dig när du kan ses...

Så vi får väl se om du eller jag har rätt.

Vet inte riktigt vad jag hoppas på...

För att återgå till tråden lite.

Varför är det så viktigt att hålla bollar i luften hela tiden?

Jag kan inte förstå det roliga och nyttiga i att kolla i filofaxen på söndagen och inse att man inte kommer få andas något i veckan som kommer.

Hela veckan jobb, sedan måndag träning, tisdag fika med mamma, onsdag, träning igen x 2 pass, torsdag, middag med vänninor, fredag, yadday, lördag,yadda och så upprepas det några veckor så svårt att hitta någon plats för något spontant etc.

O så klagar ni tjejer på att vi killar inte är spontana. HA! Som att ni vågar avboka något...

Last edited:
Fullt upp hela tiden. Slappnar du aldrig av och lever livet lite? Eller innebär livet bara att göra åtaganden? Dvs i form av "måste göra, göra göra"

men jag gör det jag vill... MEN ja måste plugga för att jag ska bli nåt..sen måste jag ha jobb för att ekonomin ska gå ihop...jag sitter hellre med hunden än o gå ut på krogen..tråkig men sant!:)
dygnet är inte längre än 24 timmar, men visst kan jag erkänna att ibland blir allt påengång..men min kropp har ett knep, den ger mig migrän när jag stressar och då ligger jag i 24 timmar i sängen.. bra eller dåligt?! :död

Grabbarna klarar inte att Tjejerna har ett eget liv verkar det som

men jag gör det jag vill... MEN ja måste plugga för att jag ska bli nåt..sen måste jag ha jobb för att ekonomin ska gå ihop...jag sitter hellre med hunden än o gå ut på krogen..tråkig men sant!:)
dygnet är inte längre än 24 timmar, men visst kan jag erkänna att ibland blir allt påengång..men min kropp har ett knep, den ger mig migrän när jag stressar och då ligger jag i 24 timmar i sängen.. bra eller dåligt?! :död

Inge fel att softa med hunden.
Jag går inte ut så ofta på krogen heller. Men tror du missförstår mig lite. Det känns som tjejer alltid håller igång med något. De är aldrig avslappnade och bara softar.
De får ångest om de ligger och sover en halvdag... för de har ju "förlorat" en halvdag.

Återigen så önskar jag att så vore fallet. Snackade med tjejen om detta och hon sa att hon tycker om mig och vill träffa mig men bara att det är mycket just nu. Jag svarade jaha men då vet jag hur det ligger till, du får väl höra av dig när du kan ses...

Så vi får väl se om du eller jag har rätt.

Vet inte riktigt vad jag hoppas på...

För att återgå till tråden lite.

Varför är det så viktigt att hålla bollar i luften hela tiden?

Jag kan inte förstå det roliga och nyttiga i att kolla i filofaxen på söndagen och inse att man inte kommer få andas något i veckan som kommer.

Hela veckan jobb, sedan måndag träning, tisdag fika med mamma, onsdag, träning igen x 2 pass, torsdag, middag med vänninor, fredag, yadday, lördag,yadda och så upprepas det några veckor så svårt att hitta någon plats för något spontant etc.

O så klagar ni tjejer på att vi killar inte är spontana. HA! Som att ni vågar avboka något...

Jag tror att alla som läser den här tråden just nu är fullt övertygade om att hon inte är intresserad av dig.

Hon leker med dig. Sen sitter hon och fnissar med sina tjejpolare över vilken gullig liten hundvalp hon har i sitt koppel. Problemet för dig är bara att dom flesta tjejer inte är intresserade av att ligga med hundvalpar.

Det är det kvällen är till för.
Den ena kommer till den andra, man knullar, sen sover man sked.

Vad är problemet? :va

Grabbarna klarar inte att Tjejerna har ett eget liv verkar det som

Hua trögsint kanske.
Man ska ha ett eget liv, men man kanske ska släppa in något i sitt liv, annars blir just sitt egna liv bara ett liv. O då kraschar det va?
Egna intressen/hobbys etc är bara bra, man vill inte umgås hela tiden men som det är nu är det ju tvärtom, typ.

Det är det kvällen är till för.
Den ena kommer till den andra, man knullar, sen sover man sked.

Vad är problemet? :va

Visste inte att man kunde göra så?

Man kanske vill mera än det du föreslog?

Last edited:
Nog märks det på ditt inlägg att du är bitter. Tjejen ifråga är inte intresserad av dig, så enkelt är det. Man ska inte gå efter vad de säger, utan vad de faktiskt gör. De flesta av mina killkompisar som har flickvän klagar snarare på att brudarna de är ihop med ringer dem jämt och vill träffas ofta och göra allt möjligt tillsammans.

Det finns både kvinnliga och manliga slackers.

Nog märks det på ditt inlägg att du är förbannad. Tjejen ifråga är inte intresserad av dig, så enkelt är det. Man ska inte gå efter vad de säger, utan vad de faktiskt gör. De flesta av mina killkompisar som har flickvän klagar snarare på att brudarna de är ihop med ringer dem jämt och vill träffas ofta och göra allt möjligt tillsammans.

Det finns både kvinnliga och manliga slackers.

Kanske är det så.
Jaja vi får väl se. Som sagt så har jag sagt att hon får väl höra av sig om hon blir ledig.
Eftersom hon var upptagen ett tag nu.

Nu ska jag på julfest och kröka upp företagets dricka.

Den typ av tjejer som du beskriver är sådana som har ett stort bekräftelsebehov och måste känna sig omtyckt av alla de känner... känner några sådana men de lär nog inte känna sig så omtyckta av mig då jag inte prioriterar som dem.

Har själv dejtat en tjej som sa till mig att hon gillar mig och vill träffa mig men hon har ju inte tid med alla åtaganden så det går ju inte.

Jaha det känns ju roligt att "spinning" är viktigare än att träffa en person man eventuellt kanske blir kär i?

Fast det rinner ju ut i sanden eftersom man tröttnar då man får vänta länge mellan gångerna man träffas.

Killen i filmen har kanske rätt :hihi

[YOUTUBE-ID]4wNGsQgEPiE[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back