Tjeckiens Grand Prix Brno

Alla vet vi att rossi är kungarnas konung, hellre hör jag snack om att det är "maskinens" fel att han inte levererar, istället för att han har den bästa hojen på banan och vinner pga det!

Stoner, 21 år och vilken kille!!! Måste ha lärt sig en hel del efter alla krascher förra året, Stoner hör till "the top of the line nu" och ska bli riktigt kul och se hur det går för honom i fortsättningen, ser dock fram emot som FAN och se Melandri på en Ducati nästa år, det tror jag blir riktigt grymt.

Hayden, på väg tillbaka!? ...hoppas jag i alla fall.

Skulle säkert kunna spotta ur mig en massa onödigt jidder om alla förare men faktum kvarstår, TRÅÅÅKIGT RACE! hoppas på bättre nästa gång nu!

Det som är intressant är att Stoner INTE har ändrat sin körstil jämfört
med förra året. I en intervju så sade Stoner att Bridgestone däcken
kan pressas mycket hårdare än Michelin innan dom släpper speciellt
framdäcket...och hade Stoner kört på Michelin i år så sade han att då hade fram hjulet släppt vid ett flertal race men Bridgestonde framdäcket gör inte det.

fast det är väl inte bara däcken som avgör när det släpper, t ex har han Öhlinsgaffel istället Showa osv osv

framdäcket...och hade Stoner kört på Michelin i år så sade han att då hade fram hjulet släppt vid ett flertal race men Bridgestonde framdäcket gör inte det.

Ok, intressant! den intervjun har jag inte sett.

Då kan man väl dra slutsatsen att tom Stoner kan intyga att rossis däck suger:va

sjukt duktig är han i alla fall.

Jag tror nog att Valentinos "personliga" problem här i italien dom sista veckorna inte har varit helt bra för hans uppladdning... Men som sagt, hojen är det största problemet..

Jag tror nog att Valentinos "personliga" problem här i italien dom sista veckorna inte har varit helt bra för hans uppladdning... Men som sagt, hojen är det största problemet..

Tjena Avanti! Long time...

Vilka problem pratar du om? Är det skattmasen du tänker på?

Är det bara Stoner som har detta magiska framdäck från Bridgestone eftersom det är Michelinförare på plats två och tre i totalen?Och i topp 8 är det fyra på Michelin och fyra på Bridgestone.Konstigt att man inte såg nogot gnäll över "orättvist" däckreglemente för två år sedan när Rossi vann elva av sjutton race:confused:

Är det bara Stoner som har detta magiska framdäck från Bridgestone eftersom det är Michelinförare på plats två och tre i totalen?Och i topp 8 är det fyra på Michelin och fyra på Bridgestone.Konstigt att man inte såg nogot gnäll över "orättvist" däckreglemente för två år sedan när Rossi vann elva av sjutton race:confused:

;)
Håller med.

...Deckarklubben tre lingon letar vidare bland rökridåerna...

(självfallet finns det ett HELT naturligt svar på varför man kan vända kappan efter hur det blåser :rolleyes: jag riktigt KÄNNER hur vissa laddar för att krysta ur sig ett: "allt var bättre förr-å-du-ska-inte-komma-här-och-snacka")

Tröttsamt med den där dopade Australiern....lika kul som att kolla på torkande färg.....

Right mate. Tät racing är ändå alltid roligast.

Last edited:
Rossi är viktigast därför börjar Michelin veckan med att göra däck till honom. Det är därför alla måndags-ex. som ger upp en tredjedel in i loppet hamnar på hans cykel.

Hon börjar ju även hon precis som gubben sin bli lite äldre. Men hon har ju nyss fött barn. Hur skulle du själv se ut efter det. :D

Fyllot till vänster är me and myself på WDW2004 middag med förarna i duccestallen(Inkl fruar).

Bry dig inte om Valmers. Han är en bitter framtidsromantiker som vet att han aldrig kommer att föra tekniken framåt eftersom han vägrar att lära sig något från förr. Ingen blir ju så gammal att man hinner göra allt från scratch alldeles själv ... är man dessutom livrädd för att bli äldre så sitter man pyrt till mentalt.

Måste dra ner till WDW nångång :)
Är Ingrid från skandinavien eller har hon bara fått namnet från nån skådespelerska eller nåt?

F.n. är det extra kul att köra en hoj "fra den lille fabrik", eller hur? :tummenupp

Tjena Avanti! Long time...

Vilka problem pratar du om? Är det skattmasen du tänker på?

Tjena,
Skattemasen och rykten om honnom och Elisabetta Canalis (italiensk modell), media har inte varit riktigt snäll med honnom. Och skatteproblemerna är extremt överdrivna av italiensk media, tror dom hadde lite att skriva om och bestämde sig för att det var "get valentino day" nu som han också har problem på banan..

Bry dig inte om Valmers. Han är en bitter framtidsromantiker som vet att han aldrig kommer att föra tekniken framåt eftersom han vägrar att lära sig något från förr. Ingen blir ju så gammal att man hinner göra allt från scratch alldeles själv ... är man dessutom livrädd för att bli äldre så sitter man pyrt till mentalt.
Moahahahaha :D

Träningen i morgon kommer att kännas mycket bättre nu när "min" fabrik kom 2:a och 5:a :rolleyes:

Det förstår jag. Och till nästa år kan det ju bli kanonbra om Loris berättar lite om Ducatis hemligheter, sånt som jappsen inte har riktigt kläm på. :)

Undrar vad som finns i Yamaha's containrar ... en ny radmotor, eller en square-four ...

Rossi är viktigast därför börjar Michelin veckan med att göra däck till honom. Det är därför alla måndags-ex. som ger upp en tredjedel in i loppet hamnar på hans cykel.

:rofl

Fiiifaaan så träffande exakt!

(för visst måste han få de sämsta däcken??)

Det förstår jag. Och till nästa år kan det ju bli kanonbra om Loris berättar lite om Ducatis hemligheter, sånt som jappsen inte har riktigt kläm på. :)
Du menar hur man kokar riktigt kaffe, testar om pastan är klar och de bästa hårprodukterna? ;)

Capirex kan nog bli en förstärkning för Suzuki nästa år, han bör ju dessutom som gammal 500-pilot, italienare och Ducati-utvecklare köra skjortan av CV.

Du menar hur man kokar riktigt kaffe, testar om pastan är klar och de bästa hårprodukterna? ;)

Capirex kan nog bli en förstärkning för Suzuki nästa år, han bör ju dessutom som gammal 500-pilot, italienare och Ducati-utvecklare köra skjortan av CV.

CV lär väl bli lite snabbare till nästa år och Loris lite långsammare. Men Loris lär ju köra ifrån CV, ja. Plus att han får lära om om pasta, kaffe och hårvård, en grym bonus för honom!

/Mackan

Konstigt att man inte såg nogot gnäll över "orättvist" däckreglemente för två år sedan när Rossi vann elva av sjutton race:confused:

Det kan ju bero på att då körde samtliga reella titelutmanare på samma däcksfabrikat, dvs Michelin, och däcken inte var en faktor som kunde avgöra mästerskapet. Idag kör de två kombatanterna på olika däcksfabrikat och naturligtvis får skillnaden mellan fabrikaten oändligt mycket mer uppmärksamhet eftersom denna skillnad, enligt många, är en stor del i varför den ena parten har ett stort övertag i tabellen.

Kan ju också vara så att den uppdaterade Hondan fungerar betydligt bättre än Yamahan med Michelin-däcken? Repsol hade ju bevisligen bra fart på grejerna, inte bara i varvtider räknat utan Pedrosa hade nästintilll samma toppfartsnoteringar som Stoner och Hayden låg några km/h efter medan Rossi (som snabbaste Yamaha) låg ca 10km/h efter i toppfart.

Jag antar att du syftar på att Rossi/Yamaha inte fugerade speciellt bra på Michelin när Repsol Hondorna bevisligen hade bra fart på samma däcksfabrikat?

fast det är väl inte bara däcken som avgör när det släpper, t ex har han Öhlinsgaffel istället Showa osv osv

Man hör sällan någon förare uttala sig om fjädringen, jag tror aldrig jag under de senaste åren hört någon uttala sig vare sig negativt eller positivt om vare sig Öhlins eller Showa. Ifjol var det väl chassit på Yamman som var dåligt snarare än gaffeln och det var därför de hade chatter, jag vet då inte med mig att de beskyllde Öhlins för att leverera undermåliga grejer.

Last edited:
Oh herre tvåtaktsgud, superduperunderbarntvåtaktskoladevärldsmästaren Pedrosa tog stryk av Kalle Anka-föraren från Kalle Anka-AMA SBK. Båda på samma materiel.

Det beror bara på de eletroniska hjälpmedlen, om detta hade varit -89 hade minsann NSR500 straffat......highsider......fraktur.......förr........fortare....bättre......snabbare.....talanger......värdiga mästare......

Precis, Även Nakano har gnällt på Michelins dåliga framdäck, han får ingen känsla för däcket och kan inte prestera bättre än vad han gör. Har jag hört någonstans .:)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back