Tjeckiens Grand Prix Brno

Jag har inte läst hela tråden, men det var ett tråkigt MotoGP-rejs. Jag somnade. Tacka vet jag tvåtakt.

Håller med om att Rossi klart inte är nöjd med stoners dominas, men sen när det gäller material och däck så håller jag bara delvis med, hade han suttit på en ducce med bridgestone så hade han ju nog presterat bättre...men jag har bbörjat ifrågasätta om han verkligen räcker till för att slå Stoner i den form som stoner har. Men Rossi prestrerar helt klart under mina förväntingar, man är ju trots allt ett die hard rossi fan:D
Hopkins hängde med Stoner hyfsat en stor del utav racet, och i mina ögon är Rossi en betydligt bättre förare än Hopkins, så hade Rossi suttit på bättre material så tror jag nog att han hade kunnat utmana Stoner.

Vilket skitrace, jag stängde av och tröck in Hockenheim-91 i spelaren, som Beethoven och Bach efter att ha lyssnat på Rix FM.

Hopkins hängde med Stoner hyfsat en stor del utav racet, och i mina ögon är Rossi en betydligt bättre förare än Hopkins, så hade Rossi suttit på bättre material så tror jag nog att han hade kunnat utmana Stoner.
Hopkins har väl hela sin karriär haft sämre material än Rossi? Åker i ett mindre och sämre team. Däcken går väl heller inte att skylla på helt längre? Placeringarna efter Hopper var på samma däcksfabrikat som Rossi. De kollade på däcken direkt, framdäcket verkade vara helt slut.
Men visst har Rossi under hela sin karriär presterat mycket bättre än John, en större förare.

Om nu Yamahas containrar innehåller något dundermedel, och Rossi kör skjortan ur Stoner sen - kommer diskussionen gå lika varm för Stoner "hade Stoner suttit på bättre material så tror jag nog att han hade kunnat utmana Rossi"?

Jag slog över efter att ha gäspat fyra och en halv gång.

:gäsp

Gud va segt det var, kollade golf istället. Stoner är nog förbannat bra även om han kanske har matrialfördelar jämfört med tex. Rossi.

125 sista 2 varven var grymt i alla fall.

Grattis Finland.:tummenupp

Pesek hade nog större fanclub än vad Rossi hade denna gången vid banan. På prisutdelningen var det minst folk runt podiet på MotoGP med..

Några fler hittade bilder.

Bifogat

• b1.JPG
    b1.JPG
    119.1 KB · Visningar: 75
  • b33.JPG
    b33.JPG
    74.1 KB · Visningar: 124
  • b35.JPG
    b35.JPG
    139.7 KB · Visningar: 54
  • b37.JPG
    b37.JPG
    51.5 KB · Visningar: 112
  • b48.JPG
    b48.JPG
    77.9 KB · Visningar: 57
  • b66.JPG
    b66.JPG
    129.5 KB · Visningar: 76
Hur ska ni ha det nudå?

BLIR det olidligt jämna (och tråkiga???) race MED eller utan TC?

Tyckte att toppfältet var så utspritt det KAN bli idag.
MED TC.... (fast experterna säger att det INTE blir så)
Säger som Eddie Meduza: "Hur fan sa i hat..." (Västgötska) ;)

Som sagt TC eller ej verkar inte spela nån roll som det synes.
Hitta på nåt annat att skälla/skylla på.

Om racen blir så här tråkiga i Moto GP så vetekatten om man inte börjar kolla Superbike istället:gnissla

Vad hindrar dig att kolla både och?
SBK är :fakta roligare att titta på! :)

Last edited:
Tur man såg 125 och 250 för MotoGP sög verkligen. :trött

• Stoners fru är mycket snyggare än Capirossis dito.
  • Rossis karriär följer Schumachers i spåren.
  • Jämn startgrid betyder inte jämn/spännande/bra racing.
Hur den där kärringen Ingrid ens kan nämnas när det snackas snygga brudar i depån är för mig en gåta.

:skrämd :crash :galen

Till alla er som undrar vad som händer med Rossi..

Det är väl att han inte längre har "suget" att vinna, suget att ta ännu en VM-titel. Rossi har fått sitt, han är nog ganska nöjd som det är :D. Men visst blir jag besviken på att min favorit inte presterar lika bra längre..

Enligt en dansk tidning så ska Rossi tydlige fått en restskatt eller skatteskulld av något slag.... 450mkr. :3freak

Last edited:
Rossis förklaring till racet.

Valentino Rossi
"We expected a difficult race today because we knew our potential here wasn't very high after the last two days. However it was even worse than we expected! I tried to keep my rhythm going but, after only seven or eight laps, the tyre started to slide a lot on the right side and from then on I wasn't able to open the throttle.

"Throughout the weekend we have done everything to try to find more traction. We have changed the setting a lot to try to find a way to make the tyre work, but unfortunately during the race we had no grip. Also, with the setting we had to use, we had to sacrifice some of our corner speed and this also slowed us down. It was very difficult today. I was able to do 1.59s to start with but after a few laps the tyre made a big step down and then I just had to wait for the end of the race.

"I had a hard time with Capirossi at the start; in some parts I was faster than him but I couldn't overtake him because he was pulling away from me on the straights. Eventually I got past him but he stayed with me and I couldn't pull clear. I pushed as hard as I could; at that time I wasn't too fast but not too slow either, but after that my tyre was finished and then Vermeulen came, then Loris again...I am sad because I wasn't even able to try to fight with them today. Towards the end I had to push at the limit to stay in front of de Puniet and luckily I managed, but we were a very long way from a good performance. I tried to change my style, to ride in a different way to help the situation, but it was no good.

"We have a test now but in reality our situation is quite bad and we have a few different problems to deal with. We will try to make the best of the next two days of work and to try to find something different for the next few races. We have to wait and see what we find, but for sure it's going to be very difficult. This is a very hard moment that we're in. We have six races to go and we just have to work as hard as we can to try to find a way to make some good results."

Bifogat

• IMG_3370 (Medium).JPG
    IMG_3370 (Medium).JPG
    46.4 KB · Visningar: 180
Enligt en dansk tidning så ska Rossi tydlige fått en restskatt eller skatteskulld av något slag.... 450mkr. :3freak

Det var väl så att italienska skatteverket har inlett en utredning om att Rossi ska ha undanhållit inkomster på ca 50-55 mEUR i samband med sin flytt till London?

Rossis förklaring till racet.

Han brukar ju inte gnälla på materialet så man får väl anta att de har lite problem när han är så pass ärlig. Å andra sidan säger han ju inte vad de har problem med, förutom däcken då, men Michelin verkade ju fungera acceptabelt för Repsol Hondorna idag i alla fall?

Ska bli spännande att läsa utlåtanden efter morgondagens tester!

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back