Tjeckiens Grand Prix Brno

två spikar iaf :)

Tippade Rossi som sexa...

Jag sa ju TILL dig att du var för snäll mot Capirex/Ducati... :hördu
Annars hade du kusligt rätt, dock p.g.a capi-fadäsen (i praktiken) alla dina gissningar ett snäpp ner f.o.m 3.e plats.
Inte dåligt :tummenupp

Jag sa ju TILL dig att du var för snäll mot Capirex/Ducati... :hördu
Annars hade du kusligt rätt, dock p.g.a capi-fadäsen (i praktiken) alla dina gissningar ett snäpp ner f.o.m 3.e plats.
Inte dåligt :tummenupp
Trodde nog att Duccen skulle göra jobbet åt Carpirex, solly :tungan

Trodde nog att Duccen skulle göra jobbet åt Carpirex, solly :tungan

Jo jag förstår att du tänkte så...
Hög toppfart = gå om på rakan och ta igen det som skiter sig i kurvsektionerna.
Logiskt och riktigt, men men... Jag tror skillnaden i hans fall börjar bli konditionen.

Last edited:
Jo jag förstår att du tänkte så...
Hög toppfart = gå om på rakan och ta igen det som skiter sig i kurvsektionerna.
Logiskt och riktigt, men men... Jag tror skillnaden i hans fall börjar bli konditionen.
Ålder och motivation kanske

3117283
I övrigt håller jag med övriga, MotoGP-racet var ruskigt tråkigt. Länge sedan F1 var mer spännande än MotoGP.

Ruskugt tråkgit!!
Det väcker återigen frågan...är det Stoners dominans ELLER är det att Rossis material inte räcker till? :D

:tuttar

Vad Rossi kan vet nog alla....Tyvärr är det nog som en del kommentatorer
säger....Yamahan (tillsammans med Michelin) är det sämsta fabriksteamet
just nu.
Rossi själv säger att situationen är: "very bad"

Jo självklart skulle Rossi sopa banan med Stoner om han inte haft en ohjälpligt dålig hoj med kassa däck. För inte kan det va så att Kung Rossi skulle ta stryk annars :rolleyes:

Ålder och motivation kanske

Absolut. Men det var så uppenbart så jag ville inte säga det, och dessutom så kanske man skulle trampa "någon" på tårna ;) :tungan

För vi är väl inte gamla? Så vaddå ålder och motivation!
Life´s just getting better!

Vad Rossi kan vet nog alla....Tyvärr är det nog som en del kommentatorer
säger....Yamahan (tillsammans med Michelin) är det sämsta fabriksteamet
just nu.
Rossi själv säger att situationen är: "very bad"

Ja vad tycker du att han skulle säga?

Jag är slut?

Jo självklart skulle Rossi sopa banan med Stoner om han inte haft en ohjälpligt dålig hoj med kassa däck. För inte kan det va så att Kung Rossi skulle ta stryk annars :rolleyes:

10p :tummenupp

Last edited:
LC kan väl knappast sabotera ett helt race?
Vad gäller pallplaceringarna så spelade väl inte TC heller in, de låg inte särskillt nära varandra. Förare och material utgjorde skillnaderna där iaf. Om TC spelar roll, så gjorde det väl det mest i "klungan" då TC troligen mest spelar för svårighet att köra om i så fall. Men trots det så växlade placeringarna där en hel del.

Alla vet vi att rossi är kungarnas konung, hellre hör jag snack om att det är "maskinens" fel att han inte levererar, istället för att han har den bästa hojen på banan och vinner pga det!

Stoner, 21 år och vilken kille!!! Måste ha lärt sig en hel del efter alla krascher förra året, Stoner hör till "the top of the line nu" och ska bli riktigt kul och se hur det går för honom i fortsättningen, ser dock fram emot som FAN och se Melandri på en Ducati nästa år, det tror jag blir riktigt grymt.

Hayden, på väg tillbaka!? ...hoppas jag i alla fall.

Skulle säkert kunna spotta ur mig en massa onödigt jidder om alla förare men faktum kvarstår, TRÅÅÅKIGT RACE! hoppas på bättre nästa gång nu!

125 var roligast, moppar eller inte, fyra grabbar som fajtas om segern på sista varvet är kul.

och Pasini har övat sig på engelska bara för att göra valmers glad.

Last edited:
LC kan väl knappast sabotera ett helt race?
Vad gäller pallplaceringarna så spelade väl inte TC heller in, de låg inte särskillt nära varandra. Förare och material utgjorde skillnaderna där iaf. Om TC spelar roll, så gjorde det väl det mest i "klungan" då TC troligen mest spelar för svårighet att köra om i så fall. Men trots det så växlade placeringarna där en hel del.

Exakt vad jag försökte säga i inlägget här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3116671&postcount=152
Men ingen av alla TC-belackare nappade av någon anledning.

125 var roligast, moppar eller inte, fyra grabbar som fajtas om segern på sista varvet är kul.

och Pasini har övat sig på engelska bara för att göra valmers glad.

Helt sant.
Tät racing.
Och det är väl DET som är roligast?
Men när MotoGP blir tät mha diverse grejer som TC LC och allt vad det heter... ja DÅ är det inte bra racing längre.
Hur fan sa i hat... som han sa. Meduza.

Last edited:
Men ingen av alla TC-belackare nappade av någon anledning.
Det är så mycket lättare att bara gnälla än att föra en diskussion. Att det sedan är mest tvåtaktsförare (mest föredetta) som gnäller är ju ingen nyhet. Konstigt att det inte var samma gnäll förra året när vi fick se flera spännande race.

Äh...Saida har druckit för mycket brännvin. Hon glömde ju för fan att sätta Rossi på pallen. :fakta
Nödvändigtvis så står han inte överst, men på pallen står han.

Solly... det blev inte så denna gången.
Heller.
Men vad kan man begära... med en SÅ kass hoj och alltid gamla däck som de hittat på botten av en sjö osv osv...

Det är så mycket lättare att bara gnälla än att föra en diskussion. Att det sedan är mest tvåtaktsförare (mest föredetta) som gnäller är ju ingen nyhet. Konstigt att det inte var samma gnäll förra året när vi fick se flera spännande race.

En bättre förare som ligger sekunder från klungan, då är det ett problem. Sålänge han inte heter Rossi.

Edit: Problemet är väl att "världens bästa förare" kom 22.485 sek efter Stoner och 9.385 efter regerande världsmästare.

Last edited:
En bättre förare som ligger sekunder från klungan, då är det ett problem. Sålänge han inte heter Rossi.
Ja, det verkar vara ett gäng kappvändare som gnäller mest.

Jag är inget fan av TC och de får gärna ta bort det så fort som möjligt men har man sett lite mer av MotoGP än senaste åren så vet man att racen kan arta sig hur som helst, med eller utan TC.

Flickvän..!?? Vaffan...!!! :5sure :gnissla

Va! :va Jag trodde att det var DU!
Jag spanade din nya avatar och trodde....
;)

Ja, det verkar vara ett gäng kappvändare som gnäller mest.

Jag är inget fan av TC och de får gärna ta bort det så fort som möjligt men har man sett lite mer av MotoGP än senaste åren så vet man att racen kan arta sig hur som helst, med eller utan TC.

My point too dude!

Edit: Problemet är väl att "världens bästa förare" kom 22.485 sek efter Stoner och 9.385 efter regerande världsmästare.

Så är det.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey