Tjäna snabba pengar lagligt??

steIIa

bönan på pallen
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Naah, hojintresse mest :)
Jag är fruktansvärt dålig på att hushålla med mina pengar. Så fort studiebidrag å lön kommer (blir inte mer än ett par tusen/månaden så..) så försvinner dom. Nu har jag slösat bort nästan hälften å har nästan ingenting kvar till julklappar, kårfest å Metallica-biljett. Behöver bra å inte helt oseriösa tips (ok, lite halvt seriösa duger det med, men inte gärna totalt oseriösa..) på hur jag kan tjäna ihop ett par tusen innan jul... hilp??? Sen är jag iofs alltid i behov av pengar (fattig student m.m...) å behöver en peng så jag kan börja med teori så snart som möjlig å körning i vår (för nu kan jag inte sitta här å vara wannabe-sporthojare längre utan att ens ha mer än ett sketet cykelkörkort från Kalle Anka, det är ju patetiskt..nåt som inte är töntigt måste jag ju företa mig). Då behövs vad? jo, pengar, cacholas, deg, mynt å sedlar... :( Å det har inte jag!!

Så tips mottages gärna, allt från....tja...gå ut med gamla tanters arga pudlar till att sälja julgranar :crash

OBS! Följande gör jag inte :mattias --->
-säljer nupp
-slickar arsle
-dödar djur
-äter desamme
-klär av mig inför folk (alltså: inge stripklubb för mig)
-nuppar med djur

Annars gör jag det mesta jag har kunskaper eller styrka att göra. Tror jag. Vi får se, det beror på vilka förslag som kommer fram.

Tjipp å de så länge!
Svar till "ensam kvin....nä jag menar "nästan desperat å pank"

Du kan ju alltid städa hemma hos mig och tjäna lite extra skattefria pengar :)

steIIa skrev:
Jag är fruktansvärt dålig på att hushålla med mina pengar. Så fort studiebidrag å lön kommer (blir inte mer än ett par tusen/månaden så..) så försvinner dom. Nu har jag slösat bort nästan hälften å har nästan ingenting kvar till julklappar, kårfest å Metallica-biljett. Behöver bra å inte helt oseriösa tips (ok, lite halvt seriösa duger det med, men inte gärna totalt oseriösa..) på hur jag kan tjäna ihop ett par tusen innan jul... hilp??? Sen är jag iofs alltid i behov av pengar (fattig student m.m...) å behöver en peng så jag kan börja med teori så snart som möjlig å körning i vår (för nu kan jag inte sitta här å vara wannabe-sporthojare längre utan att ens ha mer än ett sketet cykelkörkort från Kalle Anka, det är ju patetiskt..nåt som inte är töntigt måste jag ju företa mig). Då behövs vad? jo, pengar, cacholas, deg, mynt å sedlar... :( Å det har inte jag!!

Så tips mottages gärna, allt från....tja...gå ut med gamla tanters arga pudlar till att sälja julgranar :crash

-säljer nupp
-slickar arsle
-dödar djur
-äter desamme
-nuppar med djur

Annars gör jag det mesta jag har kunskaper eller styrka att göra. Tror jag. Vi får se, det beror på vilka förslag som kommer fram.

Tjipp å de så länge!

Sälja saker som inte är dina :)

Sälj nått annat :)

Gör inte av med alla pengar.
Få mer pengar av dina föräldrar osv, det är bra :tummenupp

steIIa skrev:

-säljer nupp
-slickar arsle
-dödar djur
-äter desamme
-nuppar med djur

Tjipp å de så länge!
Jag tror inte att problemet löses genom att du ökar inkomsten, snarare milldras symptomen. Det är bättre att lära sig att inte leva utöver sina tillgångar.

steIIa skrev:
Tjaa...Anderstorp, nära Öland lr?? Skulle ju kunna det, bjussar du på ett mål mat? hewhew :tomten

det väl en 25 mil :( men klart jag bjuder på mat, kan dra till med romantisk middag på sibylla om du städar noga ;)

sälj lite gammla prylar! du har säker nått liggande du kan kränga på blocket...

Du kan säkert hitta nått timmjobb på en mack, gatukök eller donken om det krisar

-Skaffa en rik pojkvän som vill skämma bort dig... :rolleyes:
-Dela ut direkt reklam tilsammans med alla fjortisar...
-spela jultomte åt hela stan på julafton :tomten

Snabbe_jag skrev:
Klassiker smal i kokt i papper med mycket ketchup och senap.
Är det en riktigt lyxmåltid så kan man ju dra till med en Pucko också (Liten då alltså:))

:hihi

Jag hade mer tänkt mig en pappers mer för 6:- ;)

Fixa en sparbössa och börja sammla in pengar till någon hjälp av någont slag
(du är ju faktiskt i kris om man inte har råd med grejer)
sen är det bara att ställa sig på stan å skaka.. 500 spänn per dag är nog inte helt omöjligt :tummenupp

Om du är duktig på datorer / försäljning och kan fixa tillfällig bostad i stockholm så kan jag ge dig jobb i morgon.

steIIa skrev:

-säljer nupp
-slickar arsle
-dödar djur
-äter desamme
-nuppar med djur

Tjipp å de så länge!

Ok så om jag tolkar dig rätt ät det ok att s*ga? :lol
Men men allvarligt. Hur mkt pengar man än har i lön så skaffar man sig vanor
efter det och pengarna är ändå slut innan nästa löning. Alltså får du lära dig
att leva på dom pengar du har. Tänk efter på vad som du lägger pengar på som är onödigt och sluta lägg pengar på det helt enkelt. Annars ta ett uppehåll från plugget åk till Norge lev ett tråkigt liv där spara ALLA pengar = du kommer ifatt med ekonomin igen och kan portionera ut sparpangarna lite lagom varje månad eller vid behov :)

Det går att leva ganska fett även om man är student bara man har lite flyt, lite ekonomiskt förnuft och känner en djävla massa folk som kan hjälpa dig med arbete, rabatt och annat.... tro mig!!!

/HW

HW skrev:
Det går att leva ganska fett även om man är student bara man har lite flyt, lite ekonomiskt förnuft och känner en djävla massa folk som kan hjälpa dig med arbete, rabatt och annat.... tro mig!!!

/HW

sant sant. jag pluggar heltid och har över 200´ per år. Men skriva om hjälp på ett internetforum är inte det driftigaste jag hört. Ring/gå runt efter mer jobb, inga mail eller arbetsförmedlingar. Kolla med alla i din närhet. Gör upp en budget som du följer.

När ämnet ekonomi ändå är uppe så kan jag passa på att fråga: vet ni något bra program för att hålla reda på både privat- och företagsekonomi? Inkomster/utgifter och liknande. Tips är välkomna.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph