Tisdagsträning Sviestad 17 maj

handskar

åh det är där mina icke sygga handskar är grön/lila :tummenupp
kommer tyvärr inte upp på tisdag...
 
yzfjohan skrev:
åh det är där mina icke sygga handskar är grön/lila :tummenupp
kommer tyvärr inte upp på tisdag...
Jag såg handskarna men trodde de tillhörde bilens ägare, det var ju touringhandskar. :hihi Kåpglaset slängde vi, det var inte mycket kvar av det. Sorry.
 
handskar

jag vet de är mina gamla mina nya är hos farsan så när vi skulle åka fick jag ta mina gamla touring handskar.. :D
visst är dom grymma . det gör inget att ni slängde har beställt ett nytt..
kommer inte riktigt ihåg vurpan men var hojen uppe i luften lr?
 
yzfjohan skrev:
kommer inte riktigt ihåg vurpan men var hojen uppe i luften lr?
Såg inte vurpan, jag var med i bilen som hämtade dig och hojen efteråt. Det var ju två funktionärer där i Torparn plus Ducati-killen som vurpat tidigare så tre vittnen kanske det finns.
 
vurpan

okej... vet du vilka det var?? någon/några på forumet?
tackar för hjälpen :tummenupp
 
Kickic skrev:
Jaha! Å vad menar du med det???????? :7peta
Oops, nu är man i trubbel igen. :D Menade bara att det inte kunde vara hans eftersom det inte var racehandskar men jag borde ju ha förstått att det inte var dina heller eftersom de inte matchade färgerna på ditt skinnställ. :hihi Förresten var väl inte bilen din så det var väl egentligen inte dig jag förolämpade med touringhandskarna. :pannkyss
 
1. Teddy...smörjer kedjan.
2. Racerpelle och jag i samspråk vid Racerpelles -95 TZ 250. Notera vad jag håller i handen.
3. Teddy på Skatungen i täten in i Bergskurvan.
4. Swedie och jag i samspråk. Swedie gick runt och mös efter sin 54:a.
5. Skatungen och dess stolta ägare.
 

Bifogat

  • p1010582.jpg
    p1010582.jpg
    138.4 KB · Visningar: 79
  • p1010593.jpg
    p1010593.jpg
    128.3 KB · Visningar: 111
  • p1010547.jpg
    p1010547.jpg
    119.8 KB · Visningar: 111
  • p1010585.jpg
    p1010585.jpg
    118.8 KB · Visningar: 108
  • IMG_0254.jpg
    IMG_0254.jpg
    123.1 KB · Visningar: 89
Äh inte "sin 54" som i en enda. Låg på 54or rätt mycket. =) Men det är inte bra nog. Ska sänka mig några tiondelar till så man är nere på 53or. Då blir jag nöjd(are, eh).
 
Det är träning som vanligt nästa tisdag eller? Förut stod det något om träning inför Sviestadloppet men det verkar vara ändrat nu.
 
Swedie skrev:
Äh inte "sin 54" som i en enda. Låg på 54or rätt mycket. =) Men det är inte bra nog. Ska sänka mig några tiondelar till så man är nere på 53or. Då blir jag nöjd(are, eh).

När du sätter så där låga tider åker du runt med lite släpp eller går det som på räls, att det driftar lite bak kan det hända också?
Eller vad är hemligheten att du börjar sätta riktigt bra tider??
Du kan viska om du vill!
 
Hulken_1 skrev:
När du sätter så där låga tider åker du runt med lite släpp eller går det som på räls, att det driftar lite bak kan det hända också?
Eller vad är hemligheten att du börjar sätta riktigt bra tider??
Du kan viska om du vill!
Vet inte, men jag har börjat tänkte efter en massa när jag kör. Försöker studera kurvor m.m och känna hojen så mycket jag kan.

Japp, går på sladd och bakhjul och framhjul i bland.
 
Nyteknik skrev:
Med risk för att verka ofin så framfördes det här ekipaget i ett ohälsosamt lågt tempo. Fartskillnaden var så stor att omkörningarna blev som ett möte. Faktiskt lite otäckt.

Alla oavsett tempo har väl rätt att vara med och träna? Håller man sig bara till ett (1) spår och och inte stjäl all plats i högfartsböjen på långrakan så är det väl aldrig något problem på Linköpings Motorstadion?

Värre var det med personen som nyttjade "bromsa-på-sig-vägen" innan Esset och sen stod kvar där så att gulflaggan fick användas vid start/mål, det tog ett tag innan han/hon rullade iväg till ett lämpligare ställe.

:)

Edit 1: Hojjen som bromsade på sig var lämpligt nog diarébrun.

Edit 2: Torkel, ser du vad jag kallar banan i Linköping. :)
 
Last edited:
Nyteknik skrev:
Det är inget annat än farligt att cruisa i 90 längs rakan på Sviestad när andra kommer bakifrån i 240.

Inkörning av kolvar osv ligger man inte heller i särskilt högt tempo. Under träningar får man räkna med det.
Även om sviestad är smalt, får det plats ett par hojar i bredd, och så länge ingen vinglar på rakan är det inte särskilt farligt.
Nu är jag iofs inte heller tokförtjust i classic-hojar på träningarna, för vissa brukar åka väldigt annorlunda spår, åka sakta men ändå ta hela banbredden osv, men inte så mycket man kan göra åt det.
 
oFFkeFF skrev:
Inkörning av kolvar osv ligger man inte heller i särskilt högt tempo. Under träningar får man räkna med det.
Även om sviestad är smalt, får det plats ett par hojar i bredd, och så länge ingen vinglar på rakan är det inte särskilt farligt.
Nu är jag iofs inte heller tokförtjust i classic-hojar på träningarna, för vissa brukar åka väldigt annorlunda spår, åka sakta men ändå ta hela banbredden osv, men inte så mycket man kan göra åt det.
Jag tycker att alla ska få plats och att ingen ska behöva känna sig i vägen för någon annan. Så länge man kör tydliga spår och inte beter sig konstigt på banan kan man köra duktigt långsamt utan att det blir farligt. Men somliga kör märkligt. Till exempel är det inte ovanligt att ligga bakom någon som slår av helt vid åsynen av den svart/vita flaggan och/eller sedan kör i 50-60 längs rakan (i mitten) på sista varvet. Själv dammar jag på för fullt och slår av först i Bergskurvan.
 
oFFkeFF skrev:
Rätt sätt att åka in på sviestad är att lägga sig till högerkanten redan tidigt på rakan.
Vill man köra långsamt på rakan sista varvet är det där man ska ligga. Men det kan ju hända att man vill göra ett avslag på fullgas för att kolla stiftet.
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top