Tisdagsträning Sviestad 17 maj

Macke skrev:
Hur gick det där mötet som skulle hållas efter träningen? Nån som kan avrapportera lite till en som inte kunde vara med... :rolleyes:

I stora drag så sas det att det behövs mer folk som kan ta hand om träningarna.

Flera förare som även kom långväga ifrån tyckte inte det skulle utgå nån "ersättning" för att ta hand om träningen.
Det är ett krav att medlemmar ställer upp i en ideel förening och till nästa år kommer alla som löst ett medlemskort(träningskort?) att få äran att boka upp sig och ta hand om minst en träning.
Gör man det inte blir man ditsatt på ett tomt datum, så man gör bäst i att boka in sig snabbt på datum som man kan.

Finns det ingen ansvarig för träningarna kommer de utan tvekan att ställas in.

Det behövs fler funktionärer till SM:et, utan dom BLIR DET INGET SM!, så enkelt är det (så ta tillvara och sköt om de som ställer upp).
Det behövs folk redan tidigt på torsdagen för att hjälpa till att dra ut det 1 ton elkablar och skåp som ska spridas ut över depåområdet.
Torsdagkväll behövs folk som kan guida ekipage till sin rätta plats i depån för att slå upp tält osv (Se nu till att ni som kommer tar reda på VART ni ska stå, hur kul är det att behöva flytta sitt tält 4-5 timmar efter man slagit upp sitt tält, parkat sin hoj och börjat ta det lungt?)

Sen behövs det alltid mer folk som kan hjälpa till med allehanda uppgifter. Man KAN hjälpa till även om man själva ska tävla....

Sen har vi ju Årsracet som också behöver en hjälpande hand. Helgen efter Bikeweek ;)

Det kommer upp ett möteprotokoll på LMS hemsida inom kort.

Det var 20-30 st på plats av ca 300 medlemmar i RR sektionen... det säger lite om engagemanget som medlemmarna har...

När jag ändå håller på, är det nån som vet om ett lastbilssläp som kan öppnas på ena sidan för att ha som scen? (hyras/köpas)

Mvh Håkan

håkan skrev:
Det var 20-30 st på plats av ca 300 medlemmar i RR sektionen... det säger lite om engagemanget som medlemmarna har...

Nu tar jag åt mig, fast jag kanske inte borde göra det. Jag är sjuk! Mina lymfknutor är som ballonger. Då åker man inte 20 mil enkel resa för att gå på ett möte där man vet vad som kommer sägas.

Jag pluggar arslet av mig. Och jobbar arslet av mig. Ska jag ränna arslet av mig till Linköping också?

Edit: Nu har jag kollat kalendern också. Jag jobbar hela Årsracehelgen. Annars hade jag hjälpt till då.

Last edited:
anja skrev:
Nu tar jag åt mig, fast jag kanske inte borde göra det. Jag är sjuk! Mina lymfknutor är som ballonger. Då åker man inte 20 mil enkel resa för att gå på ett möte där man vet vad som kommer sägas.

Jag pluggar arslet av mig. Och jobbar arslet av mig. Ska jag ränna arslet av mig till Linköping också?

som du själv skrev, du borde inte ta åt dig... självklart får man ha orsaker att inte komma... men att 90% av medlemmarna har det har jag svårt att tro på...

//håkan

Såg att det var en del som tog kort på träningen, finns de för beskådning någon stans?

Medin skrev:
Såg att det var en del som tog kort på träningen, finns de för beskådning någon stans?

Hade jag kommit bättre överens med min brors kamera så hade det säkert blivit ett par stycken :huvet

Medin skrev:

Har du tappat en 1:a, din lömska typ? :va
Förresten, varför hälsar du aldrig på mig... :7peta

Jo, minneskortet tog tyvärr slut, fast jag försökte få korn på dig innan jag upptäckte det... :gnissla
Lovar, nästa vecka kommer jag med tomt minneskort! :tummenupp

Medin skrev:
Det kommer upp en del i kväll från mig. Eller i morgon... :D

Syss skrev:
Har du tappat en 1:a, din lömska typ? :va
Förresten, varför hälsar du aldrig på mig... :7peta

Jo, minneskortet tog tyvärr slut, fast jag försökte få korn på dig innan jag upptäckte det... :gnissla
Lovar, nästa vecka kommer jag med tomt minneskort! :tummenupp

Svar1: Den ena ettan försvann i krachen (skall snart sätta dit en ny)

Svar2: F..n, jag skall skärpa mig med hällsningen jag lovar. Tänker på att hällsa på dig varje gång jag åker till banan, men sedan blir jag tankspridd när körningen börjar och då glömmer jag av det. Du får rycka tag i mig och säga: Hälsa då för fan :fatta!

:hihi

Medin skrev:
Svar1: Den ena ettan försvann i krachen (skall snart sätta dit en ny)

Svar2: F..n, jag skall skärpa mig med hällsningen jag lovar. Tänker på att hällsa på dig varje gång jag åker till banan, men sedan blir jag tankspridd när körningen börjar och då glömmer jag av det. Du får rycka tag i mig och säga: Hälsa då för fan :fatta!

:hihi

Men jag vet ju inte hur du ser ut, sötnos.... :7peta ;)

håkan skrev:
I stora drag så sas det att det behövs mer folk som kan ta hand om träningarna.
---edit--- Mvh Håkan
Ledsen att jag inte kunde komma men jag ställer upp med förberedelser och eftersläckning vid SM:et.
mvh Gustav

Goodstuff skrev:
Ledsen att jag inte kunde komma men jag ställer upp med förberedelser och eftersläckning vid SM:et.
mvh Gustav

Låter ypperligt! ta kontakt med mig näru kommer på plats!

Mvh Håkan

Skulle det vara så att jag är ledig nångång när det är träning och Swedie ska ner så kan jag mer än gärna hjälpa till, bara det sägs vad som ska göras så

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph