Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg handskarna men trodde de tillhörde bilens ägare, det var ju touringhandskar.yzfjohan skrev:åh det är där mina icke sygga handskar är grön/lila![]()
kommer tyvärr inte upp på tisdag...
Såg inte vurpan, jag var med i bilen som hämtade dig och hojen efteråt. Det var ju två funktionärer där i Torparn plus Ducati-killen som vurpat tidigare så tre vittnen kanske det finns.yzfjohan skrev:kommer inte riktigt ihåg vurpan men var hojen uppe i luften lr?
Ducceföraren heter Bo Leander #50 i Rookie 600yzfjohan skrev:okej... vet du vilka det var?? någon/några på forumet?
tackar för hjälpen![]()
Ninjaboy skrev:Jag såg handskarna men trodde de tillhörde bilens ägare, det var ju touringhandskar.
Oops, nu är man i trubbel igen.Kickic skrev:Jaha! Å vad menar du med det????????![]()
Swedie skrev:Äh inte "sin 54" som i en enda. Låg på 54or rätt mycket. =) Men det är inte bra nog. Ska sänka mig några tiondelar till så man är nere på 53or. Då blir jag nöjd(are, eh).
Vet inte, men jag har börjat tänkte efter en massa när jag kör. Försöker studera kurvor m.m och känna hojen så mycket jag kan.Hulken_1 skrev:När du sätter så där låga tider åker du runt med lite släpp eller går det som på räls, att det driftar lite bak kan det hända också?
Eller vad är hemligheten att du börjar sätta riktigt bra tider??
Du kan viska om du vill!
Nyteknik skrev:Med risk för att verka ofin så framfördes det här ekipaget i ett ohälsosamt lågt tempo. Fartskillnaden var så stor att omkörningarna blev som ett möte. Faktiskt lite otäckt.
Det är inget annat än farligt att cruisa i 90 längs rakan på Sviestad när andra kommer bakifrån i 240.Strandelin skrev:Alla oavsett tempo har väl rätt att vara med och träna?
Nyteknik skrev:Det är inget annat än farligt att cruisa i 90 längs rakan på Sviestad när andra kommer bakifrån i 240.
Jag tycker att alla ska få plats och att ingen ska behöva känna sig i vägen för någon annan. Så länge man kör tydliga spår och inte beter sig konstigt på banan kan man köra duktigt långsamt utan att det blir farligt. Men somliga kör märkligt. Till exempel är det inte ovanligt att ligga bakom någon som slår av helt vid åsynen av den svart/vita flaggan och/eller sedan kör i 50-60 längs rakan (i mitten) på sista varvet. Själv dammar jag på för fullt och slår av först i Bergskurvan.oFFkeFF skrev:Inkörning av kolvar osv ligger man inte heller i särskilt högt tempo. Under träningar får man räkna med det.
Även om sviestad är smalt, får det plats ett par hojar i bredd, och så länge ingen vinglar på rakan är det inte särskilt farligt.
Nu är jag iofs inte heller tokförtjust i classic-hojar på träningarna, för vissa brukar åka väldigt annorlunda spår, åka sakta men ändå ta hela banbredden osv, men inte så mycket man kan göra åt det.
Nyteknik skrev:Själv dammar jag på för fullt och slår av först i Bergskurvan.
Vill man köra långsamt på rakan sista varvet är det där man ska ligga. Men det kan ju hända att man vill göra ett avslag på fullgas för att kolla stiftet.oFFkeFF skrev:Rätt sätt att åka in på sviestad är att lägga sig till högerkanten redan tidigt på rakan.
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|