Tips: SVT sänder live från Gotland Grand National i morgon lördag den 25 oktober mellan kl 12:25-16:15

Dagens rejs blev tydligen nedkortat till 2 timmar. Tänk vilket antiklimax för de som tränat hela året, rest långt och betalat dyr avgift för att få utmana sig själv mot andra i 3 timmar? Tänk när dom dessutom, planerat tankning och körtempo för 3 timmar plus slutförande av sitt sista varv vid kanske 3:45 vid årets svåra förutsättningar? Så kommer man in till varvningen vid 2:00:01 och blir avvinkad för att tävlingen är över?
 
Dagens rejs blev tydligen nedkortat till 2 timmar. Tänk vilket antiklimax för de som tränat hela året, rest långt och betalat dyr avgift för att få utmana sig själv mot andra i 3 timmar? Tänk när dom dessutom, planerat tankning och körtempo för 3 timmar plus slutförande av sitt sista varv vid kanske 3:45 vid årets svåra förutsättningar? Så kommer man in till varvningen vid 2:00:01 och blir avvinkad för att tävlingen är över?
Har ett par i enduroklubben som råkade ut för det, informationsspridningen verkar inte inte ha fungerat helt klockrent.

Efter körningen skrev dom detta i messenger gruppen:
1761341621315.png
 
Får dom köra utanför plastbanden?
Nu verkar nån i toppen få motorstopp, varpå han får hjälp att knuffa ut den genom avspärrningar och knuffa igång den och sen köra in på banan.
:va :öl

(Elstarten verkar rackla)
 
Får dom köra utanför plastbanden?
Nu verkar nån i toppen få motorstopp, varpå han får hjälp att knuffa ut den genom avspärrningar och knuffa igång den och sen köra in på banan.
:va :öl

(Elstarten verkar rackla)

Allt är tillåtet ifall ingen lämnar in en protest. :rofl Många långsammare förare kommer därför undan med väldigt mycket.

Tidigare var väl regeln att hamnade man utanför banan måste man köra in igen på samma ställe eller längre bak.

I den amerikanska motocrossen gäller ungefär att man inte får tjäna uppenbart eller köra om någon medtävlande.

Eventuellt har även de svenska reglerna blivit så numera det är länge sedan jag var aktiv och hade koll på läget.
 
Jag körde 89, 90 och 91.
På senare år har jag haft lite tankar på att åka ner igen men nu försvann alla såna tankar.

Såg du den här stackarn i röd jacka , tror han blev filmad i 4 olika lerhål där han satt fast eller ramlat 😅
 

Bifogat

  • IMG_6361.jpeg
    IMG_6361.jpeg
    323.5 KB · Visningar: 32
  • IMG_6360.jpeg
    IMG_6360.jpeg
    204.2 KB · Visningar: 28
  • IMG_6351.png
    IMG_6351.png
    2.8 MB · Visningar: 28
Har aldrig fattat grejen med att skita ner sig i ett lerhål.
Taskig barndom eller vad är grejen? Förklara för en som
inte kan se storheten med Enduro.
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top