Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Prius!
Japan, snål och komfortabel. Men slit ut den där jävla piphögtalaren om det inte är gjort redan...
20 mil om dagen?
I en Aygo?
.
ännuvärre?
Du snackar Clio?
Jag hatar BMW
Elhybrider är kassa långfärdsbilar.
Ursäkta jag fick inte med mig vilken bil du gillade.![]()
Ursäkta jag fick inte med mig vilken bil du gillade.![]()
Av dom uppräknade, BMW, men det finns ju säkert ett hundratal märken och modeller av bilar som inte nämnts.
Lupo 3L har kassa växellådor, det är välkänt, det finns en annan Lupo Diesel som har bättre låda men som drar lite mer, hellre den.
Men även den lider av att det är en småbil, att långpendla i småbil är inte komfortabelt, småbilar är praktiska i städer.
Jag skulle säga minimum golfklass storleksmässigt, inget franskt, och komfort rankas högre än mycket annat om man ska tillbringa 3-4 timmar om dagen i bilen, så inga jävla sportchassin och 18" fälgar utan rejäla och funktionella grejor.
Japanarna har bra kvalitetsrykte och med den körsträckan blir det rätt många mil per år...
Saab gillar jag inte till den här körningen då 9-5 blir för stor och törstig oavsett motor och 9-3 har aldrig övertygat mig kvalitetsmässigt
Självklart ska bilen ha manuell låda, allt annat är idioti.
Så, kan du gå vidare nu?
Om man nu tittar på en större bil.. Vad tros om den här?
http://www.blocket.se/stockholm/Audi_A4_2_0_TDI_S_Line_svensksald_12_400mil_35356110.htm?ca=11
http://www.blocket.se/stockholm/Audi_A4_2_0_TDI_S_Line_svensksald_12_400mil_35356110.htm?ca=11
Moderna småbilar är säkra... Sålänge man inte krockar med en stor bil
Semisant.
En stor bil är säkrare än en liten.
En ny bil är säkrare än en gammal.
När det handlar om säkrast bil för begränsad budget, så vet jag inte var linjerna korsas.
Men jag anser mig åka säkrare i en liten varvvillig bil med manuell låda och ingen jeffla xkontroll, esp, cp, adhd och annan skit.
Kör man bilen så har man större chans att reda ut en situation än om man åker med.
Det säkraste är att inte krocka.
"Fylld med tunga batterier"... Ett Prius-batteri väger 86 kg och gör således inte mycket för totalvikten. Batteriet hjälper dessutom till med bromskraftåtervinning så totaleffekten är positiv även på långfärd, där en Prius drar 0,55 L/mil (samma som i stan). Få stordieslar som klår den förbrukningen.Fast en Prius är ju inte speciellt snål om du ska köra långt med den, den är ju fylld med tunga batterier som är tomma lagom tills du har kommit ut på första 70 sträckan, sedan ska du släpa den dödvikten med dig i 19½ mil till, och dessutom ladda upp dom med bensin...
Elhybrider är kassa långfärdsbilar.
Of course..
En 740 är nog ungefär lika säker som en bmw 1 serie 2011
För 100 papp får man dock en fullstor, ganska modern bil med bättre säkerhet än en ny liten bil..
Semisant.
En stor bil är säkrare än en liten.
En ny bil är säkrare än en gammal.
När det handlar om säkrast bil för begränsad budget, så vet jag inte var linjerna korsas.
Men jag anser mig åka säkrare i en liten varvvillig bil med manuell låda och ingen jeffla xkontroll, esp, cp, adhd och annan skit.
Kör man bilen så har man större chans att reda ut en situation än om man åker med.
Det säkraste är att inte krocka.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |