Tips på oförstörbar mobil?

Jag har sabbat en :rodnar: Alla kompisar hade sina 2-3 år medans min dog efter 6 månader :(

Angående ip klass vill du ha 56 på koplingsdosor till tex bubbelbad ;)

Ähh, tjöp ny och testa igen.

Ähh igen, då är det ju förfan bubbelbadsmiljö :mad:

Ficklampa är ju det näst bästa med en mobil, har en w810 som jag älskar :ghey, använder lampan mest hela tiden. Man behöver ju alltid lysa likksåm!

Ähh, tjöp ny och testa igen.

Ähh igen, då är det ju förfan bubbelbadsmiljö :mad:
Finns dom att köpa? Fortfarande? Köper inte begagnade telefoner, fick en släng av fjollsjuka i höstas och köpte en n95a av en polares polare, standbytid på 6h efter att jag bytt batteri..

Nej att lada mobilen en gång i månaden känns lagom :D

Arbetskompisem har en Sonim och den funkar kanon. Bra funktioner och en bra display för att vara en telefon som man kan ha under vatten. :tummenupp

Pappa har en också, han använder den inte så hårt så det har inte varit relevant för tråden.. En gång när jag satt och kollade på tv så gick plötsligt brandlarmet igång, så stirrade upp mig som fan eftersom det låter rätt högt och är jobbigt. Sen förstod jag att det var alarmsignalen på pappas mobil, han låg i sängen på övervåningen i rummet snett över där jag var, så det är rätt bra ljud i dem :döv

Arbetskompisem har en Sonim och den funkar kanon. Bra funktioner och en bra display för att vara en telefon som man kan ha under vatten. :tummenupp
Okej, gött att höra.
Pappa har en också, han använder den inte så hårt så det har inte varit relevant för tråden.. En gång när jag satt och kollade på tv så gick plötsligt brandlarmet igång, så stirrade upp mig som fan eftersom det låter rätt högt och är jobbigt. Sen förstod jag att det var alarmsignalen på pappas mobil, han låg i sängen på övervåningen i rummet snett över där jag var, så det är rätt bra ljud i dem :döv

Perfa jag är expert på att sova över väckarklockor, blev väkt av grannen som lessnat på att höra min väckarklocka ringa i 1 timme i sommras :D

95db kan den spela upp samtal i tydligen :D

Ok, lite kritik.
Haft två Sonim XP3, en tidig och en senaste.
Displayen är helt ok men liten och rätt trist utseendemässigt, men det kan man ju leva med.
Dock fick båda lurarna problem med ljudet, folk hörde inte vad man sa helt enkelt, och högtalaren man har mot örat är inte centrerad i mitten utan man får veva runt luren för att höra vad folk säger.
Men tålig är den.

I helgen satt jag i bastun med min Sonim, och den klarade även dopp i vattenhinken. Jäkligt tålig apparat men lite fattig på funktioner så ett teknikfreak ska nog inte köpa en sådan.

Här är en grym Nokialur som klarar tuffa tag. Frugan har en och jobbar i stallmiljö där det är skitigt och jävligt mest hela tiden.

http://www.blocket.se/stockholm/Nokia_5140i_Tal_stotar_smuts_vata___Olast_15107064.htm?ca=11&w=3

Såna där har jag haft sönder 3 st. De är inte vattentäta alls, Höljet formligen trillar sönder och telefonen brukar vara en byggsats inom ett år. Ny höljen är dessutom rätt dyra. Fn är jag är inne på andra höljet på min 4:e 5140. Denna telefon tål inte en jeansficka. Den ska ligga i en kavajficka eller handväska om det ska hålla.

Last edited:
Ok, lite kritik.
Haft två Sonim XP3, en tidig och en senaste.
Displayen är helt ok men liten och rätt trist utseendemässigt, men det kan man ju leva med.
Dock fick båda lurarna problem med ljudet, folk hörde inte vad man sa helt enkelt, och högtalaren man har mot örat är inte centrerad i mitten utan man får veva runt luren för att höra vad folk säger.
Men tålig är den.
fan det jag va rädd för..

I helgen satt jag i bastun med min Sonim, och den klarade även dopp i vattenhinken. Jäkligt tålig apparat men lite fattig på funktioner så ett teknikfreak ska nog inte köpa en sådan.

Varför i hela friden sitter man med Nallen i bastun för? Det enda som ska följa med in i bastun är en näve öl och kanske lite björkris om man e Hardcore Saunabaders. Allt annat kan vänta.:va

Varför i hela friden sitter man med Nallen i bastun för? Det enda som ska följa med in i bastun är en näve öl och kanske lite björkris om man e Hardcore Saunabaders. Allt annat kan vänta.:va
Om Sonim har vibration kanske det var en sån där klubb:confused:

Kan bara tillägga att sonim xp1 är det sämsta skit jag någonsin haft, gjort av med 4-5 telefoner på 3-4 år. Dom tappar mottagning, lägger på mitt i samtal och hänger sig så man inte kan göra ett skit utan är tvungen att ta ut batteriet. Sista telefonen jag hämtade ut hann jag inte ha i mer än en halvtimme, den var paj när jag fick den, sprillans i kartong. Det värsta är att det inte går att bli av med dom, man får bara en ny när den gamla är paj. Slutade med att jag fick ytterligare en ny telefon samma dag, som jag åkte in med direkt till företaget och lämnade. Nu sitter jag med en nokia från finska vinterkriget och den funkar kanon.:tummenupp

Aha,där har vi det. Den har dessutom olika vibrationsmönster man kan välja mellan.
Det dessutom den mobilen med den absolut högsta ringvolymen jag har hört.
:tummenupp

Och alldeles knottrig är den! :tuttar

Kan bara tillägga att sonim xp1 är det sämsta skit jag någonsin haft, gjort av med 4-5 telefoner på 3-4 år. Dom tappar mottagning, lägger på mitt i samtal och hänger sig så man inte kan göra ett skit utan är tvungen att ta ut batteriet. Sista telefonen jag hämtade ut hann jag inte ha i mer än en halvtimme, den var paj när jag fick den, sprillans i kartong. Det värsta är att det inte går att bli av med dom, man får bara en ny när den gamla är paj. Slutade med att jag fick ytterligare en ny telefon samma dag, som jag åkte in med direkt till företaget och lämnade. Nu sitter jag med en nokia från finska vinterkriget och den funkar kanon.:tummenupp

Ja jag tänker ofta samma sak, av alla moderna "ruggade" mobiler så var ju faktiskt många av de äldre standardmobilerna stryktåligare. Förvisso inte vattentäta, men sjukt tåliga.

Jag önskar ofta tillbaks min gamla Ericsson 688 eller T28:a. Jag gav bort dem till vänner när jag fick jobbmobil. Snällt men ofiffigt:huvet

Last edited:
Såna där har jag haft sönder 3 st. De är inte vattentäta alls, Höljet formligen trillar sönder och telefonen brukar vara en byggsats inom ett år. Ny höljen är dessutom rätt dyra. Fn är jag är inne på andra höljet på min 4:e 5140. Denna telefon tål inte en jeansficka. Den ska ligga i en kavajficka eller handväska om det ska hålla.
Du ska då alltid vara värst. :mad:
Jag har ju bara haft sönder två stycken. Den ena dog skärmen på och den andra fick något jobbigt fel så att den började bryta samtal och jag såg inte att folk hade ringt och så vidare. Det bästa med de telefonerna var nog dioden vid vattenpasset som indikerade när man missat samtal eller sms, så man slapp väcka den från skärmsläckaren för att se något sånt. Och de var ju iaf bättre än föregångarna 5500 och 5210.

Min gamla hajfena är den som har hållit bäst. Jag hade den ett antal år från det att den var ny och utsatte den för diverse dumheter. Sedan har mormor haft den fram tills nu i julas. Gummit på skalet är skabbigt och batteriet börjar på att sjunga på sista versen, annars så har den fungerat bra (så när som på ett mindre mjukvarufel).

Nu kör jag på billiga skittelefoner med filosofin att man får en hel bunt såna för priset av t.ex. en Sonim. :tummenupp

Edit: Kom just på en anledning till att skalen på mina 5140i har hållit sig kvar bättre än vad de verkar ha gjort på Jörgens lurar. Jag tejpade baksidan på mina med en bit silvertejp som täckte nästan hela baksidan. Visserligen så täckte man över kameran då, men i och med att den ändå är skräp så är det ju ingen större förlust. Annars så tycker jag att de där telefonerna har en benägenhet att tappa skalet när man tappar de i backen, och ju fler gånger det har lossnat desto lättare trillar det av igen.

Last edited:
Här är en grym Nokialur som klarar tuffa tag. Frugan har en och jobbar i stallmiljö där det är skitigt och jävligt mest hela tiden.

http://www.blocket.se/stockholm/Nokia_5140i_Tal_stotar_smuts_vata___Olast_15107064.htm?ca=11&w=3

Har en sån på jobbet, den är oförstörbar! har tappat den från ca 5meters höjd rätt ner i betong golv, den har även varit begraven i slipdamm när den låg i svets verkstaden, blåste rent den med tryckluft sen var det bara att ringa.

Du ska då alltid vara värst. :mad:
Jag har ju bara haft sönder två stycken. Den ena dog skärmen på och den andra fick något jobbigt fel så att den började bryta samtal och jag såg inte att folk hade ringt och så vidare. Det bästa med de telefonerna var nog dioden vid vattenpasset som indikerade när man missat samtal eller sms, så man slapp väcka den från skärmsläckaren för att se något sånt. Och de var ju iaf bättre än föregångarna 5500 och 5210.

Ja det brukar börja med att knappsatsgummiduken släpper, sedan är det en byggsats varje gång man tar ut den ur fickan. Vattentåligheten är helt kass, möjligtvis att den kan vara lite stänksäker när den är oanvänd och ännu inte börjat trilla isär :mad:

Två av mina pajade på väta till sjöss.

Och alldeles knottrig är den! :tuttar

Ja jag tänker ofta samma sak, av alla moderna "ruggade" mobiler så var ju faktiskt många av de äldre standardmobilerna stryktåligare. Förvisso inte vattentäta, men sjukt tåliga.

Jag önskar ofta tillbaks min gamla Ericsson 688 eller T28:a. Jag gav bort dem till vänner när jag fick jobbmobil. Snällt men ofiffigt:huvet

Jag har faktiskt en T39m liggande som jag fick ny när jag konsultade lite på Ericsson, hann bara använda den ett par veckor innan jag fick en T68 från samma snubbe så den är i hyfsat skick ;)

Kul att se att det går att hitta R250 fortfarande:
http://www.blocket.se/jamtland/Ny_ericsson_r250_25168364.htm?ca=23_10&w=3&last=1

Sunkigt stor, men det ryktas om exemplar som blivit överkörda av lastare utan att gå sönder. Överkörd av bil finns film på tuben :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park