Tips på oförstörbar mobil?

Slå ett slag för k800i.
Är iofs inne på min andra nu, men den förra klarade blandannat fall från 3'e våning ner på asfalt och glömts ute i regn.
Nuvarande hittade jag under snön utanför bilen när jag skulle åka hem från jobbet fär någon dagsedan.
9h ute i snön och det va bara till att plocka upp den och sätta i batteriet och sätta på den.

Jag har faktiskt en T39m liggande som jag fick ny när jag konsultade lite på Ericsson, hann bara använda den ett par veckor innan jag fick en T68 från samma snubbe så den är i hyfsat skick ;)

Kul att se att det går att hitta R250 fortfarande:
http://www.blocket.se/jamtland/Ny_ericsson_r250_25168364.htm?ca=23_10&w=3&last=1

Sunkigt stor, men det ryktas om exemplar som blivit överkörda av lastare utan att gå sönder. Överkörd av bil finns film på tuben :)

Provat.
Funkar.
Tål dock inte 19 ton bandburen grävmaskin mot asfalt.
Brodern har provat.

Kan bara tillägga att sonim xp1 är det sämsta skit jag någonsin haft, gjort av med 4-5 telefoner på 3-4 år. Dom tappar mottagning, lägger på mitt i samtal och hänger sig så man inte kan göra ett skit utan är tvungen att ta ut batteriet. Sista telefonen jag hämtade ut hann jag inte ha i mer än en halvtimme, den var paj när jag fick den, sprillans i kartong. Det värsta är att det inte går att bli av med dom, man får bara en ny när den gamla är paj. Slutade med att jag fick ytterligare en ny telefon samma dag, som jag åkte in med direkt till företaget och lämnade. Nu sitter jag med en nokia från finska vinterkriget och den funkar kanon.:tummenupp
Nån som kan bekräfta/ dementera? gäller det nya också?

Precis sådär är samsung skiten jag har nu, jobbet försökte ringa mig i en vecka utan att komma fram medans jag satt hemma å växla mellan lappsjuka mellan komik och hederlig trisstes.

Läste nånstans att nya sonim ska vara hållbar, men vet förståss inte var :gnissla
Men en sak att tänka på kan ju vara att köpa den på ett ställe som gör att du lätt kan byta den när du har kört över med 19 tons bandburen grävmaskin :)

Läste nånstans att nya sonim ska vara hållbar, men vet förståss inte var :gnissla
Men en sak att tänka på kan ju vara att köpa den på ett ställe som gör att du lätt kan byta den när du har kört över med 19 tons bandburen grävmaskin :)
Pratade med webhallen som säljer dom, det kostar inte dom att lämna ut en ny så länge dom får in den gammla oavsett skick, så länge det går att avgöra vad det har varigt är det lugnt.

Vad skönt!
Men menade att det är ju jobbigt om man måste ta sig tio mil till affären för att lämna in den, så kanske är bättre att köpa den i den lokala lite dyrare affären än att köpa den där den är dyrare.
Fast jag har ju ingen aning om hur du bor så detta kanske är helt irrelevant för dig :gnissla

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lOI6aWc-ylY&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lOI6aWc-ylY&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Sex minuter i pastavattnet är tydlingen inga problem :tummenupp

Varför i hela friden sitter man med Nallen i bastun för? Det enda som ska följa med in i bastun är en näve öl och kanske lite björkris om man e Hardcore Saunabaders. Allt annat kan vänta.:va

Ha ha, det var just pga ölen som vi fick den briljanta ide'n och ringa.
Hade jag varit nykter hade jag inte tagit in den i bastun.:öl:öl:öl

Lånar tråden lite!

Jag har sabbat min fina ericsson (den stötsäkra typen) efter knappt två års slitande.
Funderar på en Sonim XP3 Quest Pro.
Blev det något köp Prulle? eller vad valde du istället?
Skulle vilja veta hur den är i menyerna och hur storleken är. Är den för stor för jeansfickan?
eller är det bättre att köpa billiga standardlurar och byta oftare?

/Per

Nog för att Sonim är tålig men mjukvaran är fan sämre än SonyEricsson. Visserligen får man ju bara en ny telefon hela tiden om man köper Sonim men det är inte värt det.

Synd att frekvensen ligger lite snett, annars hade denna varit klockren - den överlever världskrig (i alla fall direktträff av finkalibrig automateld) ;)

Bifogat

• ra145.jpg
    ra145.jpg
    15.6 KB · Visningar: 60
Lånar tråden lite!

Jag har sabbat min fina ericsson (den stötsäkra typen) efter knappt två års slitande.
Funderar på en Sonim XP3 Quest Pro.
Blev det något köp Prulle? eller vad valde du istället?
Skulle vilja veta hur den är i menyerna och hur storleken är. Är den för stor för jeansfickan?
eller är det bättre att köpa billiga standardlurar och byta oftare?

/Per
För många som tyckte att mjukvaran sög och/ljudet va så dåligt att man inte hörde va folk sa. blev en drulle(prulle?) på en nokia 5230 istället

Synd att frekvensen ligger lite snett, annars hade denna varit klockren - den överlever världskrig (i alla fall direktträff av finkalibrig automateld) ;)

Jo, och med sina whopping 1.5W kan man lika gärna ropa över kaserngården :huvet

Det är otroligt hur man kan få så lite uteffekt ur så stor låda :D

Om ingen har sagt det innan i denna tråden så säger jag det nu,

Nokia trettitretio! den borde hamna i något typ av "hall of fame", det är den värd, på tanke på hur mycket stryk och år av användning en sådan fick stå ut med.
Fick tillbaka min av min mormor för att till och med hon hade skaffat en nyare mobil. Men den funkar fortfarande. :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park