Jag har sabbat en: Alla kompisar hade sina 2-3 år medans min dog efter 6 månader
Angående ip klass vill du ha 56 på koplingsdosor till tex bubbelbad![]()
Ähh, tjöp ny och testa igen.
Ähh igen, då är det ju förfan bubbelbadsmiljö

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sabbat en: Alla kompisar hade sina 2-3 år medans min dog efter 6 månader
Angående ip klass vill du ha 56 på koplingsdosor till tex bubbelbad![]()
Finns dom att köpa? Fortfarande? Köper inte begagnade telefoner, fick en släng av fjollsjuka i höstas och köpte en n95a av en polares polare, standbytid på 6h efter att jag bytt batteri..Ähh, tjöp ny och testa igen.
Ähh igen, då är det ju förfan bubbelbadsmiljö![]()
Okej, gött att höra.Arbetskompisem har en Sonim och den funkar kanon. Bra funktioner och en bra display för att vara en telefon som man kan ha under vatten.![]()
Pappa har en också, han använder den inte så hårt så det har inte varit relevant för tråden.. En gång när jag satt och kollade på tv så gick plötsligt brandlarmet igång, så stirrade upp mig som fan eftersom det låter rätt högt och är jobbigt. Sen förstod jag att det var alarmsignalen på pappas mobil, han låg i sängen på övervåningen i rummet snett över där jag var, så det är rätt bra ljud i dem :döv
Här är en grym Nokialur som klarar tuffa tag. Frugan har en och jobbar i stallmiljö där det är skitigt och jävligt mest hela tiden.
http://www.blocket.se/stockholm/Nokia_5140i_Tal_stotar_smuts_vata___Olast_15107064.htm?ca=11&w=3
fan det jag va rädd för..Ok, lite kritik.
Haft två Sonim XP3, en tidig och en senaste.
Displayen är helt ok men liten och rätt trist utseendemässigt, men det kan man ju leva med.
Dock fick båda lurarna problem med ljudet, folk hörde inte vad man sa helt enkelt, och högtalaren man har mot örat är inte centrerad i mitten utan man får veva runt luren för att höra vad folk säger.
Men tålig är den.
I helgen satt jag i bastun med min Sonim, och den klarade även dopp i vattenhinken. Jäkligt tålig apparat men lite fattig på funktioner så ett teknikfreak ska nog inte köpa en sådan.
Om Sonim har vibration kanske det var en sån där klubbVarför i hela friden sitter man med Nallen i bastun för? Det enda som ska följa med in i bastun är en näve öl och kanske lite björkris om man e Hardcore Saunabaders. Allt annat kan vänta.![]()
Om Sonim har vibration kanske det var en sån där klubb![]()
Aha,där har vi det. Den har dessutom olika vibrationsmönster man kan välja mellan.
Det dessutom den mobilen med den absolut högsta ringvolymen jag har hört.
![]()
Kan bara tillägga att sonim xp1 är det sämsta skit jag någonsin haft, gjort av med 4-5 telefoner på 3-4 år. Dom tappar mottagning, lägger på mitt i samtal och hänger sig så man inte kan göra ett skit utan är tvungen att ta ut batteriet. Sista telefonen jag hämtade ut hann jag inte ha i mer än en halvtimme, den var paj när jag fick den, sprillans i kartong. Det värsta är att det inte går att bli av med dom, man får bara en ny när den gamla är paj. Slutade med att jag fick ytterligare en ny telefon samma dag, som jag åkte in med direkt till företaget och lämnade. Nu sitter jag med en nokia från finska vinterkriget och den funkar kanon.![]()
Du ska då alltid vara värst.Såna där har jag haft sönder 3 st. De är inte vattentäta alls, Höljet formligen trillar sönder och telefonen brukar vara en byggsats inom ett år. Ny höljen är dessutom rätt dyra. Fn är jag är inne på andra höljet på min 4:e 5140. Denna telefon tål inte en jeansficka. Den ska ligga i en kavajficka eller handväska om det ska hålla.
Här är en grym Nokialur som klarar tuffa tag. Frugan har en och jobbar i stallmiljö där det är skitigt och jävligt mest hela tiden.
http://www.blocket.se/stockholm/Nokia_5140i_Tal_stotar_smuts_vata___Olast_15107064.htm?ca=11&w=3
Du ska då alltid vara värst.
Jag har ju bara haft sönder två stycken. Den ena dog skärmen på och den andra fick något jobbigt fel så att den började bryta samtal och jag såg inte att folk hade ringt och så vidare. Det bästa med de telefonerna var nog dioden vid vattenpasset som indikerade när man missat samtal eller sms, så man slapp väcka den från skärmsläckaren för att se något sånt. Och de var ju iaf bättre än föregångarna 5500 och 5210.
Och alldeles knottrig är den!
Ja jag tänker ofta samma sak, av alla moderna "ruggade" mobiler så var ju faktiskt många av de äldre standardmobilerna stryktåligare. Förvisso inte vattentäta, men sjukt tåliga.
Jag önskar ofta tillbaks min gamla Ericsson 688 eller T28:a. Jag gav bort dem till vänner när jag fick jobbmobil. Snällt men ofiffigt![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |