Tips på literhoj med bra bottendrag.

En CBR 954 kan vara värd att kolla på. Väldigt jämt effektregister med stark botten, svängvillig - jävligt lätt hoj med tanke på att den är från början av 2000-talet. 167 kg tror jag den vägde, vilket står sig än idag jävligt bra.

Billigare i försäkring antar jag också, då den har typ 10 år på nacken... inte billig men billigare än dagens värstingar.

Suck... orka snöa in. Du sammanfattar det i din första mening, det va det som tråden handlade om.
B12 är mitt tips utefter vad han frågade efter, du har nåt annat tips. So what...

Nä, nä. Så lätt kommer du inte undan:banana. 96nm på 300kg's ekipage jämfört med 96nm på 250kg' s ekipage, vilket ekipage har med största sannolikhet bättre bottendrag:va

Innerst inne gillar jag dig lite grand, men jag måste bara jävlas lite med dig:tummenupp

Sådär, nu har jag testkört en 2007 SuperDuke.
Sammanfattas med ett ord: Brutal.

Tog en runda på 15-20minuter ungefär, redan från början märkte jag att den var riktigt brutal i hela registret.
Man får köra låga växlar osv. Men den kändes kanske lite för orolig för min smak.
Ska fundera lite på vad jag vill ha egentligen.
Ska även testa FZ1 och lite fler hojar innan jag bestämmer mig.
Även banditen ska testas.

Tog en runda på 15-20minuter ungefär, redan från början märkte jag att den var riktigt brutal i hela registret.
Man får köra låga växlar osv. Men den kändes kanske lite för orolig för min smak.
Ska fundera lite på vad jag vill ha egentligen.
Ska även testa FZ1 och lite fler hojar innan jag bestämmer mig.
Även banditen ska testas.

Du borde titta på Tuono, väldigt fint chassi och snarlik motorkaraktär som SD.

Det är nog en insikt du noga ska väga mot hur ska ska/vill/kan använda hojen.

Jag hade förvisso -06an, som var mer av allt gällande brutal med brantare gaffelvinkel, lite hårdare motor (vassare sprut) och så (var väl iofs enda skillnaderna också).

Men efter 4-5 år med den tyckte jag fortfarande att det var lite jobbigt med transportsträckor då det kändes som att motorn inte riktigt trivdes med att "bara" hålla jämn fart, den vill liksom ha meeeeer hela tiden för att kännas bra. Andra håller inte med i den bedömningen och tycker att man vänjer sig, jag gjorde det inte.

Å andra sidan är det en del av den där fantastiska X-factorn som KTM har, men de själsigt döda japsarna saknar. Enligt mig klart önskvärt i en gathoj det där med "karaktär". Det är liksom det som utgör skillnaden mellan hobby och transportmedel ;).

Mm, precis den farhågan jag har angående transportsträckor osv..vi får se :)

Var det en reply till mig vill jag lägga till att SDn är tusen ggr bättrr än min nuvarande cnr600RR totalt, dt är bara motorn som ger känslan av att vantrivas om den inte får jobba lite.

Lösningen är enkel, låt den jobba!

Bifogat

• S-M-FörsäkringSjälvrisk.jpg
    S-M-FörsäkringSjälvrisk.jpg
    78.7 KB · Visningar: 98
Honda VTR 1000 F, bra bottenvrid men absolut inte tråkig vid varvning.
2 cylindrig v-twin på 500cc vardera :tummenupp

Tänker du på soppa förbrukning när du kör hoj?! Försäkringen då? Vill du ha en billigare, köp en moped! :7peta

min sv1000s dra 0.7-0.8L/mil, nog samma för vtr1000, det drar väl dom flesta litermaskiner:va

Jag fick just ~130hk på hjulet på banditen i en bänk som brukar visa ca 5% lägre siffror än andra, i ett fläskigt och fint register. Bottendrag per krona på det blir rätt skapligt. Just sayin'...
Då har jag orörd topp, originalkrökar, originalförgasare, ingen tändförställning...

Men efter 4-5 år med den tyckte jag fortfarande att det var lite jobbigt med transportsträckor då det kändes som att motorn inte riktigt trivdes med att "bara" hålla jämn fart,

Håller med om detta , dock enbart på 0-50km/h vägar .. Annars tex på landsvägen eller motorvägen går de fint :tummenupp

Sd vill köras aktivt och med tryck då jävlars .. som sagt för touring finns bättre val . tex Bandit :D

min sv1000s dra 0.7-0.8L/mil, nog samma för vtr1000, det drar väl dom flesta litermaskiner:va

just det som är grejen ;) en SV/TL drar runt 0.7, en VTR F över litern. Och till råga på det är det mycket mer drag i TL-Motorn.

Tänker du på soppa förbrukning när du kör hoj?! Försäkringen då? Vill du ha en billigare, köp en moped! :7peta

nää tänker inte ett skit på förbrukningen när jag KÖR hoj. Däremot tänker jag på det när jag köper en, bland ca 100 andra faktorer.

Klart det gör skillnad, en hoj som drar en liter milen, 2000mil på en sommar x17:- (för man tankar ju inte mes95) =34 000 spänn. En som istället drar 0.6liter/mil = 20400:-

altså 14 bagis skillnad, blir jävla många hubba bubba det

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...