Tips på kläder vid 30-mils motorvägskörning denna månaden?

Nicke skrev:
Jag skulle rösta för släp. Fan farligt om det blir halt med sporthoj + att det är jävligt tråkigt att frysa och är man dessutom trött/bakis så blir det inte mycket bättre.

Ja o dessutom så e det saltat på vägarna som fan så din fina hoj lär låta som en brus tablett i vatten tills du e hemma, på morgonen därefter ligger det en damm hög av stoft där din hoj stod :hihi
Finns inget rost skydd på hojar inte.

Ja hade tagit släpet eller helst en skåpbil jag, skvätter salt även med öppet släp om det är vått på vägbanan o det brukar det göra när det saltas ute.

Övertygelsen är väl rätt kraftig beträffande släp nu... :tungan
Får lösa det :)
Tack för alla tips iaf!

Såg att det fanns någon slags "värmepåse" att köpa på Odal/granngården som man skulle stoppa i skorna, Någon som provat?

(påsen var väl 5x5cm stor och avger värme efter att man skakat den en stund)

Kay skrev:
Tackar för tipsen! Får se om man är man eller mus, eller om man får tag på en vettig släp-lösning.

Varför inte bara starta en tråd och se ifall det finns någon Malmöbo som ska upp till mässan som har drag?

Kay skrev:
Låter bra! Stövlarna är största dilemmat nu, om man ska ha 2 lager strumpor med tidningspapper emellan, det låter väl hyffsat vettigt?

Tar 2.5 timmar med bil utan paus i 120 typ, då bårde det ta

3.5 timmar med lite pauser. Det ska väl gå o leva igenom. :)

Jag åkte Västerås-stockholm för ett par år sen när det var runt -3 grader.

Jag hade ett par tunna handskar + ett par tumvantar i fårskinn utanpå (såna där med fårull på insidan)... kan säga att det blev för varmt stundtals. Jag körde då i ca 100-110.

Om jag var du skulle jag ta ett par riktiga kängor som är för stora med tjocka stickade raggsockor och något tunnare under, det gör nog susen.

det som är utsatt är ju fingrarna... Om du inte har försök låna ett par neopren hanskar vi har det när vi åker enduro om det är blött eller kallt... Funkar bra det är torrdräkts material så all värme som bildas stannar kvar... Sedan drar du på ett par plastpåsar (modell ica lr dyl) tejpar fast och skär upp ett hål så du får in handen la voila! det är nu vindtätt inte snyggt men funktionsdugligt vid tveksamhet ta flera plastpåsar övervarandra så går det ej hål på den innersta. Jag tror nog mer på att du ska sikta på att ha ett par regnbrallor överst för de andas ju inte så värmen stannar kvar. Under skinnstället så räcker det nog med underställ och t-shirt. Det är de tips jag kan ge som är vettiga sedan är det bara :yoparty som gäller

Jag tänkte tipsa om en snabblösning för att montera handtagsvärme, eftersom du nog inte vill göra nåra större ingrepp på hojen innan du ska iväg. Köp ett par värmare och montera dem utanpå handtagen med lite tejp så länge, och koppla direkt på batteriet bara. Värmarna gör faktiskt att man känner sig varmare i större delen av överkroppen också.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8