Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
pidda skrev:Om du kör hoj lovar jag att bjuda dig på en varm kopp te när du kommer till Hesingborg![]()
bsajanne skrev:Många lager med kläder är A och O i kyligt väder. Det måste du ha annars funkar det inte. Se till att självaste bålen, asså mellan halsen ner till skrevet håller sig varm för där produceras din värme som sen ska ut i tentaklerna, typ armar och ben. Det är så att om du fryser om kroppen så lär hela du frysa. Fryser du om armarna så blir händerna kalla och fryser benen så blir föttrena kalla. Solklart (är skönare att åka i). En dagstidning på framsidan innan för hojkläderna om du får plats med det. Brukar bli trångt med alla lager kläder...
Fartvinden kyler så ha inte så vansinnigt bråttom. Stanna ofta innan du blir kall och spring runt och hoppa omkring i 5 minuter så du blir ordentligt varm igen.
Undvik kaffe för det drar ihop dina blodkärl i onödan. Försök äta lite varma korvar eller varm soppa längs vägen. Bli inte hungrig för då blir du åxå kall som tusan.
Det går alldeles utmärkt att åka 30 mil i några plusgrader men du måste förberdadig ordentligt. Ta gärna med torra strumpor om du mot förmodan blir fuktig av svett...
Ha så skoj på vägarna.
Kay skrev:Lät som helvettiga tips! Tack!
Något konkret tips beträffande fötter o händer?
GuW skrev:Skulle det va nåt? Några plusgrader?
Det finns folk som kliver på snöskotern på morgonen, och åker till middagstid, sen äter dom och går ut och rycker i snöret igen...
Detta i massor med minusgrader, jag har inte sagt att dom är klok eller frisk, men att åka hoj i några plusgrader kan väl inte vara så mycket värre?
(jag har ingen snöskoter själv, men på premiärturen med motorcykel 04 stannade jag och tankade brevid en, i lätt snöfall, jag tror vi körde 15 mil och enda problemet var is i förgasaren)
GuW skrev:Skulle det va nåt? Några plusgrader?
Det finns folk som kliver på snöskotern på morgonen, och åker till middagstid, sen äter dom och går ut och rycker i snöret igen...
adl skrev:Har frusit mer på hojen i +10 än på skotern i -33...
köra hem kan han nog men akta sig för alla lyktstolpar...Maverick_ou812 skrev:Vi är bara rädda om dig lillponken![]()
Dessutom lär du vara så jefla bakis efter SH- festen så du inte kan köra hem ändå![]()
![]()
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |