funderat på att påbörja en konvertering i vinter på min RGV 250 för att då montera en RG 500 motor med allt vad det innebär. Andra förslag på motorer motages gärna men hälst ska det vara en RG motor. 2a på listan är RD 500. Skulle vara kul om det förblev 2t. Har läst en del om flera ombygnader till RGV500 och det verkar vara mycket pill men eftersom det verkar vara många som byggt om så borde/finns det en del att läsa om det och hur man går tillväga.
Det är inte säkert att det blir av. Beror mestadels på om man får tag på en motor till rätt pris. Frågan är även hur pass vanliga har RG 500 varit i Sverige? finns det en chans att man kan hitta en sådan motor på en skrot eller kanske någon här på forumet sitter på en. Det är den frågan jag ville ställa er här på forumet vart man ska kunnas tänka leta efter en RG motor.
Det är inte säkert att det blir av. Beror mestadels på om man får tag på en motor till rätt pris. Frågan är även hur pass vanliga har RG 500 varit i Sverige? finns det en chans att man kan hitta en sådan motor på en skrot eller kanske någon här på forumet sitter på en. Det är den frågan jag ville ställa er här på forumet vart man ska kunnas tänka leta efter en RG motor.