Tips på hund som passar bra tillsammans med en chihuahua ?

hade man varit 3år hade man kunnat rida på den :D

just jack russel gillar jag inte tyvärr...

men engelsk bulldog blir bara mer och mer intressant, dom har ju så korta ben, så risken att dom trampar på dolly är rätt minimal tror jag?
Engelsk bulldog är kewlt.
Charmiga hundar.
Välj från linjer som inte är allt för platta i fejan och se till att hålla den (hyfsat) smal.
[YOUTUBE-ID]CQzUsTFqtW0[/YOUTUBE-ID]

Engelsk bulldog är kewlt.
Charmiga hundar.
Välj från linjer som inte är allt för platta i fejan och se till att hålla den (hyfsat) smal.
[YOUTUBE-ID]CQzUsTFqtW0[/YOUTUBE-ID]

helt klart intressanta, dock hittade jag bild på en Olde english bulldog! sjukt fina, men lite större.. tål att kollas up :rolleyes:

Välj någon som måste tugga minst fem gånger! :mattias

haha ! :D

Last edited:
Innan man ens kan börja ge råd så tycker jag att det är rätt viktigt att veta hur mycket tid du själv har ork/lust att lägga på träning av hunden.

En ska som är otroligt viktigt när man väljer hund är att man väljer en hund som har samma eller lägre aktivitetsnivå än en själv. Annars är risken stor att man får problem med hunden, helt enkelt eftersom den kräver men än man orkar ge. Så hjälper det inte att hunden är cool eller att man gillade rasen på bild :rolleyes:

Jag skulle kanske titta lite mer på en staffe, utställnings djuren är ju ganska små. Helt underbar hund, vår tjej tål faen hur mycket som hellst, har haft en liten Puli på 14v hemma hos oss i veckan och när den blir jobbig så lägger hon tassen över henne tills hon coolar ner.

Varför inte en Lancashire heeler? Ser ut som en manlig tax typ, användes för att valla kor/tjurar, ball faktor 100!!!

Annars kanske en dvärg pincher alt. mellan pincher kan vara ngt!?

Staffen rekommenderas iaf stark ifrån mig!! (Hon tog förövrigt 3 platsen i en agility tävling för några helger sedan :skryt)

Dvärgschnauser och dvärgpinsher är nära släkt.
Ganska trevliga hundar.
Mellanschnauser och mellanpinsher är nära släkt.
Dock inte med dvärgvarianterna.
Betydligt sämre val.
Doberman är charmiga idioter med många idéer.
Har du inte mycket vana kombinerat med låga ambitioner, så är det en ras att undvika.
Nej.
Tror fortfarande på bulldog eller bullterrier.
Bullterriern är dock väldigt egensinnig.
Inga stora problem, men det krävs en ängels tålamod.
Eller förmågan att skita i det.

Varför inte en chihuahua, så får din syrras hund garanterat en lekkamrat, och du en smidig liten hund? De kanske verkar små och menlösa, men är riktigt roliga hundar så länge man uppfostrar de som det.

Två av mina vänner har chihuahua/kinesisk nakenhund tillsammans med schäfer + en jakthund (glömt namn på rasen) :va
Det funkar hur bra som helst. Självklart beror stor del på hur hundarna är tränade/behandlade.

Samojed är en fin ras.

Nästa hund blir nog en Rhodesian ridgeback, eller en maremmano-abruzzese.

Små hundar är bara irriterande dammtussar!

Vet du hur sjukt mycket tid du måste lägga ner på en Husky? Det är en arbetande hund som kräver flera timmars träning varje dag för att må bra.

Vi vet nog båda två vad speedgirl är för typ av tjej..

"ååh den är ju så fin så den vill jag ha.."

sen att det är en hund som överhuvudtaget knappt ens kan bo inomhus är ju skitsamma när den är sååå söööt.. :rolleyes:

Som sagts innan: Välj aldrig hund efter utseende, coolhetsfaktor m.m. Hunden måste passa dig och din livsstil annars blir det synd om både dig och hunden. En hund som inte får tillräkligt med aktivering, både fysiskt och psykiskt kommer att hitta på egna saker att göra. T.ex. tugga sönder en soffa.

Vet du hur sjukt mycket tid du måste lägga ner på en Husky? Det är en arbetande hund som kräver flera timmars träning varje dag för att må bra.

Jo det är klart jag vet. Det är ju en arbetshund! Men trådskaparen ville ju ha förslag och där står inget om att det inte får vara en tidskrävande hund.

Vi vet nog båda två vad speedgirl är för typ av tjej..

"ååh den är ju så fin så den vill jag ha.."

sen att det är en hund som överhuvudtaget knappt ens kan bo inomhus är ju skitsamma när den är sååå söööt.. :rolleyes:

det är väl klart som fan man köper en hund som är söt!!!! inte fan går jag och köper en hund som inte tilltalar mig på alla sätt. sen får man ju såklart se efter andra saker också, såsom hur mycket motion osv som den kräver!!

som sagt, hade trådskaparen skrivit: vill inte ha en hund som behöver enormt mycket motion hade jag ju inte gett honom det förslaget.

Last edited:
Jag coh sambon har en dvärgschnauser ihop med en bullmastiff och det funkar kanon. dvärgen väger ca 7kg och bullen ca 70kg, så fort den lille tycker saker och ting blir för våldsamt så säger han ifrån och då taggar biffen ner med en gång! Så det har aldrig uppstått några besvär med skador eller annat.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra