Tips på hund som passar bra tillsammans med en chihuahua ?

kom ihåg: opposites attract!

Oh... En Grand Danois... Damn vilka fina hundar... Skulle så gära vilja ha en själv...
Dock ingen tid för hund med mina jobbartrettontimmaristräck arbetspass...
Men nån gång kanske... :D
Och det roliga är att jag skulle tänka mig en chihuahua... Haha... Snacka om från en gräns till en annan... ;)

Jo det är klart jag vet. Det är ju en arbetshund! Men trådskaparen ville ju ha förslag och där står inget om att det inte får vara en tidskrävande hund.

det är väl klart som fan man köper en hund som är söt!!!! inte fan går jag och köper en hund som inte tilltalar mig på alla sätt. sen får man ju såklart se efter andra saker också, såsom hur mycket motion osv som den kräver!!

som sagt, hade trådskaparen skrivit: vill inte ha en hund som behöver enormt mycket motion hade jag ju inte gett honom det förslaget.

:rofl :rofl :rofl :lol
....:3freak

Oh... En Grand Danois... Damn vilka fina hundar... Skulle så gära vilja ha en själv...
Dock ingen tid för hund med mina jobbartrettontimmaristräck arbetspass...
Men nån gång kanske... :D
Och det roliga är att jag skulle tänka mig en chihuahua... Haha... Snacka om från en gräns till en annan... ;)
Stor hund=Kort livslängd.

Stor hund=Kort livslängd.

Jag vet... O det är en av anledningarna (förutom mitt jobb just nu då) som gjort att jag inte velat köpa en sådan... Skulle vara riktigt jobbigt att bara få ha den i sex-sju år...

jag får tacka för många bra svar här :tummenupp

men det är nog som ni säger, jag ska läsa på lite mer om vilken hundtyp som passar mig bäst, men det lutar fortfarande åt en bulldog.
jag jobbar ju dagtid som sagt, utöver det är jag rätt energisk, mycket promenader som rackarn kan följa med på!

edit: och så finns det 3 hundar till i familjen som bor på landet som han kan aktivera sig med :tummenupp

Last edited:
jag får tacka för många bra svar här :tummenupp

men det är nog som ni säger, jag ska läsa på lite mer om vilken hundtyp som passar mig bäst, men det lutar fortfarande åt en bulldog.
jag jobbar ju dagtid som sagt, utöver det är jag rätt energisk, mycket promenader som rackarn kan följa med på!

edit: och så finns det 3 hundar till i familjen som bor på landet som han kan aktivera sig med :tummenupp

En bulldog är något av det mest envisa man kan tänka sig i hundväg men rätt härliga ändå. Brukar vara så att de som gillar den typen av hund vara älskar dom även om de svär över att hunden är så tjurskallig :D

En bulldog gör av en bulldog vill och ägaren har att välja mellan att hänga på eller stå kvar. Hörde jag en ägare till en bulldog på en utställning en gång säga :hihi

Hur funkar det här nya med att de inte får vara hemma själva mer än 8 timmar? Gäller det även om de har en hundgård att gå ut till? Jag planerar nämligen att om några år flytta ut på landet och skaffa hund. Om jag inte lyckas övertala mamma att bli halvmatte.

Hur funkar det här nya med att de inte får vara hemma själva mer än 8 timmar?
Hur det funkar? (6 timmar har jag för mig att det är.)
Tror inte det är samma regler när man har hund i hundgård, kolla jordbruksverkets hemsida, ska finnas att läsa där.
Har du inte möjlighet till att ha med den på jobbet om inte mamma kan?
Skaffar du valp ska den inte vara ensam ens korta stunder till en början.

Valpen skall med.
Miljöträning är alltid bra.
Vuxna hundar sover utan vidare bort 8 timmar när de vant sig.
Alla regler behöver inte följas.

En sån här kanske?
dog_eating_cat.jpg

Jag hade en Dobermann tik för många år sedan, men ska jag nånsin ha hund igen så blir det en liten dvärgpincher hanne som ska heta Adolf.
Sätter man ner honom på marken ska han springa till närmaste byxben och bita sig fast, morra hysteriskt, och inte släppa trots att man går iväg.

Dvärgpincher is the shit. En mördarhund i en liten fjollhundsförpackning :D

Hur det funkar? (6 timmar har jag för mig att det är.)
Tror inte det är samma regler när man har hund i hundgård, kolla jordbruksverkets hemsida, ska finnas att läsa där.
Har du inte möjlighet till att ha med den på jobbet om inte mamma kan?
Skaffar du valp ska den inte vara ensam ens korta stunder till en början.

Jag är uppväxt med hund så jag fattar hur man gör med valp. Det är mest en fundering om en avlägsen framtid. Ska kolla deras sida.

jag har alltid gillat schäfrar och dom som är lika, en Vit schäfer (vit herdehund?) lär väl kräva massor, nästan som en draghund?

har en vit herde på 8 månader :)
otroligt fina hundar, vanliga schäfrar i all ära men vita är nå speciellt :tuttar
riktiga brudmagneter :näsblod

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...