Tips på firma som polerar aluminium ?

Sp3

Medlem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Speed Triple -01
Jag behöver hjälp att hitta någon som kan polera fälgbanor, hjulnav och gaffelben till min Suzuki RE5 -74, jag ids inte själv och här har projektet fastnat ett bra tag nu.
Ram och tank/kåpor är lackade så jag behöver en push framåt, jag vill ha ett chassi klart innan jag delar motorn och kan fortsätta renoveringen.
mvh I

Bifogat

• IMG_2612.JPG
    IMG_2612.JPG
    1.7 MB · Visningar: 33
Tänk på att polerat aluminium oxiderar ganska snabbt så du behöver ha lack eller putsa med typ autosol rätt ofta. Det räcker med kondensfukt för att det ska börja så tänk på det om du inte har den i varmgarage.
Kanske värt att kosta på en anodisering av fälgarna istället. Naven är nog gjutna och funkar inge bra att anodisera så där får man lacka istället för dom lär du inte komma åt och hålla puts på om du ska ha dom polerade.

Vattenpolering är bra.
Kolla med balstavattenpolering.se
Jörgen brukar kolla in här ibland som @katana83

Jag behöver hjälp att hitta någon som kan polera fälgbanor, hjulnav och gaffelben till min Suzuki RE5 -74, jag ids inte själv och här har projektet fastnat ett bra tag nu.
Ram och tank/kåpor är lackade så jag behöver en push framåt, jag vill ha ett chassi klart innan jag delar motorn och kan fortsätta renoveringen.
mvh I
En riktigt sällsynt hoj, ocoolt! Det finns bara 31 st i sverige...!
Ryktet säger att Suzuki grävde ner större delen av produktionen eftersom de skämdes för den... :)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard