Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Appy Geek - snyggare än Pulse
Taskos - perfekt to-do-list
Solid Explorer - file explorer som funkar även mot molntjänster som dropbox etc. Tänk windows commander men snyggare. Installera även busybox om du är root.
Swiftkey X
Kolla Regnumret
Pocket casts - podcast manager
Ruzzle
Vem ringde
Sverige Tidningar
Lullaby for babies :yoparty

Jag är på jakt efter en timer-app för intervallträning. Det ska vara en app där jag helt kan ställa tiderna för intervallerna. T.ex 2 minuter träning och 30 sekunders vila. Finns det? Eller det är klart det finns, men har någon ett tips om en bra app?

Jag är på jakt efter en timer-app för intervallträning. Det ska vara en app där jag helt kan ställa tiderna för intervallerna. T.ex 2 minuter träning och 30 sekunders vila. Finns det? Eller det är klart det finns, men har någon ett tips om en bra app?

Gym Timer - som en rondklocka med olika signaler för vila, action... -Helt ok.

Fattar inte vad gör man med BusyBox?

Det är ett litet paket med vanligt förekommande UNIX-kommandon och verktyg. Du har användning av det via ett terminalfönster i Linux-skal. You see? :)

Custom Maps

Kombinerar GPS och bilder med Google Maps till en offline-karta. De läggs över varann och synkas för att koordinater ska stämma. Man kan till ex ta ett foto på en karta med älgpass och få in det i Google Maps sen ha det offline om 3G-täckningen är dålig.

Eller som i mitt fall lägga in Gelleråsen på sjön så jag kan ploga mig en racerbanekopia till ishojen. Fixar kartan hemma i förväg sen räcker det med GPS-mottagning och följa utlagda slingan med traktorn :)
sjön-gellerskiss-zoom.JPG

Länk på Play store

Last edited:
Finns det någon app som mördar röststyrningen!? (Sån däringa Androgyntelefon...)

Är jävligt less på att den ringer upp kreti och pleti i min telefonbok så fort jag av olyckshändelse kommer åt knappen för att svara på mitt blåtandsheadset. Visserligen är det kul att den ringer upp brorsan när jag skriker IDIOT åt den men...

Tack på förhand!

Nån som har tips på en bra switch widget där man kan använda sina egna ikoner? Power Widget är nästan perfekt utom att man inte kan använda sina egna bilder fullt ut och Elixir 2 är också nästan perfekt utom att ikonerna inte blir full storlek.

Jag vill alltså ha t.ex. Bluetooth- eller WiFi-switchar på hemskärmen men jag vill skapa mina egna ikoner till dem.

Any hints?

Nån som har tips på en bra switch widget där man kan använda sina egna ikoner? Power Widget är nästan perfekt utom att man inte kan använda sina egna bilder fullt ut och Elixir 2 är också nästan perfekt utom att ikonerna inte blir full storlek.

Jag vill alltså ha t.ex. Bluetooth- eller WiFi-switchar på hemskärmen men jag vill skapa mina egna ikoner till dem.

Any hints?
Den här verkar på papperet funka i alla fall: https://play.google.com/store/apps/details?id=in.vineetsirohi.customwidget&hl=sv
Jag hade en liknande app installerad men kommer för mitt liv inte ihåg vad den hette.

Nån som lyckats med xbmc i luren (och datorn) och skicka media till en tv?

Menar du att man ska streama från mobilen till tvn? Har du kollat här?
http://www.google.se/url?sa=t&sourc...soCABQ&usg=AFQjCNGyMzZseYk6MQIqC_qG7gtsGER8Sg

ja det menar jag, eller vidarebefodra från xbmc i PCn.
jag har xbmc i PCn och i luren, nu ska jag bara få luren att skicka media till TVn.
Det hade ju vart smidigare om det fanns xbmc till en philips smartTV men tydligen inte (eller om TVn hade spelat flash, vilket är vad jag försöker gå runt nu.)

nåväl, den addon till xbmc video jag vill använda tycks inte funka så det kanske är förgäves ändå.
(sportsdevil som har mypremium.tv som har british eurosport)

Last edited:
Finns ju även appar som skickar via dnla så de kommer upp som en media spelare i tvn. T ex twonky

testar den nu, tack.
Men borde man inte kunna göra detta från datorn direkt? måste man gå via luren?
Alltså, kan man skicka det man kan se på datorn till TVn med wifi?
även flash stream.

EDIT,
den funkade smidigt, men klarar inte heller flash.

Last edited:
testar den nu, tack.
Men borde man inte kunna göra detta från datorn direkt? måste man gå via luren?
Alltså, kan man skicka det man kan se på datorn till TVn med wifi?
även flash stream.

EDIT,
den funkade smidigt, men klarar inte heller flash.

Aldrig testat flash. Men jag kör direkt från datorn, ja.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman