Tips på bra applikationer till Android-telefonen

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Android-fråga:
Någon som gjort egen app? Vilken då? Jag har några idéer som kommer göra mig svinrik, så snart jag vet hur man gör en app. :gnissla

Ingen som har en Nexus 4 (!!) att sälja förresten? Ny helst. :brynad

Ja den har man ju aldrig hört... :hihi.
Jag har en fräsch Nexus 4. Om du köper en 5:a åt mig så byter vi :).
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Android-fråga:
Någon som gjort egen app? Vilken då? Jag har några idéer som kommer göra mig svinrik, så snart jag vet hur man gör en app. :gnissla

Jag har kört med Eclipse som utvecklingsverktyg. Där ingår en Android-emulator också, så man kan provköra sina appar. En del saker är tämligen enkla att få till, men sedan finns det annat som kräver att man läser på riktigt ordentligt och är duktig kodare. Finns inga egentliga genvägar...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har misslyckats med att uppdatera en ny enhet med min gamla profil i existerande enhet, dvs min "nya" telefon plockar inte med apparna mm. Jag har förstås ett google konto.

Har kollat runt på android-forum och guider, och ingen beskriver problemet att skiten helt enkelt inte fungerar som utlovat.

:mad:

Någon som lyckats, misslyckats eller bara är skadeglad som vill lägga sig i?
 

JwBob

Medlem
Gick med
26 Nov 2013
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R6 2002
Finns det nån app som verkligen flyttar alla appar till sd-kortet?
jag har endast ett problem med min lur nu, jag måste slänga en app för att få in en annan..
Nästa Androidversion ska ha den funktionen, bara att hålla ut.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nästa Androidversion ska ha den funktionen, bara att hålla ut.

menar du nästa efter 5,0?
den är iaf det sämsta skit har jag sett, allt, verkligen allt blev slöare och min nya z1Compact blev en tegelsten..

Hur backar man bandet...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ok, men detta är alltså nått man lägger ovanpå eller?
kan man inte bara göra backup på allt, köra fabriksåterställning och ladda det android man trivs med?
 

JwBob

Medlem
Gick med
26 Nov 2013
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R6 2002
ok, men detta är alltså nått man lägger ovanpå eller?
kan man inte bara göra backup på allt, köra fabriksåterställning och ladda det android man trivs med?
Nej, för att installera cyanogenmod så måste man ominstallera hela telefonen. Är precis det som du beskriver i andra stycket. Är inte så grym på detta, är endast på läsa och följa instruktionerna nivå. Men här har du en länk om detta.
www.androidcentral.com/downgrade-android-help
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
menar du nästa efter 5,0?
den är iaf det sämsta skit har jag sett, allt, verkligen allt blev slöare och min nya z1Compact blev en tegelsten..

Hur backar man bandet...

Det finns äldre (original) versioner att ladda ner, som man kan installera. I alla fall till de vanliga modellerna. Vad är det för mobil du har?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nästa lur verkar bli en Z5..... Dax att prova nåt annat än Slamsung.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Nästa lur verkar bli en Z5..... Dax att prova nåt annat än Slamsung.

Jag har en S6a. Eller har och har. Den är inne på service...
Har kört 3 generationer Samsung (S2,4,6) men nu blev jag lite less faktiskt. 4månader gammal telefon som lägger av totalt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har en S6a. Eller har och har. Den är inne på service...
Har kört 3 generationer Samsung (S2,4,6) men nu blev jag lite less faktiskt. 4månader gammal telefon som lägger av totalt.

Jag har haft 3,4,5 men hoppade sexan. Gillar att femman är "vattentät". Min är fortfarande fräsch, men det är ju alltid kul med nytt. Tycker bara att Samsung känns lite B.... Det är lite Volvo över den. Funkar men är inte så kul typ.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Efter att kört Cyanogenmod i flera år, så hoppade jag av det när supporten för Note2 inte var den stabilaste. Hittade istället för något år sedan, en portning av Note4:ans ROM som heter DN4 (Ditto Note 4) och som gav i princip samma funktionalitet som original-ROM till Note4. Tyvärr har utvecklingen nu stannat av för Note2 och de fokuserar på nyare modeller och den sista releasen (v2) är iofs hyfsat stabil, men tex synkning av kalendern funkar inte och de flesta kalender-appar kraschar av någon anledning. Jag kör därför fortfarande med v1 + 5st patchar som fixar viktiga saker med wifi, blåtand, låsskärms-hängningar osv. Det enda jag uppgraderar, är bootloadern (TWRP, Team Win Recovery Project *) och kärnan (på OS-nivå, apparna lever ju sitt eget liv).

Men till det intressanta. Ibland kunde luren få för sig att hänga sig eller att skärmen förblev svart och inte reagerade på något. Omstart krävdes. Det visar sig vara systemet som blir ostadigt, när spänningen till cpu:erna sänks (strömsparande åtgärd som är default hos Samsungs dyrare mobiler). Den funktionen kan man stänga av och ändra på efter behag med en modul som heter "DVFS Disabler". Modulen laddas in via något som heter "Xposed Installer" - ett ramverk som tillåter förändringar av mobilens system, via olika moduler och deras konfiguration. Kräver root för att kunna köra. Just nu kör jag DVFS Disabler, Greenify och Wanam Xposed.


[*] TWRP är väl värt besväret att få in istället för original-loadern. Man kan komma åt filsystemet offline och peta runt bland filer (även SD-minnet), göra backuper av alla delar av systemet, köra restore (såklart), ladda in nya kärnor och funktioner.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Det var tydligen moderkortet som gett upp på min S6a. Jahapp. Och S3an jag har nu som ersättare bara går och går. Inte speciellt fort men inte en låsning än iaf! =)
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
En grymt bra so för tidtagning och filmning samtidigt är Track Addict. Perfekt för banracing.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top