Nja, skulle nog säga att husan e vildare på ett sätt, men sååå mycke mer lättkörd.
Som på alla sporthojjar så får man upp farten ruskigt fort på R6an, dock är det bara hålla i sig i styret, man behöver inte oroa sig för att den ska gå upp så hemskt. Dessutom händer det inte så mycket direkt man vrider på (förutsatt att man inte åker på höga varv). Den är inte tråkig för det, men som med alla hojjar så är den tråkig så länge man inte utnyttjar den. Därför tycker jag att sporthoj inte är bra att börja på.
Jag känner mig även begränsad på R6an, jag kan inte köra precis vart jag vill för att jag alltid måste tänka på hur jag ska vända den osv, husan svänger på en femma medans lastbilsparkering är mer lämpligt för att vända sportbågen. Ska du köra mycke i stan osv å inte så mycke bra väg så tycker jag inte du ska gå på en direkt sporthoj då man inte ofta kan utnyttja den utan att riskera livet

. Har inte prövat SV650 men jag tror nog den e ett bra val. Utifrån din erfarenhet så tror jag du kommer att bli nöjd så också

jag håller inte med de som säger att man tröttnar fort, för nästan va för hoj du väljer så har du mycket högre effekt/vikt förhållande än de bilar som färdas på vägen
Nej nog tycker jag att du ska se bort ifrån sporthojjarna, iaf för den här gången. Ducati Monster och Cagiva Raptor är två helsnygga hojjar om det är det som lockar mest