Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur kommer det sig att vissa hojar kommer dit på släp då,tex vissa av stuntkillarnas![]()
![]()
Vad man ska göra när man kommer först till en (MC) olycka? Kanske går att få dit en ambulans med utbildad personal för att informera och kanske rädda ett liv...eller så har det inget att göra med mad Barkarby kvällarna alls. Vad vet jag?
Tycker det vore lämpligt med någon form av megafon så man hör vad ni arrangörer säger Där i början och och mitten.
Eller om Tex. du BikerWoman håller info om första hjälpen, så skulle det underlätta om det hördes. Jag kan kolla på Classe idag om dom har en hemma, så lånar jag gärna ut den![]()
Det är just det som är problemet.... det är ju svårt att hålla förstahjälpenutbildning med megafon....
Undrar om man kunde få låna ngn lokal på området?
Det är just det som är problemet.... det är ju svårt att hålla förstahjälpenutbildning med megafon....
Yepp, det är bra förslag och vi jobbar på detta. Dock hinner vi inte fixa något tills imorgon. Men förhoppningvis till 3 och 17 september.- Ambulanspersonal, som kan hålla "miniutbildningar", kanske en ambulans på plats så de nyfikna får se grejerna som finns därinne?
- Samarbete med SMC, och kanske några av de större försäkringsbolagen?
(Oklarheter om man med vissa f-bolag får köra där som det e nu känns det som)?
- "Proffs" som visar/berättar om säkerhet, hur man kör vettigt osv, allt från Stunts till banracing.
- Bort med polisens bötesraid som tydligen finns där![]()
- För att "underlätta" lite för er, "hyr ut" plats till såna som säljer MC-prylar, och de får betala med hjälp av minst en eller två som hjälper arrangörerna?
Kommer säkert på fler grejer, syns imorgon om jag är frisk!
/Jocce
(Oklarheter om man med vissa f-bolag får köra där som det e nu känns det som)?
Jo, en till grej.
Försök att så gott det går dra igång så nära kl 18 som möjligt eftersom det mörknar snabbt.
Förstår att det blir svårt om det är lite folk där till kl 18 eftersom ni vill ha den där inledande genomgången till så många som möjligt.
Gör de till en tävlig med Pris att bromsa. Man pyntar en 20-50 spänn. vinner ny bromsar, däck, skydd, vad vet jag. kul vore de.. och tidtagningen vore inte helt fel heller!
Yepp, det är bra förslag och vi jobbar på detta. Dock hinner vi inte fixa något tills imorgon. Men förhoppningvis till 3 och 17 september.
De som är med och arrangerar kvällarna är:
* Vägverket förarenheten
* Vägverket Region Stockholm
* Folksam
* Ignite MC
* Länsförsäkringar
* Moped- och Motorcykelbranschens Riksförbund
* NTF - Nationalföreningen för trafiksäkerhetens främjande
* Polisen
* SMC - Sveriges Motorcyklister
* Stockholms Trafikskolors Förening
* Svensk Bilprovning
* Sveriges Motorcykelhandlares Riksförbund
* Trygg Hansa
Det är också någonting att jobba mer på framöver, absolut!
Och den här punkten har diskuterats mer än väl och vi jobbar även på den här fronten.
Kan funka, tåls att tänka på. Vi har inte haft så många företag som varit på plats. De som är trogna är Event Mc som brukar visa upp grejer.
Du är hjärtligt välkommen och tack för dina förslag!
Ingen kollar ju öht om din hoj ÄR försäkrad (än mindre av vem) så du får nog köra hur mycket du vill oberoende av försäkringsbolag. Att få ersättning om nånting händer är däremot en annan fråga.
Var inte där igår men jag antar att de poliser som var inne på området är några av dem som brukar vara det och har lite vettigare syn på vad som är viktigt att få bort i trafiken... och det är inte miniblinkersSnutarna höll låg profil vart förvånad att man fick åka utan originalrör.
enda sättet och få bort allt bus är att riva upp alla vägar, lå länge det finns vägar kommer det busas på dem däremot gör såna här arrangemang att det busas mindre på vägarna. Man får väl hoppas att de som bestämmer inte själva har inställningen att ett krav för arrangemangen är att allt bus försvinner för det kommer aldrig att hända.Kan tänka mig att det är lite tankevärksamhet bakom detta kred till er som fixar tycker detta skall fortsätta,tror dock inte att det kommerfå bort buset från vägarna helt men det är i rätt riktning..
Kan tänka mig att det är lite tankevärksamhet bakom detta kred till er som fixar tycker detta skall fortsätta,tror dock inte att det kommerfå bort buset från vägarna helt men det är i rätt riktning..
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten