Tips ang distansförhållanden.

Lider med dej!

Tjejen min har varit i Åre sen 1 jan och det är inte jättekul.
Kan inte sova om nätterna och livet är allmänt wisigt.
Beror säkert på att ja inte har något jobb samtidigt som saknaden efter tösen är enorm!

Förhoppningsvis har jag jobb i Åre från och med nästa måndag, men så ringer Norge idag och säger att ja har jobb där (mycke mer betalt vilket skulle underlätta min ekonomiska situation avsevärt) så vad fan ska ja göra nu.
Skippa tösen för lite mer pengar.. blir ramsne på detta dilemma!!

Men som sagt, du har inte så långt upp till sthlm så ni kan ju träffas ganska ofta.

Hoppas du inte går under nu och tänk inte en massa konstiga tankar, då skiter det sig direkt!

mjukis skrev:
Lider med dej!

Tjejen min har varit i Åre sen 1 jan och det är inte jättekul.
Kan inte sova om nätterna och livet är allmänt wisigt.
Beror säkert på att ja inte har något jobb samtidigt som saknaden efter tösen är enorm!

Förhoppningsvis har jag jobb i Åre från och med nästa måndag, men så ringer Norge idag och säger att ja har jobb där (mycke mer betalt vilket skulle underlätta min ekonomiska situation avsevärt) så vad fan ska ja göra nu.
Skippa tösen för lite mer pengar.. blir ramsne på detta dilemma!!

Men som sagt, du har inte så långt upp till sthlm så ni kan ju träffas ganska ofta.

Hoppas du inte går under nu och tänk inte en massa konstiga tankar, då skiter det sig direkt!

Det jobbiga är att jag har sett henne varje dag i 7månader, nu kommer jag inte se henne på 3veckor....illa!! Men sen blir det varje helg fram till sommaren. Hon har ringt mig 4 gånger idag, så det är inte bara jag som saknar henne utan det verkar ju faktiskt som hon har ängnat en lite stund åt mig också...ömsesidig kärlek mmmmm det är inte helt fel det :banana

Tänk så här: När du är 90bast och ligger på din dödsbädd vilket tror du önskade att du gjorde, tjänade pengar i Norge eller träffade din tjej??

Go for her :yoparty

juha01 skrev:
Länken funkar inte..

Det kommer att bli bättre! Tänk på att om det blir panik, så tar du dig till henne på några timmar. Det är ju bara några mil, och med tåg, buss eller bil så gör du det på mindre än en vanlig arbetsdag.

Länken fixad :tummenupp

Bee skrev:
Tänk så här: När du är 90bast och ligger på din dödsbädd vilket tror du önskade att du gjorde, tjänade pengar i Norge eller träffade din tjej??

Go for her :yoparty

Haha..hoppas att inte 2fast4some läser detta :rofl men hellre att jobba tre dagar och vara tillsammans tors till söndag än att bara ses några timmar på kvällen. När han arbetade 12 dagarspass/ledig 10 dagar som han arbetade i början var det absolut inte värt det.

Egentligen arbetar han mån tors men då vi fick reda på att jag ska gå igenom en svår medicinskt behandling så ville han vara hemma hos mig så mycket det går... Det är kärlek det :Bugar

Har ringt varandra 7 gånger idag o bara längtar tills imorgon så vi får se varandra igen. Kan knappt inte tro att vi snart har varit tillsammans i fyra år

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Har ringt varandra 7 gånger idag o bara längtar tills imorgon så vi får se varandra igen.
Det är där det jobbiga kommer in, det ekonomiska, när samtalen börjar bli fler o fler o längre o längre.
Vill ha henne online i luren 24/7 men att få en 4 siffrig faktura från Comviq e inge bra när man har 0 inkomst... pengar gör en lycklig!!

Bee: Sorry om ja snor tråden lite men ja måste oxå få prata av mig lite :(
Har varit som peas and carrots i 6 månader, fick lite träning på att vara ifrån varandra i Norge då hon jobba som resande säljare (blev top 3 i Norge desutom, "stolt") och låg borta i veckorna. Det har säkert hjälpt lite.
Sålänge man litar på varandra och vet att man kommer att ses eller bo ihop inom en snar framtid så känns det ändå inte lika svårt o jävligt.

Du har rätt, blir fan i mej åre!

mjukis skrev:
Det är där det jobbiga kommer in, det ekonomiska, när samtalen börjar bli fler o fler o längre o längre.
Vill ha henne online i luren 24/7 men att få en 4 siffrig faktura från Comviq e inge bra när man har 0 inkomst... pengar gör en lycklig!!

Ett tips..telia tar 2:90 min till mobil norge, Rix telcom tar 1:82 (eller 1:94 lite osäker) men i alla fall så sa jag till dem att jag nästan enbart ringer till norge mobil och har därför fått ett avtal på 1:32 inkl moms, har sänkt kostnaden rejält med andra ord så bytt tfnbolag. :tummenupp Vill man inte ha dem som förvalskund får man ringa med prefix med det kan man ju leva med. Ringa mobil till mobil gör jag jag endast i nödfall och då har jag kontanttelefon så jag inte får några otrevliga överaskningar. Ringer killen från mobil till mig så kostar det 10 kr/min :gnissla

mjukis skrev:

Bee: Sorry om ja snor tråden lite men ja måste oxå få prata av mig lite :(
Har varit som peas and carrots i 6 månader, fick lite träning på att vara ifrån varandra i Norge då hon jobba som resande säljare (blev top 3 i Norge desutom, "stolt") och låg borta i veckorna. Det har säkert hjälpt lite.
Sålänge man litar på varandra och vet att man kommer att ses eller bo ihop inom en snar framtid så känns det ändå inte lika svårt o jävligt.

Du har rätt, blir fan i mej åre!

Ni kan nu kalla mig Dr.Phill den store!! :yoparty

Jag vill inte verka neggo och måla fan på väggen.. Men det kommer med all sannolikhet att gå åt helvete!

Sorry!

Va nu inte så negativ... jag e inte bitter!!

Bee: om det skiter sig så får du fan ordna ett annat bra kjoltyg åt ma!

Last edited:
Jag och flickan träffades i maj förra året, bodde tillsammans hela sommaren tills hon drog iväg till Spanien den 28e aug. Nu är det bara ca 4veckor kvar tills hon kommer hem, och ja det har fungerat =D

Har varit i Spanien sammanlagt en månad o hälsat på, har aldrig känt mig orolig för vad hon hittar på, vilka hon träffar eller liknande. Jag vet att hon älskar mig så otroligt att jag inte oroar mig ett dugg (kanske är hon bra på att manipulera :D). Skickar sms, mailar och ringer om vart annat, även en del prat på msn :) Gäller bara att prata om alla små saker hela tiden så att man hela tiden är bundna till varandra.

Någon skrev ett bra exempel, säg inte att du spelat bara innebandy, utan med vilka, hur de är, de nya kompisarna du fått osv osv.

Kör hårt och lycka till :tummenupp

mjukis skrev:
Va nu inte så negativ... jag e inte bitter!!

Bee: om det skiter sig så får du fan ordna ett annat bra kjoltyg åt ma!

Jag har nu klarat mig 4 dagar utan min tjej, detta låter inte som mycket men tro mig det har varit lååånga dagar. Jag trodde inte man kunde bli kär innan man har fyllt 30, men ack så fel jag har. :gnissla

Vi har ringt och sms:at som galningar det gör att saken blir lite lättare.
Det känns som det kommer funka väldigt bra iaf. Jag har även fått klartecken från min chef att jag får ta ledigt varje fredag för att åka upp till min tjej, vilken boss man har, en fin fin kille (gubbe han e fasen 76!!!) :banana

Mjukis om det skiter sig så kan jag nog hitta ett gammal mög åt dej, inget du behöver vara orolig för.

En fråga bara: Nu när jag inte kommer ha sex på tre veckor kommer det gå helt åt hel*ete när det äntligen ska ske????, jag menar man lär ju vara lite på hugget...

.luzt skrev:
Jag och flickan träffades i maj förra året, bodde tillsammans hela sommaren tills hon drog iväg till Spanien den 28e aug. Nu är det bara ca 4veckor kvar tills hon kommer hem, och ja det har fungerat =D

Har varit i Spanien sammanlagt en månad o hälsat på, har aldrig känt mig orolig för vad hon hittar på, vilka hon träffar eller liknande. Jag vet att hon älskar mig så otroligt att jag inte oroar mig ett dugg (kanske är hon bra på att manipulera :D). Skickar sms, mailar och ringer om vart annat, även en del prat på msn :) Gäller bara att prata om alla små saker hela tiden så att man hela tiden är bundna till varandra.

Någon skrev ett bra exempel, säg inte att du spelat bara innebandy, utan med vilka, hur de är, de nya kompisarna du fått osv osv.

Kör hårt och lycka till :tummenupp

Jag får tårar i ögonen när jag läser detta... :tummenupp

Bee skrev:
En fråga bara: Nu när jag inte kommer ha sex på tre veckor kommer det gå helt åt hel*ete när det äntligen ska ske????, jag menar man lär ju vara lite på hugget...
Runkstopp två veckor innan avmönstring är en fin gammal tradition till sjöss, kör på det. :tummenupp Lika bra att få första skottet avklarat så fort som möjligt så kan man koncentrera sig ordenligt sen.

Thermal skrev:
Runkstopp två veckor innan avmönstring är en fin gammal tradition till sjöss, kör på det. :tummenupp Lika bra att få första skottet avklarat så fort som möjligt så kan man koncentrera sig ordenligt sen.

Ja, jo säkert :3freak Jag är ingen superhjälte, bara en vanlig svensson...ok :D

*/ ?>
Back