Tips ang distansförhållanden.

Stuff skrev:
Du behöver inte alls oroa dig. I Stockholm finns bara ett par hundratusen singelkillar...och sisådär tvåhundra krogar.

Vill du vara kul eller? Killen är ju orolig.

Bodde i gbg medan min tjej bodde i Stockholm 6 månader, det funkade fint, flyttade ihop när hon kom tillbaka hit. Att det sen tog slut tre år senare är en annan sak. Flyttar ihop med min drömtjej nu i helgen.

Lycka till! :)

Risk att hon skaffar nya hobbies och vänner och du likadant. När ni sen återförenas så blir det liksom två främlingar som möts.
Därför, tät kontakt och se till att du berättar om medlemmarna i innebandylaget, hur senaste matchen gick, etc. Inte bara att "jag spelade innebandy igår - vad gjorde du?". Måste fortsätta att väva in varandra i resp liv.

2fast4hjo skrev:
Har man en nyare mobiltelefon så kan man ju skicka MSM....fick en underbar hälsning från killen med en röstinspelning och ett nytaget kort.
:banana

MMS är det troligtvis om man skall vara lite (oki apmycket) petig ;)

En del tjejer kan ha svårt att göra slut och kan då få för sig att flytta eller att resa för att komma ifrån, så det ser lite mörkt ut...

Sen när hon varit 2 månader i stockholm och sett vilka nötter som härjar på krogarna, sett att gräset inte är grönare här, så kanske hon upptäcker vilken liten guldklimp du är :)

Last edited:
UltraMarine skrev:
En del tjejer kan ha svårt att göra slut och kan då få för sig att flytta eller att resa för att komma ifrån, så det ser lite mörkt ut...

Sen när hon varit 2 månader i stockholm och sett vilka nötter som härjar på krogarna, sett att gräset inte är grönare här, så kanske hon upptäcker vilken liten guldklimp du är :)

eller som man säger, "gräset är inte grönare på andra sidan, bara annorlunda klippt".....

Träffade min nuvarande när jag var i boden 01, hade 6månader kvar i lumpen men man överlevde, kommer inte ihåg att jag var svartsjuk men det som var jobbigt var att sitta i telefon och inte ha nåt att säga ibland.. ville ju inte säga hejdå heller så då satt man där tyst i den mörka korridoren om kvällarna och klämde väl fram nåt helt ointressant varrannan minut. :hihi

Efter tre distansförhållanden så säger jag: -Aldrig mer!
Det fina med ett förhållande är att man helt spontant kan hitta på saker.
Det mesta av spontaniteten försvinner om man har ett x antal mil emellan sig.
Man måste ständligt försöka få allt att klaffa. Datum som passar o.s.v.
Dessutom är det dyrt att resa... :gnissla

Jag bitter?
-Nääe

hade jag varit du hade jag flyttat med henne direkt..
om min tjej skulle flytta till stockholm skulle jag ju vara orolig å så jag med..
men det är nog bra träffas varje helg å SMS:a istället för att ringa, för när man pratar med varan e de lätt att man inte kommer på något att säga..
å lycka till för du kommer nog att sakna henne väldigt mycket på arbetsdagarna

ps vet du att hon älskar dig behöver du inte vara orolig om du följer ovanstående råd. :tummenupp

Stuff skrev:
Du behöver inte alls oroa dig. I Stockholm finns bara ett par hundratusen singelkillar...och sisådär tvåhundra krogar.

Vad har en stockholmare som inte en smålänning har??? :tomten

The_Dannike_bo skrev:
hade jag varit du hade jag flyttat med henne direkt..
om min tjej skulle flytta till stockholm skulle jag ju vara orolig å så jag med..
men det är nog bra träffas varje helg å SMS:a istället för att ringa, för när man pratar med varan e de lätt att man inte kommer på något att säga..
å lycka till för du kommer nog att sakna henne väldigt mycket på arbetsdagarna

ps vet du att hon älskar dig behöver du inte vara orolig om du följer ovanstående råd. :tummenupp

Jag har läst alla råd mycket noggrant och känner mig ganska positiv nu. De kan ju inte annat än ta slut :3freak

Sen kan man ju se som så här, klara vi inte av att bo på olika håll i 6månader så var det nog inget som skulle hålla i längden ändå :rolleyes:

Jag ser fram emot att vistats i Stockholm på helgerna nu....växjö kan man efter 22år!

önskar dig lycka till....
har haft en del distansförhllanden och vet hur påfrestande det kan vara... samt dyrt, blir ett jävla liv om man inte har råd att åka dit någon helg. är ju student så det är väldigt knapert med pengar ibland. längsta distansförhållandet som jag lyckats med är just 6 månader. tog slut på julafton.. exakt 6 månader blev det...

som sagt, uttryck absolut inget som kan tolkas som svartsjuka via telefon. är nog bland det värsta du kan göra.

Har haft flickvännen 40 mil bort i två år nu.
Har alltid varit ett distansförhållande. Och det funkar kanon. :)

Så länge man inte börjar räkna på hur mycket pengar jag sponsrat SJ med så är det ingen nackdel med ett sådant förhållande.

Lycka til!

Tjejen och jag körde distans i 10 månader innan hon valde att flytta ner från det ljuvliga Dalarna till regnets stad. Det kändes dock som ett ultimatum för att det skulle fungera även fortsättningsvis. Distansförhållande är kul och spännande i några månader, enligt min mening.

För er del kanske det bara är bra att få lite perspektiv på saker och ting, vad vet jag. Vad beträffar svartsjuka så brukar jag se det som så här:

1. Vill någon vara otrogen mot dig så finns det inget du kan göra för att förhindra det.
2. Är någon otrogen mot dig/Vill någon kontrollera varje steg du tar, så är det deras förlust och personen i fråga var ändå inte värd att satsa på.
3. Svartsjuka har inte gjort någon lycklig. Låt din partner ha ett eget liv så tillåter han/hon dig nog också att ha ett eget liv, annars se punkt 2.

Torlejf skrev:
Har haft flickvännen 40 mil bort i två år nu.
Har alltid varit ett distansförhållande. Och det funkar kanon. :)

Så länge man inte börjar räkna på hur mycket pengar jag sponsrat SJ med så är det ingen nackdel med ett sådant förhållande.

Lycka til!

Kul med lite mer folk som har lyckats med sna förhållanden...

Om mr.Svartsjuka bara håller sig undan så blir det nog inga problems med denna sak.

Ni får väll reda på hur det gick med allt, om 6månader dock. :)

Bee skrev:
Kul med lite mer folk som har lyckats med sna förhållanden...

Om mr.Svartsjuka bara håller sig undan så blir det nog inga problems med denna sak.

Ni får väll reda på hur det gick med allt, om 6månader dock. :)

Då har hon åkt, det var inget kul alls....trodde inte det skulle vara SÅ jobbigt som det ändå var. Hittade denna sida sen http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107385 ...lite komiskt :( Det är hårda tider som ligger framför mig nu. Men jag kommer bort från Småland lite, inget on om småland, men det kan vara skönt att lämna skogen ibland.

Last edited:
Bee skrev:
Då har hon åkt, det var inget kul alls....trodde inte det skulle vara SÅ jobbigt som det ändå var. Hittade denna sida sen http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,766916,00.html
lite komiskt. :(

Det är hårda tider som ligger framför mig nu. Men jag kommer bort från Småland lite, inget on om småland, men det kan vara skönt att lämna skogen ibland.

Länken funkar inte..

Det kommer att bli bättre! Tänk på att om det blir panik, så tar du dig till henne på några timmar. Det är ju bara några mil, och med tåg, buss eller bil så gör du det på mindre än en vanlig arbetsdag.

*/ ?>
Back