Tips ang distansförhållanden.

Finns kärleken där så fixar ni detta. :tummenupp

Jag och killen levde särbos i 1,5 år, jag bodde i skövde och pendlade till göteborg och han bodde 6 mil från skövde och veckopendlade till norge. Det kunde ta 20 dagar innan vi sågs.

Kärleken gjorde att jag sa upp en fast tjänst, flyttade ihop och är idag förlovade så ge inte upp även om det ibland kan kännas jobbigt.

Markus skrev:
om hon går på "efterfest" med en snubbe

helvete! komma å förtydliga inlägg sådär.. :fatta! Jag som precis satt å tyckte du var dum i huvudet så menade du egentligen på ett icke-dum-i-huvudet-sätt...

:fatta!

2fast4hjo skrev:
Finns kärleken där så fixar ni detta. :tummenupp

Jag och killen levde särbos i 1,5 år, jag bodde i skövde och pendlade till göteborg och han bodde 6 mil från skövde och veckopendlade till norge. Det kunde ta 20 dagar innan vi sågs.

Kärleken gjorde att jag sa upp en fast tjänst, flyttade ihop och är idag förlovade så ge inte upp även om det ibland kan kännas jobbigt.

Detta var nog precis vad jag ville höra, starkt gjort :Bugar ........kärleken har funnits där hela tiden, ända sens våra blickar möttes på ett svettigt dansgolv :rofl

Markus skrev:
Jaja, och Kurdistan är inget land heller. Geografi-fucko. :lol

Nej, snarare ett område som spänner över flera olika länder.... Jag sa inget om länder.. Även om några av exemplen var länder..

Mitt och Jessica Albas disstansförhållande har hitills funkat väldigt bra i alla fall. Vi har inte bråkat ännu, men det känns lite platoniskt dock :näsblod

korvgubbe skrev:
Kan man inte hantera att flickvännen har killkompisar bör man fundera på om man över huvud taget ska ha flickvän... Alternativet är iofs att flytta någonstans där den mentaliteten passar.

Tjejer har inga killkompisar. Killar umgås med tjejerna i hopp om att nååån gång så kommer hon släppa till, om hon sen är dyngrak, ledsen eller om det bara är bra tajming skiter killen i han vill ju bara nuppa ändå, alternativt bli tillsammans med tjejen han umgås med. Men bara kompisar existerar inte i killens huvud. Vad ska han då med grabbpolarna till?

Finns det nån snygg kille som är kompis med nån ful tjej? NEJ!
Finns det nån snygg tjej som är "kompis" med nån ful kille? JA, men enbart eftersom killen vill sätta på eller bli tillsammans med tjejen i fråga :3freak.

Detta vet killar om, därför dom blir svartsjuka på flickvännen när hon umgås med vad hon kallar killkompis. Pojkvännen ifråga vet vad det handlar om och blir därför svartsjuk och flickvännen i sin tur blir sur bara för att hennes pojkvän blir svartsjuk när hon umgås med en "killkompis" (den stackars flickvännen vet ju inte vad "killkompisen" har för planer med deras kompisrelation).

Jag har då aldrig hittils i mitt liv träffat nån tjej som jag inte vill ha sex med men ändå vara kompis med. Har ingen förklaring men så är det :mattias.

Last edited:
Gör slut nu och dra dig ur med hedern i behåll. Det där går aldrig, 6 månader är lång tid.

Det här med sms..

Kanonbra och lättillgängligt!

MEN, just för att det kanske just är såpass lätt att dra iväg ett mess så ska du inte bara skriva korta, konsista och gulliga saker av ren slentrian!

Typ som,

"Hej gumman! Ville bara säga att jag älskar och saknar dig. Puss o kram."

Visst kan du ju skriva så, men tror du hon kommer ta det där på allvar efter du sagt det 50 ggr i rad, varje dag ?

Saker och ting har mycket mer effekt om man bara yttrar det när det verkligen känns rätt, som t .ex de tre små orden " Jag Älskar Dig", som nog betyder mycket mer än att man bara ska behöva slänga ur sig dom hur som helst.

F.ö tror jag att ni kommer att älska varandra ännu mer efter den här tidsperioden, om ni klarar det vill säga. Kärleken växer nog på avstånd, även fast man kanske inte tycker så just när man bor långt ifrån varandra och träffas sällan.

Lycka till grabben :tummenupp

/Jonathan

Jag träffade min tjej 40 mil bort... Var bara att pendla med bil eller tåg varje helg i sex månaders tid innan jag flyttade ner, och det funkade! Har varit ihop i två år snart.

Klart att det går!

Gustav1 skrev:
Gör slut nu och dra dig ur med hedern i behåll. Det där går aldrig, 6 månader är lång tid.
ofan? jag bodde på en annan kontinent i ett halvår, innan det bodde vi 60 mil isär. När jag bodde i USA så sågs vi inte en enda gång annat än på kort som mailades. när jag bodde i Örebro och tjejen i Östersund så sågs vi kanske en gång varannan månad.
Trägen vinner, men ha inte daglig kontakt. det blir bara krystat, för mycket saknad och jobbigt. vilka former av distanssex ni väljer är upp till er. men det finns ju mms, telefoner, webbkameror etc. :tummenupp

Go for it. Har under hela min studietid på annan ort haft distansförhållanden. Har fungerat bra. Eller, ja, det första sket sig ju för ett tag sedan, men det nya funkar hur bra som helst. :)

Det funkar jag och tjejen har vart tillsammans över två år hon bor i Stockholm och jag i Skövde.

Boka billiga tåg biljetter "sista minuten" på sj.se

Mina tips:

1. Bråka aldrig på telefon. Ta eventuella tjafs när ni ses.
2. Bestäm inte att ni skall höras varje dag, ring när du/hon känner för det.
3. Om du inte orkar prata, säg det istället för att vara oengagerad i samtalet.
4. Planera något kul när ni skall träffas. Behöver inte nödvändigtvis vara en helkväll ute med middag utan det kan lika gärna vara en mysig hemmakväll.

Lycka till! :tummenupp

Bee skrev:
Inte långtid alls, men ack vad underbar kvinnan är :tuttar
Du behöver inte alls oroa dig. I Stockholm finns bara ett par hundratusen singelkillar...och sisådär tvåhundra krogar.

*/ ?>
Back