Tips ang distansförhållanden.

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Xj900 2001
Är i behov av tips och råd angående distansförhållanden. Om en vecka flyttar min flickvän till Stockholm, men jag själv blir kvar i Småland… :huvet .Doh! Just nu känns det väldigt jobbigt eftersom jag vant mig vid att träffa henne varje dag, vilket inte kommer att vara praktiskt genomförbart i framtiden.

Jag ska göra mitt bästa för att åka till henne på helgerna, men varje helg bli det nog tyvärr inte.
Tanken är att jag ska flytta upp till henne om ett halvår, så situationen kommer inte vara såhär särskilt länge, men mycket kan hända på 6månader.

Så hur gör man för att det inte ska ”rinna ut i sanden”. Självklart så tror jag att kärleken kan övervinna allt :kär , men tips är ju aldrig fel. :banana

Bee skrev:

E-post är underskattat, eller gammaldags brev också för den delen. Att få ett välskrivet romantiskt brev blir jag glad av i alla fall. Det värmer när någon har tagit sig tid att sätta sig o skriva en stund.

Thermal skrev:
E-post är underskattat, eller gammaldags brev också för den delen. Att få ett välskrivet romantiskt brev blir jag glad av i alla fall. Det värmer när någon har tagit sig tid att sätta sig o skriva en stund.

Du tog orden ur munnen på mig!

.....på samma sätt som vi aldrig kan förstå kvinnors förtjusning i skor, handväskor och choklad så är brev och epost ytterligare en av sakerna som vi helt enkelt bara får acceptera att det "är som det är med den saken"

Ett romantiskt mail eller ännu hellre pappersbrev via snigelpost kan få den mest iskalla hona att smälta...

Thermal skrev:

Jag delar dina åsikter om handskrivna brev, men e-post....JAG HATAR E-POST.
Finns det något värre än när ens polare skickar mass-mail och önskar God Jul eller dylikt :gnissla

Bee skrev:
Så hur gör man för att det inte ska ”rinna ut i sanden”.

Förutom att hålla kontakten så har jag två tumregler som du måste komma ihåg:
1. Ge henne bekräftelse och uppskattning varje dag i någon form. Sms, telefon, epost eller brev.

2. Även om du må vara svartsjuk och även om det kanske finns en bakomliggande orsak så är just svartsjuka det överlägset bästa sättet att döda ett distansförhållande. Bit ihop och yttra aldrig frågor som:
- Jaha, varför var ni ute så sent då?
- Jaha, varför gick du med på efterfest hos honom?
- Va? vad gjorde han hemma hos dig?
....o.s.v. ..o.s.v.
.....Du förstår nog vad jag menar. Var hur svartsjuk du vill men låt inte henne höra det. Särskillt inte över tele o.s.v. Det är ett idiotsäkert sätt att döda ett förhållande. Självklart finns risken att hon träffar någon annan och gör slut. Men den risken är bara en bråkdel så stor som att hon gör slut om du börjar älta svartsjuka i telefonen...

Bee skrev:
Finns det något värre än när ens polare skickar mass-mail och önskar God Jul eller dylikt :gnissla

Sen när blev ett kedjebrev eller massmail romantiskt?

Ett långt mail där du förklarar din avgrundsdjupa kärlek för henne är väl en djävla skillnad mot att skicka en protestlista mot trängselavgifter?! :va

korvgubbe skrev:

Ett långt mail där du förklarar din avgrundsdjupa kärlek för henne är väl en djävla skillnad mot att skicka en protestlista mot trängselavgifter?! :va

Nu tog du orden ur min mun. :hihi

korvgubbe skrev:
Förutom att hålla kontakten så har jag två tumregler som du måste komma ihåg:
1. Ge henne bekräftelse och uppskattning varje dag i någon form. Sms, telefon, epost eller brev.

2.

Tackar för dessa kloka råd. Bekräftelser ska hon få så det räcker och blir över :)

Jag fattar att hon kommer träffa mycket nytt folk och att jag inte komme ha den blekaste aning vilka de är, så svartsjukan blir nog det största problemet......man får helt enkelt inte tänka förmycket, ta det för var det är. Låter det bra??

Jag menade just själva mailen i stort, jag personligen uppskattar inte mail alls lika mycket som ett vanlig brev. Men om det är vad kvinnor vill ha så ska det nog gå att ordna.

Bee skrev:
Jag har redan friat 3ggr utan att lyckas...så de går inte. Man kanske skulle försöka göra henne på tjocken :tomten :3freak
Fylle-friat räknas inte :hihi
Efter ett 1årigt distans förhållande på cira 120 mil, gäller det att ha nått att prata om i telefonen. När det blir mer o mer dött, å ingen har nått att säga, börar det så smått rinna ut...
och HÅLL UT och säg vad hon vill höra! (du vet, gulligull m.m. ett par frierier funkar nog me :D )

korvgubbe skrev:
...yttra aldrig frågor som:
- Jaha, varför gick du med på efterfest hos honom?
- Va? vad gjorde han hemma hos dig?

Om man har anledning att ställa de frågorna så är det redan kört, efterfester och manliga gäster - då finns det ingen anledning att skona sin distanshona.

Markus skrev:
Om man har anledning att ställa de frågorna så är det redan kört, efterfester och manliga gäster - då finns det ingen anledning att skona sin distanshona.

Så jag ska kräva att hon bara går på efterfester med kvinnor :confused:
Kan ju sluta minst lika illa det :rolleyes:

Ähhh, klart hon ska partaja som hon vill......det kommer iaf jag göra :fyllisar

Bee skrev:
Jag menade just själva mailen i stort, jag personligen uppskattar inte mail alls lika mycket som ett vanlig brev. Men om det är vad kvinnor vill ha så ska det nog gå att ordna.

Det ena tar väl inte ut det andra, låt dem komplettera varandra istället.
"Riktiga brev" är ju roligare å få, kanske lite för att de börjar bli väldigt ovanliga idag, men de tar även längre tid å skicka etc. Email e snabbare men kanske inte lika kul ...

Använd båda ... skriv brev å var kreativ men glöm inte att du kan fylla på med email emellanåt med för å variera och ev. kompensera för att posten inte är världens effektivaste företag alla gånger.

SMS är ett underskattat medium med ... behöver inte vara några långa texter å sådant utan bara små meddelanden för å visa att du tänker på henne.
Lite rommantik men gärna även lite humor så det inte blir för mycket ...

Vad du än gör så se till att du inte skickar massa mail/meddelanden etc som kan uppfattas som kontrollerande, som att du försöker kolla upp allt hon gör, att du e svartsjuk ... även om du kanske blir det ibland å det känns hårt. Ta inte sådant över nätet/telefon utan enbart IRL om det måste tas upp.
Visa istället att du tänker på henne och saknar henne men litar på henne :tummenupp

Bee skrev:
Så jag ska kräva att hon bara går på efterfester med kvinnor

Ja, då får du ju något att fantisera om i alla fall. :tummenupp
Jag menade naturligtvis att om hon går på "efterfest" med en snubbe så är det kört, är det efterfest däremot så är det lugnt.
:)

kiko skrev:
Det ena tar väl inte ut det andra, låt dem komplettera varandra istället.
"Riktiga brev" är ju roligare å få, kanske lite för att de börjar bli väldigt ovanliga idag, men de tar även längre tid å skicka etc. Email e snabbare men kanske inte lika kul ...

Använd båda ... skriv brev å var kreativ men glöm inte att du kan fylla på med email emellanåt med för å variera och ev. kompensera för att posten inte är världens effektivaste företag alla gånger.

SMS är ett underskattat medium med ... behöver inte vara några långa texter å sådant utan bara små meddelanden för å visa att du tänker på henne.
Lite rommantik men gärna även lite humor så det inte blir för mycket ...

Vad du än gör så se till att du inte skickar massa mail/meddelanden etc som kan uppfattas som kontrollerande, som att du försöker kolla upp allt hon gör, att du e svartsjuk ... även om du kanske blir det ibland å det känns hårt. Ta inte sådant över nätet/telefon utan enbart IRL om det måste tas upp.
Visa istället att du tänker på henne och saknar henne men litar på henne :tummenupp

Låter mycket klokt :tummenupp

Markus skrev:
Ja, då får du ju något att fantisera om i alla fall. :tummenupp
Jag menade naturligtvis att om hon går på "efterfest" med en snubbe så är det kört, är det efterfest däremot så är det lugnt.
:)

Ok, ja så kul ska hon inte ha...då jeflar!

Markus skrev:

Där har du tyvär fel.. hade själv ett distansförhållande där jag låg på en knarrande brits uppe i Boden och undrade vad tjejen hade för sig... Hon studerade och hade 85% killkompisar. Som student är det mycke nya mäniskor och fester. Många efterfester och ofta med manliga gäster.. Jag störde mig som fan och oroade mig som fan... Men jag bet ihop... När jag sedan frigavs(muckade) flyttade jag själv dit och lärde då känna hela gänget och över en natt försvann all oro... "Tony".. Säkerligen en cool, dryg, slick-kille, en hunk... som varit den jag målat upp mest dumma tankar om visade sig vara en kopia på "Alfred E Neuman".

neuman.jpg

Kan man inte hantera att flickvännen har killkompisar bör man fundera på om man över huvud taget ska ha flickvän... Alternativet är iofs att flytta någonstans där den mentaliteten passar.. Kan rekomendera Iran, Kurdistan, Afghanistan och en del andra länder...

Last edited:
*/ ?>
Back