Tippa WSBK-Misano *** Spoiler ***

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Tar kanske lite uppmärksamhet ifrån SP-klassen, men nu kör WSBK på Misano. Hur kommer det att gå?

Jag tror och hoppas på lågoddsaren Toseland.
 
Last edited:
SP är naturligtvis lååångt viktigare; men tingens relativa betydelse och vikt har ju aldrig tidigare avhållit oss från spekulationer, så vi kör.

Jag tror och hoppas på lågoddsaren Biaggi. Mest hoppas.
 
Jag tror och hoppas på lågoddsaren Biaggi. Mest hoppas.
Det sägs ju att hoppet är det sista som överger en och du bekräftar verkligen den regeln ;)
Men det är klart, någon gång kanske du kommer att få rätt och Biaggi plockar en dubbel.

Hoppas att Toseland tar en dubbel före PRO-gänget :)
 
Det sägs ju att hoppet är det sista som överger en och du bekräftar verkligen den regeln ;)
Men det är klart, någon gång kanske du kommer att få rätt och Biaggi plockar en dubbel.

Hoppas att Toseland tar en dubbel före PRO-gänget :)
Tss tss, you know nooooothing about racing :arsele

Fy fan vad han ska rejera, Kejsaren :yoparty
 
Tider från förmiddagens fria träning:

1 Corser T. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 1'36.681 19
2 Bayliss T. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 1'36.986 23
3 Toseland J. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 1'37.628 25
4 Haga N. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 1'37.875 21
5 Laconi R. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 1'37.914 19
6 Xaus R. Team Sterilgarda. Ducati 999 F06 1'37.955 20
7 Kagayama Y. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K7 1'38.085 26
8 Rolfo R. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 1'38.108 27
9 Fabrizio M. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 1'38.155 26
10 Biaggi M. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K7 1'38.232 27
11 Borciani M. Team Sterilgarda. Ducati 999 F06 1'38.393 16
12 Lanzi L. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 1'38.541 20
13 Sanchini M. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 1'38.871 19
14 Nieto F. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 1'39.753 23
15 Conforti L. Emmebi Team. Honda CBR1000RR 1'39.808 23
16 Neukirchner M. Suzuki Germany. Suzuki GSX-R1000 K6 1'39.851 28
17 Nakatomi S. Yamaha YZF. Yamaha YZF-R1 1'40.187 25
18 Morelli L. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 1'40.924 22
19 Polita A. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 1'41.146 21
20 Smrz J. Team Caracchi Ducati SC. Ducati 999 F05 1'41.387 24
21 Zaiser C. LBR Racing Team. MV Agusta F4 312 R 1'41.984 16
22 Ellison D. Team Pedercini. Ducati 999RS 1'43.516 27

Enligt uppgift har man vänt på färdriktningen till i år på Misano så att man köra åt andra hållet.
 
Det enda som gäller är att Haga vinner och Toseland kraschar ut sig, nej jag tycker inte han ska slå sig men lite roligt måste man väl få ha? Ett bra alternativ är elfel på Hondan.
 
Last edited:
Det enda som gäller är att Haga vinner och Toseland kraschar ut sig, nej jag tycker inte han ska slå sig men lite roligt måste man väl få ha? Ett bra alternativ är elfel på Hondan.
Är det så du vill ha det hoppas jag att Biaggi torpedera Haga i ledning så att båda två får käka grus :)
 
3003366 Är det så du vill ha det hoppas jag att Biaggi torpedera Haga i ledning så att båda två får käka grus :)
Biaggi kommer intevara tillräckligt nära. :)
Dessutom kommer det inte behövas för Haga kommer köra ifrån Toseland som i stressen kör av helt på eget bevåg.
................................
QP1
1 Bayliss T. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 1'36.479
2 Corser T. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 1'36.524
3 Kagayama Y. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K7 1'36.803
4 Xaus R. Team Sterilgarda. Ducati 999 F06 1'36.879
5 Haga N. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 1'37.453
6 Nieto F. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 1'37.512
7 Toseland J. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 1'37.522
8 Fabrizio M. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 1'37.594
9 Laconi R. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 1'37.645
10 Lanzi L. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 1'37.692
11 Biaggi M. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K7 1'37.766
12 Borciani M. Team Sterilgarda. Ducati 999 F06 1'38.004
13 Rolfo R. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 1'38.012
14 Sanchini M. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 1'38.546
15 Smrz J. Team Caracchi Ducati SC. Ducati 999 F05 1'38.872
16 Neukirchner M. Suzuki Germany. Suzuki GSX-R1000 K6 1'39.123
17 Nakatomi S. Yamaha YZF. Yamaha YZF-R1 1'39.128
18 Conforti L. Emmebi Team. Honda CBR1000RR 1'39.560
19 Zaiser C. LBR Racing Team. MV Agusta F4 312 R 1'40.078
20 Morelli L. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 1'40.173
21 Polita A. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 1'40.438
22 Ellison D. Team Pedercini. Ducati 999RS 1'41.290
 
Last edited:
När ska Biaggi sluta underprestera så till den milda grad? Varför piskar han inte upp Bayliss med ett par, tre sekunder?
 
När ska Biaggi sluta underprestera så till den milda grad? Varför piskar han inte upp Bayliss med ett par, tre sekunder?
Men hallå, det har vi ju redan fått förklarat för oss. Det är inte Biaggi det är fel på, det är skithojen han kör på. Jättesvår att ställa in du vet.
 
Men hallå, det har vi ju redan fått förklarat för oss. Det är inte Biaggi det är fel på, det är skithojen han kör på. Jättesvår att ställa in du vet.
Det är för visso ingen lögn, Biaggi har varit bästa Suzuki i mål i samtliga race i år om jag inte minns helt fel. Det har ju som sagt hörts från många håll att Suzukin är svår i år, så vad säger att det inte kan vara så? För att det är Biaggi som kör såklart, tänkte inte på det...
 
Det är för visso ingen lögn, Biaggi har varit bästa Suzuki i mål i samtliga race i år om jag inte minns helt fel. Det har ju som sagt hörts från många håll att Suzukin är svår i år, så vad säger att det inte kan vara så? För att det är Biaggi som kör såklart, tänkte inte på det...
Ja, det är helt klart en konspiration från Suzuki. :rolleyes:

Han är i sanning en riktig kejsare den där Max, inte en titel på tio (10) år.
 
kul om Ant West tar en seger i torrt

heat 1: Haga, Bayliss, Toseland
heat 2: Bayliss, Haga, Max
 
Max har d svårt !

MAX - 11th, 1:37.766
Today, especially this afternoon was a little frustrating. First I had to learn the track before I could push hard. The track is OK, but it is quite bumpy and that is unusual for a new track , or a track with a new surface. The grip level is so-so, but my biggest problem this afternoon in timed qualifying was that my bike cut out a couple of times. I think there was about seven minutes until the end of timed qualifying and I wanted to set a quick lap or two, but when I was on one of my fast laps, the bike just cut out. I managed to restart it OK, but then it did it again and basically I lost any chance of improving my lap times. Afterwards I spoke with my mechanics and they think that maybe a sensor was playing up and it sent the wrong information and that’s why the bike stopped. They will check everything, look at the data and hopefully they will find the cause of the problem. It is a pity, because I feel I could’ve qualified much higher up the grid if I had not had that problem.

Jag tror att Bayliss drar d längsta strået på Misano med en dubbel :tummenupp
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top