Tippa topp 3 på Knudan 14-15/8

GSXR1100R skrev:
R-1000

Oscar ryckte åt sig en ledning men kroknade, John Tjellander tog sig förbi och Mats vurpade.

1. John T
2. Oscar

Fan va bra kört, synd att Mats vurpade annars hade jag haft 100% rätt.

Här har John fått händerna fulla

Bifogat

• John 261_6128.jpg
    John 261_6128.jpg
    75.1 KB · Visningar: 111
Här har alla tre R1000 pallgrabbarna fullt upp att göra.

Bifogat

• alla jobbar 261_6130.jpg
    alla jobbar 261_6130.jpg
    80 KB · Visningar: 88
Jag hittade ju resultaten men vem är vem? Kan någon dekoda de som brukar skriva här på SH och som var med i resultaten? :va

Don Quixote skrev:
Idel hemmafavoriter i R1000 tror Micke på. Visst har dom haft chans att träna mer än alla andra i år men det räcker inte. Alexander har fått tillbaka glöden efter floppen på Åsen och tar en andraplats framför Oscar som kroknar i vanlig ordning efter 8 varv. Vinnare bli den av Mats och John som håller sig på hjulen. En kommer bita i gräset...

R-1000
John / Mats
Alexander Lind
Oscar Håkansson

R600 ja... Packalen är en stark kandidat till förstaplatsen. Sugen på en efterlänktad seger och ordentligt taggad. Klarar sig bättre utan sin kitmotor på Knudan än på Åsen.
Erik Jorpes på andra plats??? Han har jag tänkt att åka ifrån så om vi flyttar upp Tobbe till 2a så får man nog bli trea själv! Har med supporter från England så det blir till att prestera :3freak

R-600
Patrik Packalen
Tobias Larsson
Riddarn

Det där var väl ändå rätt bra tippat? En av John och Mats klev av, Oscar kroknade, Packalen o Tobbe på pallen och banne mig om Quixikwax inte var långt därifrån...

125R
Håkan Olsson 3:a
Robert Gull 5:a
Ullis 13:de

125J
Robert Gull Brutit
Sören Jacobssen 2:a
Kenny Tirsgard 1:a

250R
Sonni Harms 1:a
Nordgren 8:a
Nicklas Cajback 7:a

250SP
Filip Backlund 1:a
Christian Lebel DNS
Johnny Toldnes 9:a

R-1000
John Tjelander 1:a
Mats Törnvall Moralisk 3:a men klotade
Oscar Håkansson 2:a

R-600
Patrik Packalen 3:a
Erik Jorpes 7:a
Tobias Larsson 1:a

STD 600
Christer Miinin Brutit
Marcus Viktorsson 2:a
Robert Augustsson Brutit

Superbike
Christer Miinin 2:a
Rene Prang 3:a
Per Gustavsson 4:a

Ganska många rätt iaf :tungan

GSXR1100R skrev:
125R
R-600
Patrik Packalen 3:a
Erik Jorpes 7:a
Tobias Larsson 1:a

Ganska många rätt iaf :tungan

Jag kunde inte köra fortare för att jag hade ont i min lilltå. Sen gick inte motorn rent. O så hade någon bytt bromsgreppet till kopplingsidan. O så blev jag prejad av KinkyKong i starten. Annars hade jag varit med där ju!!!

:) :kiss

jorpes skrev:
Jag kunde inte köra fortare för att jag hade ont i min lilltå. Sen gick inte motorn rent. O så hade någon bytt bromsgreppet till kopplingsidan. O så blev jag prejad av KinkyKong i starten. Annars hade jag varit med där ju!!!

:) :kiss
En ursäktslista i klass med Mumlans bortförklaringar :tummenupp

Jag själv är hyffsat nöjd med helgen, men några ursäkter har jag faktiskt. Fick laga bootsen med glasfiber spackel, detta gjorde att tårna klämde hela tiden, skinnstället stasade högerarmen, domnade på 4:e varvet. Men är man så dum att att inte fixá skinnstället med strech innan tävling så får man skylla sig själv. Jag försökte köra fortare, men pga stasad högerarm gick det f*n inte. Får försöka att göra snabbare varv på KM. Dock körde jag jämnt på 19 varv låg jag och körde konstant 1.07,45 - 1.07,80. Vill tacka alla berörda för en riktigt trevlig helg. Kvaltid 1.07.126 inte illa pinkat för att enbart kört 2 regnträningar detta året. Nästa år då.........

Sen är det inte helt fel att Nr:18 kom in 2 sek efter....

Zilversurfer skrev:
Sen är det inte helt fel att Nr:18 kom in 2 sek efter....
En standard 636:a spöade vår fullkittade ursäktskung, Mumlan har kört 500 varv med BE och ändå så får han smisk av Zilvervurparen :D

Kawwa rules :banana

GSXR1100R skrev:
En standard 636:a spöade vår fullkittade ursäktskung, Mumlan har kört 500 varv med BE och ändå så får han smisk av Zilvervurparen :D

Kawwa rules :banana

Den är inte standard. Den har 3 cm kortad hjulbas. Perfekt med snabbsvängd hoj på kurviga Knudan ;)

Don Quixote skrev:
Den är inte standard. Den har 3 cm kortad hjulbas. Perfekt med snabbsvängd hoj på kurviga Knudan ;)
Ja det stämmer, förra året byggde Zilvervurparen om sin 636:a till street fighter med kortare hjulbas, man kan fortfarande hitta Kawwa delar efter Microbron :tungan

Nr:18 skrev:
Med en halv sekund snabbare varvtid :7peta

Du kan inte ha kört speciellt konstant, om så varit, hade du varit om på 2-3 varv, sen att du var snabbare har mindre betydelse, först över mäl linjen heter det :va Skit samma faktiskt, det blev inga poäng iallafall.

Zilversurfer skrev:
Du kan inte ha kört speciellt konstant, om så varit, hade du varit om på 2-3 varv, sen att du var snabbare har mindre betydelse, först över mäl linjen heter det :va Skit samma faktiskt, det blev inga poäng iallafall.
Jag körde mitt snabbaste varv på sista varvet. Tiderna sjönk i takt med innehållet i tanken.

GSXR1100R skrev:
Hade du extra tung blyad kitsoppa.

Nej det var nog kit-tanklocket som gjorde att han fyllde i för mycket bensin fast det var full..... Antagligen satt det upp och ner....

Chrille skrev:
Nej det var nog kit-tanklocket som gjorde att han fyllde i för mycket bensin fast det var full..... Antagligen satt det upp och ner....
Kärring. Ställ upp ett enda rejs denna säsong så ska du få spö.....

*/ ?>
Back